SRS-ledje blijft branden na verwisselen gordelmechanisme!

Gestart door CharlieFox, 26-04-2010 18:32:15

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Zie dit, inmiddels opgeloste, topic http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41189.msg826941.html#msg826941

Uiteindelijk bij ES in Obdam een gebruikt gordelmechanisme gehaald. Accupool losgehaald, 2 bouten eruit, stekkertje los etc. Andere gordel erop gezet en weer rechtsom geschroefd. Wat kan daar nou mee mis gaan, zou je zeggen.

Ik heb nu 'n SRS-melding van de airbag. Geen idee hoe ik dat wegkrijg en erger: Ik weet nu niet of die airbag 't nog doet! Wie heeft hier ervaring mee?
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

-D©©©L-

CharlieFox

Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Turbo-Geek

Simpel, gewoon Resetten middels OBD1 module.
Dit heb je altijd als je ergens een SRS systeem onderbeekt.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 26-04-2010 18:56:42
Simpel, gewoon Resetten middels OBD1 module.

Dat zal niet lukken.

Citaat van: CharlieFox op 15-01-2010 20:31:22
Ik heb echter OBD II (onder het muntenbakje)

Misha

SRS meldingen gaan eenmaal getriggerd niet meer uit, moet je echt voor langs de dealer of een ander die dat kan.
Geen shortcut, helaas.

In Vadis overigens staat dat je bij SRS-gerelateerde werkzaamheden eerst de pool los moet trekken, een minuut of wat wachten, dan aan het werk.

Na het werk alle SRS bedrading weer aansluiten !

Dan contact op 1, deuren dicht en dan pas de pool weer vastzetten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

CharlieFox

Citaat van: Misha op 26-04-2010 19:18:08
SRS meldingen gaan eenmaal getriggerd niet meer uit, moet je echt voor langs de dealer of een ander die dat kan.
Geen shortcut, helaas.

In Vadis overigens staat dat je bij SRS-gerelateerde werkzaamheden eerst de pool los moet trekken, een minuut of wat wachten, dan aan het werk.

Na het werk alle SRS bedrading weer aansluiten !

Dan contact op 1, deuren dicht en dan pas de pool weer vastzetten.

Okay, duidelijk. Ben blij dat 't "slechts" een reset is van het ledje. Ik heb idd OBDII maar heb de software en kabel om het spul te resetten. Software installeren lukt nog ff niet (foutmeldingen op m'n laptop) maar zodra dat werkt weet ik wat ik moet doen. Dank allen voor de reacties.