code 231 in A2 op een ODB 1

Gestart door wepster, 26-04-2010 12:09:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Is het meedoen met die groepsbuy iets dan Wibo, of wil je eerst een gebruikte proberen / lenen van iemand om het zeker uit te sluiten ?  Helaas heb ik er geen meer liggen voor een turbo blok.

thuur

Ik heb nog eentje liggen met 107 017 (toch Ludo? ;D) op het eind. Geeft geen lampjes of codes maar laat je motor wel 'dansen' als ie warm is. Wil je die proberen?

Gr ;)

wepster

thanks heren maar ik ga gewoon voor een nieuwe heb er hier een gevonden die nog leuke prijzen hanteert zie hier

http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile_Motorteile_volvo-850_W0QQ_dmdZ1QQ_fsubZ5QQ_sasiZ1QQ_sidZ18116485QQ_sopZ3QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322QQ_vcZ1

voor dat geld is het nog wel te doen enniet de prijs van de dealert want daar ben ik even van geschrokken met zijn 270 euri voor dat ding  :eusa_wall:

mehn

Doe jezelf een plezier en koop een Bosch ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

razorx

Citaat van: mehn op 22-05-2010 18:28:10
Doe jezelf een plezier en koop een Bosch ;)
Zeker met dit soort onderdelen een noodzaak.
Ik spreek helaas uit ervaring. ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 22-05-2010 12:36:48
Ik heb nog eentje liggen met 107 017 (toch Ludo? ;D) op het eind.

Ah, ik vroeg me al langer af bij wie die gebleven was.  :eusa_doh:  ;D

UserID6342

Citaat van: wepster op 22-05-2010 14:27:49
thanks heren maar ik ga gewoon voor een nieuwe heb er hier een gevonden die nog leuke prijzen hanteert zie hier

http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile_Motorteile_volvo-850_W0QQ_dmdZ1QQ_fsubZ5QQ_sasiZ1QQ_sidZ18116485QQ_sopZ3QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322QQ_vcZ1

voor dat geld is het nog wel te doen enniet de prijs van de dealert want daar ben ik even van geschrokken met zijn 270 euri voor dat ding  :eusa_wall:
Ga niet snel tegen je in Wibo, maar bespaar je de moeite en het geld.  Doe dit nu maar niet en zet er een originele Bosch in.  Herinner je mijn verhaal nog met die 3 LMM's, alle imitatie ?  Dat wil je echt niet hebben. Oh en de krok hebben ze nog niet ;D we zijn er straks nog ff geweest ;D

v40pokemon

Het is al een ouder topic, maar ik ben zelf ook al enige tijd op een speurtocht. Sinds de inbouw van de R-motor heb ik na ongeveer 1,5-2uur draaien van de motor ook problemen. Het storingslampje licht op en ik krijg code 2-3-1  >:(  Het gebeurt altijd na ongeveer dezelfde draaiperiode.
vacuumlekkage sluit ik uit. Nieuwe slangen zijn gemonteerd en aansluitingen met remmenreiniger gecontroleerd. Wat ik wel merk is dat het verbruik sterk toeneemt als het lampje aangaat (BC geeft 18L/100km aan op benzine bij 120 km/h, terwijl zonder storing 9L/100km) en bij stationair draaien loopt-ie erg rijk(je ruikt het gewoon) en onregelmatig.
Enig idee waar ik het moet zoeken? Lambdasensor/LMM/Evap ???

Jack v

afgaande op de storing van Wibo in dit topic, gok ik de LMM :eusa_think:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Foute gok.  ;D  ;)

Bij Wibo was uiteindelijk het slangetje op de benzinepomp nét te kort, en daardoor los kwam.

Jack v

Citaat van: Ludo op 27-01-2011 12:04:42
Foute gok.  ;D  ;)

Bij Wibo was uiteindelijk het slangetje op de benzinepomp nét te kort, en daardoor los kwam.

ja dat had hij niet even vermeld.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

v40pokemon

Citaat van: Ludo op 27-01-2011 12:04:42
Foute gok.  ;D  ;)

Dat kan 'm niet zijn; heb LPI... Morgen weer een tripje Londen voor de boeg dus dan zal die wel weer gaan branden  :-\

Ludo

Citaat van: v40pokemon op 27-01-2011 15:36:08
Dat kan 'm niet zijn; heb LPI...

Ik zou dat toch niet té hard roepen.

v40pokemon

Citaat van: Ludo op 27-01-2011 15:55:09
Citaat van: v40pokemon op 27-01-2011 15:36:08
Dat kan 'm niet zijn; heb LPI...

Ik zou dat toch niet té hard roepen.

Je zet me aan het denken en twijfelen Ludo. Kan het zo zijn dat de Evap op een gegeven moment aan het werk gaat? Heeft die een reactietijd nodig? Problemen zijn eigenlijk gekomen sinds er een standkachel in zit,  :eusa_think:

Ludo

Ik bedoelde meer dat het motormanagement rekening houd met de brandstof(benzine)druk.
Het motormanagement 'weet' niet dat je gas als brandstof gebruikt.
De evapklep doet alleen stationair mee.

Heb je op moment dat het lampje gaat branden, al eens foutcodes uitgelezen?.
De benzinedrukregelaar zou ik ook eens controleren.