Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!

Gestart door Piet, 26-04-2010 20:41:13

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Mee eens.
Ik rijd al een half jaar met de wb regeling. Eerst met de door mij gemaakte hatdware later met de software van Piet. Ik heb de wagen al regelmatig de sporen gegeven. Plm 310pk voor wat dat waard is. No problem met de wb regeling. Lamba volgt de gewenste waarde goed.

Piet

Indeed.....En dan vooral mapswitching in combinatie met de wideband regeling

razorx

Toch een kleine aanvulling:
De benzinedrukregelaar zorgt er voor dat de druk altijd 3 bar boven de druk in de "inlaat" is. De inlaat druk is hier niet van invloed op de werking van de injectoren.

LPi gaat hier iets anders mee om. Die heeft ook een drukregelaar, maar die zorgt voor een constante injectordruk in de retourleiding van de injectoren. Dit zou problematisch bij hogere drukken in de inlaat kunnen zijn, ware het niet dat LPi met veel hogere drukken werkt dan het benzine systeem. Denk hierbij aan waarden tussen de 7 en 17 bar. De druk in de inlaat is hierdoor veel minder relevant. De wb regeling kan met die minimale variatie goed omgaan.
Ik was even wat kort door de bocht op de vorige pagina. Maar dit is was volledige verhaal. ;)

Daarnaast is het regelen middels en extra in te bouwen MAP sensor een complexe zaak. Je wilt de injectortijden niet aanpassen. Daarvoor is de wb regeling al. Dat zou elkaar verstoren. Je zou alleen een minimale winst kunnen boeken door de initiƫle inzet van de te injecteren brandstof aan te passen.

Dat klinkt complex en dat is het ook, wil je het zonder over of undershoot laten werken. Vergelijkbaar met de aansturing van de turbo in M4.4. En dat terwijl de te behalen winst, een fractie snellere regeltijd minimaal is.

Piet

Ik zie eerlijk gezegd ook weinig tot geen  voordelen in het toevoegen van een MAP sensor.
Ik ga daar dan ook voorlopig geen moeite insteken.

WhizzMan