Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!

Gestart door Piet, 26-04-2010 20:41:13

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: peteRRR op 20-03-2018 21:50:27
Mooi verslag,..met die stofkap ken het ook best behoorlijk tegen zitten staat me ergens nog bij :eusa_sick:
Het was misschien de bui van dat moment maar het ging verre dan soepel ;D

Groet

Het is vaak ook van een kwestie van de groef in de cilinder echt heel nauwgezet schoonmaken, zodat de rand van de stofhoes er soepeltjes in wil vallen en daarna ook wil blijven zitten

classicT5

Doe je niet meteen beide kanten? Lijkt me dat de andere klauw vaak dezelfde staat heeft.

Piet

Mja klopt, daarom had ik deze vorig jaar beter ook gelijk mee kunnen nemen toen ik de andere kant deed  ;D

V70R^2

V70geRwin

Netjes en eigenlijk voor iedereen hier interessant.
Wel jammer om dat shiny onderdeel er in weg te stoppen  ;)

NinaPaul

Toen ik 6 jaar geleden zei dat ik remklauwen vaak reviseerde, werd er hier op het forum bij hoog en laag beweerd dat het dan nooit lang mee ging.
Mooi dat tijden veranderen.

Ikzelf hoon de binnenkant altijd met een paar hoonsteentjes op de boormachine (met spiritus)
Het monteren doe ik met montagepasta. Remolie/remvloeistof is hygroscopisch (trekt vocht aan) zo heb je sneller kans op corrosie.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Citaat van: NinaPaul op 21-03-2018 10:18:02
Toen ik 6 jaar geleden zei dat ik remklauwen vaak reviseerde, werd er hier op het forum bij hoog en laag beweerd dat het dan nooit lang mee ging.

Ikzelf hoon de binnenkant altijd met een paar hoonsteentjes op de boormachine (met spiritus)
Het monteren doe ik met montagepasta. Remolie/remvloeistof is hygroscopisch (trekt vocht aan) zo heb je sneller kans op corrosie.

Ach ja je hebt zo van die algemeen aanvaarde "wijsheden"

Ik reviseer al meer dan 40 jaar remklauwen van mijn auto's, motoren brommers.
Echt nooit problemen mee gehad en gaat gewoon lang mee.
Je moet het alleen wel goed doen en bv. geen gecorrodeerde zuigers terug stoppen.

Bewerken van de cilnderwanden laat ik afhangen van de conditie ervan.
Valt me op dat bij dit soort klauwen de wanden zelden aangetast zijn en is goed schoonmaken over het algemeen voldoende.
Enkele keer polijst ik ze met fijn schuurpapier in de remvloeistof..
De zuiger loopt vooral in het rubber van de seal, maakt geen intensief contact met de cilinderwand.
Daarom ook is met name corrosie van de zuiger funest voor de seal.

Mja montagepasta is wellicht wel beter, anderzijds komen de zuigers in bedrijf toch wel helemaal in de remvloeistof te liggen. Ik heb er ook nooit problemen van ondervonden.

yannickdv

Citaat van: NinaPaul op 21-03-2018 10:18:02

Helemaal mee eens en een goede aanvulling op.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

NinaPaul

CiteerMja montagepasta is wellicht wel beter, anderzijds komen de zuigers in bedrijf toch wel helemaal in de remvloeistof te liggen. Ik heb er ook nooit problemen van ondervonden.

Het gaat niet om het gedeelte in de remvloeistof, maar de remvloeistof die je van de zuiger af duwt met het monteren, dit komt tussen de seal en stofkap, waardoor er grote kans is op corrosie.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Hmmm.. daar heb je zeker een punt.
Allee ... montagepasta it is in the future  ;)

razorx

Citaat van: NinaPaul op 21-03-2018 12:40:33
CiteerMja montagepasta is wellicht wel beter, anderzijds komen de zuigers in bedrijf toch wel helemaal in de remvloeistof te liggen. Ik heb er ook nooit problemen van ondervonden.

Het gaat niet om het gedeelte in de remvloeistof, maar de remvloeistof die je van de zuiger af duwt met het monteren, dit komt tussen de seal en stofkap, waardoor er grote kans is op corrosie.

Goede tip. Dank je!

classicT5

Die rempasta is er van Ate, heb je het helemaal origineel ;)

arjenT5R

Remmenvet ja! Blauwe tube van de ATE idd!

https://goo.gl/images/V1S4ED

Heb ik ook ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Mja, bij dat revisiesetje wordt een beetje pasta meegeleverd zelfs.

Citaat van: classicT5 op 21-03-2018 17:24:57
Die rempasta is er van Ate, heb je het helemaal origineel ;)

Heb er nu Brembo remschijven opgezet, helemaal origineel is het dan toch al niet meer.

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T