Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!

Gestart door Piet, 26-04-2010 20:41:13

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Bekabeling is aanwezig = Vialle maakt geen installaties speciaal voor 5 cilinder motoren ;)
Is alleen te hopen dat deze niet te kort is afgeknipt (of zoals ik nog wel eens deed om kortsluiting of andere problemen te verkomen de kabels uit de stekker halen....)

Dacht ,weet het niet precies zeker, dat de onderbreking met een halfgeleider word gedaan :eusa_think:

Edit: of met een solidstate, zou ook gewoon goed kunnen = die gebruikte ze al in het AMS systeem

Citaat van: razorx op 20-01-2015 21:46:02
Kleine toevoeging: Het zou me niet verbazen dat de kabels voor de zesde benzine injector gewoon klaar liggen. Wel zo rustig.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Pin B32 zit overigens direct met tussenkomst van een weerstand van 17K op de microcontroller aangesloten en met een weerstand en condensator in serie (filtertje) aan de massa,
er is een pull up van 10k naar de 5 volt.
Als er niets aangesloten is staat er dus 5 volt op de pin en is hij dus hoog.

razorx

Wie rijden er hier met LPE 7+ en zijn bereid met wat begeleiding een veilige meting te doen?
Bezit van een 1k ohm weerstandje een universeelmeter en een beetje ervaring en wat draad zijn een vereiste. ;)

Als er mensen zijn zal ik wat meet suggesties geven.

PimR

Citaat van: elmarconi op 20-01-2015 22:02:18
Citaat van: razorx op 20-01-2015 21:41:05
Ik durf te wedden dat alle zes de relais gelijktijdig bekrachtigd worden onafhankelijk van het aantal cilinders.
Zo nee is de ontwerper van de LPe hardware geestensziek.

Dat zal de ontwerper van de LPe hardware ook over M4.4 hackers zeggen ;)

Mooi leesvoer overigens!

Iedere gek z'n gebrek zullen we maar zeggen ;D

Ik heb overigens zonder enige tussenkomst pin 8 van het onderbreker relais op pin b32 van de ecu gezet, ik hoop niet dat hier nog iets tussen hoort te zitten :eusa_whistle:

Piet

Hmm .....beter een weerstandje (bv 20K) er tussen en een zenertje  (4.7 volt) aan de ecu zijde van het weerstandje naar massa om de spanning binnen de perken te houden.

PimR

Citaat van: Piet op 20-01-2015 23:09:21
Hmm .....beter een weerstandje (bv 20K) er tussen en een zenertje  (4.7 volt) aan de ecu zijde van het weerstandje naar massa om de spanning binnen de perken te houden.

:eusa_wall: soms toch eens iets beter lezen.... Waar haal ik deze onderdelen op korte termijn vandaan?

Ik heb hier nog een mooie beschrijving van Vialle: https://docs.google.com/file/d/0B1Ua98JDXr1nVEppWEExWnUyOHljSm1kUUtKSVFFcTVmajBj/edit?usp=docslist_api

Op pagina 49 staat een mooie foto van de binnenkant van de lpe7

elmarconi

Ik denk dat Dhr Razorx de meeste info wel uit een pdf met nummer 200213 kan trekken ;)
--
Autogas Inside . . .

Piet

Mja, electronicawinkel of conrad.nl of dil.nl
Ik weet niet wat voor signaal er uit de LPG intallatie komt, maar als ie niet hoger is dan 5 volt kan het wel direct op de ECU worden aangesloten.

razorx

Wat denk je dat ik deed Marco ;)

@Piet: Net als jij de spoortjes van B32 gevolgd. Ik heb ook liever wat extra bescherming. Verbaasde me een beetje wat ik zag.
Of de ECU moet een superhero zijn. ;)

Piet

Ik zie in de bovengenoemde documentatie ook een signaal "benzine injector onderbreking" uit de LPe komen, dat lijkt mij het signaal om te gebruiken...

PimR

Citaat van: elmarconi op 20-01-2015 23:22:38
Ik denk dat Dhr Razorx de meeste info wel uit een pdf met nummer 200213 kan trekken ;)

Dat snap ik maar er bleef een vraag over het onderbreek relais van de lpe7 en in de pdf komt dit niet naar voren dus ik dacht misschien verschaft een foto wat duidelijkheid.

Citaat van: razorx op 20-01-2015 23:26:07
@Piet: Net als jij de spoortjes van B32 gevolgd. Ik heb ook liever wat extra bescherming. Verbaasde me een beetje wat ik zag.
Of de ECU moet een superhero zijn. ;)

Wat bedoel je daar precies mee?

PimR

Citaat van: Piet op 20-01-2015 23:49:13
Ik zie in de bovengenoemde documentatie ook een signaal "benzine injector onderbreking" uit de LPe komen, dat lijkt mij het signaal om te gebruiken...

Dit geld helaas niet voor lpe 7 piet

razorx

Klopt remeeus!
@Piet: Geen punt. Zie mijn eerdere post. :)

Piet

Nee dat heb ik gezien. Daar moet nog een andere  oplossing voor gevonden worden.
Maar degenen met een lpe<7 kunne hier denk ik wel goed mee uit de voeten

razorx

Citaat van: razorx op 20-01-2015 21:41:05
..
Als hetgeen ik schrijf waar is, is er een universele oplossing onafhankelijk van de LPe versie.
..