Fotoreportage revisie B5234 en DIY tuning: The eagle soars once more!

Gestart door Piet, 26-04-2010 20:41:13

Vorige topic - Volgende topic

Piet

MrCain

Citaat van: Piet op 16-02-2014 16:31:33
Yup, alles wordt uit de kast getrokken  ;D

Letterlijk en figuurlijk dan wel ;D

Ben zeer benieuwd naar de bevindingen!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Terug naar de oude vertrouwde rotor en verdelerkap, bij gebrek aan werkende COP module?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Yup
Ook die werkte plots niet meer naar behoren. Maar ik ben met een soort electronische verdeler bezig die het eenvoudiger regelt wat betreft COP's, de dwell angle kan ik dan in de M44 instellen. Zo heeft de ECU weer volledig de regie over het ontstekingstijdstip, wat met de module niet zo was.
Inmiddels is alles van innovate en turbotuner de auto uit en ik ben daar niet rouwig om.

MrCain

Hhmmm...was een beetje in de veronderstelling (zeker met de ervaring van andere) dat het COP systeem wel degelijk was. Zat er nog serieus aan te denk om deze ook aan te schaffen... Toch maar verlopig gewoon de verdeler blijven gebruiken dus.

razorx

Je had het over experimentele natuurkunde, een tijdje terug.
Ik vind alles best, maar wat is er met de vrouw die in de panty zat gebeurd?
MAF is het zeker. ;)

Ben heel benieuwd naar je LMM metingen.

Piet

Citaat van: MrCain op 16-02-2014 17:53:32
Hhmmm...was een beetje in de veronderstelling (zeker met de ervaring van andere) dat het COP systeem wel degelijk was. Zat er nog serieus aan te denk om deze ook aan te schaffen... Toch maar verlopig gewoon de verdeler blijven gebruiken dus.

Mja valt wel mee die cop module, toevallig had ik wat problemen mee maar er zijn er zat waarbij het goed gaat. ik wilde het toch anders die cop en was dus niet erg gemotiveerd om uit te zoeken waar het nou aan lag. Vandaar ff de gemakkelijke weg en het bobinesysteem gemonteerd. Was ff te druk met de m4.4

Piet

Citaat van: razorx op 16-02-2014 19:25:46
Je had het over experimentele natuurkunde, een tijdje terug.
Ik vind alles best, maar wat is er met de vrouw die in de panty zat gebeurd?
MAF is het zeker. ;)

Ben heel benieuwd naar je LMM metingen.

;D
Resultaten zijn onverwacht en voorlopig wat teleurstellend.
Maar behoeft nog wat overdenkingen.

Jelmar

Oftewel.......

Weg met die LMM en een stand-alone met MAP sensor?!
850R

Piet

razorx

Piet

Je ziet hier uitgangsspanning van de beide sensoren t.o.v de tijd.

Het resultaat was dat het maar bitter weinig leek uit te maken tussen een 3"OD S90 MAF behuizing of een 2.75" OD 850R MAF behuizing.
Sterker nog: de grafiek van de S90 behuizing lag zelfs ietsjes boven die van de 850 behuizing i.p.v. er duidelijk onder!!

Wat is hier aan de hand?:

Een niet representatieve opstelling?
Ik heb metingen gedaan met de 850 MAF voor de S90 MAF, metingen met de S90 MAF voor de 850 MAF, de sensoren in lijn en de sensoren haaks op elkaar...... steeds met hetzelfde resultaat.

Een meetfout?
Wellicht een offset van de massa t.o.v. elkaar... nope. Ik heb de sensormassa van beide t.o.v. elkaar gemeten met als resultaat 0 volt. Ze hadden dan ook beide een spanning van 21 mV t.o.v. accu min pool.

Maakt geen zak uit wat voor behuizing er rond dezelfde Bosch sensor zit?
Niet dat je zou verwachten......

Martijn_B

Heb je geen logs van 2,75 en 3" behuizing uit het verleden, onder zelfde boost en rpm en gear?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

razorx

Citaat van: Piet op 16-02-2014 21:12:11
http://www.meditekst.nl/M44/maftestlog.jpg
Je ziet hier uitgangsspanning van de beide sensoren t.o.v de tijd.

Het resultaat was dat het maar bitter leek uit te maken tussen een 3"OD S90 MAF behuizing of een 2.75" OD 850R MAF behuizing.
Sterker nog: de grafiek van de S90 behuizing lag zelfs ietsjes boven die van de 850 behuizing i.p.v. er duidelijk onder!!

Wat is hier aan de hand?:

Een niet representatieve opstelling?
Ik heb metingen gedaan met de 850 MAF voor de S90 MAF, metingen met de S90 MAF voor de 850 MAF, de sensoren in lijn en de sensoren haaks op elkaar...... steeds met hetzelfde resultaat.

Een meetfout?
Wellicht een offset van de massa t.o.v. elkaar... nope. Ik heb de sensormassa van beide t.o.v. elkaar gemeten met als resultaat 0 volt. Ze hadden dan ook beide een spanning van 21 mV t.o.v. accu min pool.

Maakt geen zak uit wat voor behuizing er rond dezelfde Bosch sensor zit?
Niet dat je zou verwachten......
Dit is het laatste resultaat dat ik verwachtte. Inderdaad een teleurstelling.

MrCain