Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!

Gestart door Piet, 26-04-2010 20:41:13

Vorige topic - Volgende topic

classicT5

Ah ok, weet je in welke auto dit t/w is toegepast?

Titanium bestaat wel piet, kun je ook nog overwegen :)

Piet

Maar met wat jij al opmerkte: beetje kosten baten ongunstig  ;D
Dit wiel komt van Mamba turbo vandaan, was (dacht ik) medeoprichter van Kinugawa.
Het is een (zichtbaar) gebalanceerd wiel.

classicT5

Je zal nog wel na montage de combinatie t/w met c/w moeten balanceren. Maar dat heb je al eerder laten doen, toch?

Bij een productie turbo wordt het t/w altijd afzonderlijk gebalanceerd, na assemblage van de cartridge met t/w en c/w, wordt het geheel nog een keer gebalanceerd aan de compressorzijde, dit kun je zien aan het moertje wat op het compressor wheel zit.

Piet

Klopt.
Compressorwiel was destijds ook apart gebalanceerd. Na assemblage ook het geheel.
Als ik de boel straks weer in elkaar hebt zitten met dat compressorwiel en dit turbowiel laat ik het geheel nu ook weer nog eens balanceren.

Piet

Nog een knopje bij gefrobeld

Kan nu ook de DTC codes al rijdende wissen.
"Wat heb je daar nu aan, zolang de storing niet opgelost is komen de codes toch gewoon weer terug" zou je kunnen denken.
Welnu als er zich nu een foutcode voor doet kan ik hem resetten en het op het knopje "Record" drukken.
De foutcode komt dan weer op terwijl er gelogd wordt en kan ik later in de logs zien wat de omstandigheden waren waarin de code opkwam.

Het lezen en resetten van de codes gaat overigens ook met de motor uit.
Het toch wat onhandig werkende brickdiag is voor mij nu ook overbodig geworden.
Niet alle codes laten trouwens het lambdalampje oplichten, ook bij deze codes krijg ik nu  een waarschuwing via het schermpje.

Nu ik een communicatie opgezet heb met de ECU kan ik ook eens gaan verzinnen wat voor andere commando's ik de ECU via het schermpje kan geven.
Zoals bv.  switchen naar een APK map, of aanpassen van limiters.
Of aanpassen van de load by gear mod naar gelang de weersomstandigheden, wat meer onderdrukking bij natte wegen....
Ik kan voorlopig weer ff vooruit met hobbyen....:)

freefall

Sta nog steeds mn verstand te vergapen, maar zoals altijd, ieder zn vak...
Geweldig  wat je allemaal kan met een ecu...respect :eusa_clap: :eusa_clap:

Komt er ook ooit nog een "moeders de vrouw" tune of een "his and hers"  zoals bij corvette? ;D ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Piet

haha in principe is dat prima mogelijk, maar mijn vrouw durft indien nodig ook best wel gas te geven ...en heeft nog nooit schade gereden..

classicT5

Piet

Citaat van: classicT5 op 24-01-2017 21:58:11
Kun je het servicelampje ook resetten? :)

Nee, dat lampje wordt niet via de ECU geregeld.

razorx

:eusa_clap: Ik vind het weer super cool en knap wat je gemaakt hebt!

Piet

9 blads i.p.v. het standaard 12 blads turbinewiel gemonteerd.

Nu dus tezamen met het billet compressor wiel.

En onderweg naar de balanceerder.
Benieuwd naar het effect.

Zoiets doet de turbo klinken als een gillende keukenmeid b.t.w.

UserID6342

Herkenbaar dat 9 blads billetwheel ;D.  Welke klep heb je nu daar in handen Piet ???

jellejas

Citaat van: Dirk342 op 06-02-2017 20:42:31
Herkenbaar dat 9 blads billetwheel ;D.  Welke klep heb je nu daar in handen Piet ???
Als ik het goed heb is dat de recirculation valve van de turbo. Zit op het compresor huis.
BRAAAAAAAP STUTUTU