Trillen schudden V70 t5 Aut bij langzaam rollen stoplicht

Gestart door Ylva, 28-04-2010 14:59:00

Vorige topic - Volgende topic

Ylva

Geachte forummers,

Ik ben sinds jaren een ware Volvo fanaat, echter geen echte sleutelaar. Nu heb ik sinds niet al te lange tijd een V70 T5 Automaat uit 2001.

Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende. Wanneer ik bijvoorbeeld voor het stoplicht sta met Automaat in D en de rem iets op laat komen (waardoor je langzaam naar rolt) dan trilt en schudt de auto. Nu heb ik meerdere Volvo's gehad en die hadden dit probleem niet.

Na het lezen van een soortgelijk geval op dit forum heb ik vanmorgen de bougies (en olie en oliefilter) bij de dealer laten vervangen. Het trillen en schudden is nu minder geworden, maar helemaal weg is het nog niet. (Met toerentallen die veranderen heb ik overigens geen problemen.) Nu lees ik over stationairregelaars EMT's e.d., maar wat in dit geval te doen?

Wie heeft er suggesties c.q. een oplossing?

Bij voorbaat dank.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

t5play

sjarrel2

Wat Mehn bedoelt is denk ik dat je, ipv het 'nieuwe' type v70, ook nog één van de laatste Classics kan hebben. Technische vragen e.d. aangaande het nieuwe type zijn 'niet toegestaan'.

Gr,
Kees

Thijssie!

Dat is niet mogelijk, de classic is namelijk gemaakt tot 2000. Ik denk dat Mehn zich (eenmalig) heeft vergist ;)

Maar het lijkt me wanneer het toerental niet schommelt je het niet hoeft te zoeken in de stationairregelaar...

rogerV701998

Citaat van: Thijssie! op 28-04-2010 15:42:27
Dat is niet mogelijk, de classic is namelijk gemaakt tot 2000. Ik denk dat Mehn zich (eenmalig) heeft vergist ;)

Denk ik niet... :eusa_snooty: ;D

-D©©©L-

Citaat van: sjarrel2 op 28-04-2010 15:36:49
Wat Mehn bedoelt is denk ik dat je, ipv het 'nieuwe' type v70, ook nog één van de laatste Classics kan hebben. Technische vragen e.d. aangaande het nieuwe type zijn 'niet toegestaan'.

Gr,
Kees

Hoezo technische vragen niet toegestaan ? Wat een onzin.
Mogelijk staat het topic op de verkeerde plek, maar dat is meer een moderators verhaal.

Heeft die wagen een AW42 of een AW55 automaatbak ?
Doet het trillen en schudden zich ook voor bij het naderen van een verkeerslicht ?

EVV

Zal wel een AW55 zijn, alle V70n/S60 hebben toch de 5 bak? Die van mij is van 2000 en heeft ook een 5 bak.
Er is een update geweest voor die automaat, aangezien hij oorspronkelijk in z'n vrij ging als je stil staat bij een stoplicht met je voet op de rem, als je de rem weer los laat schakelde hij weer naar drive. Later is dat uitgezet, kan zijn dat dat bij jouw auto nog niet gedaan is? Rijdt hij gelijk als je de rem loslaat of, moet hij even inschakelen?

sjarrel2

Citaat van: -D©©©L- op 28-04-2010 15:48:36
Citaat van: sjarrel2 op 28-04-2010 15:36:49

Gr,
Kees

Hoezo technische vragen niet toegestaan ? Wat een onzin.
Mogelijk staat het topic op de verkeerde plek, maar dat is meer een moderators verhaal.

Heeft die wagen een AW42 of een AW55 automaatbak ?
Doet het trillen en schudden zich ook voor bij het naderen van een verkeerslicht ?

Ik heb dacht ik toch recentelijk een aantal technische non-x70/850 vragen verwijderd c.q. achter een slotje zien verdwijnen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41012.msg823417.html#msg823417
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40892.msg823432.html#msg823432
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41013.msg823414.html#msg823414

Zo'n onzin is het dus niet. Maar goed, ik had 'niet toegestaan' al tussen quotes staan omdat het mij persoonlijk geen biet uitmaakt ;)

Domaso

Citaat van: Thijssie! op 28-04-2010 15:42:27

Maar het lijkt me wanneer het toerental niet schommelt je het niet hoeft te zoeken in de stationairregelaar...

:eusa_naughty:  Mijn classic is van jan 2000 dus ...  ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Misha

IIG zit er geen stationairregelaar op als je een ETM hebt, dus dat kun je overslaan.. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ANLS

Ik wou ditzelfde probleem ook posten en ik rij een 850. Dus mag dit topic blijven?

Ik had het vooral bij een glad of slecht wegdek (zoals er hier veel zijn) en als mijn auto vol volk zat. Is maandenlang weggeweest, maar vorige week had ik het terug en bij mij is het als ik tamelijk hard op de rem druk, trilt quasi heel het chassis mee.

Misha

Citaat van: ANLS op 28-04-2010 23:16:02
Ik wou ditzelfde probleem ook posten en ik rij een 850. Dus mag dit topic blijven?

Ik had het vooral bij een glad of slecht wegdek (zoals er hier veel zijn) en als mijn auto vol volk zat. Is maandenlang weggeweest, maar vorige week had ik het terug en bij mij is het als ik tamelijk hard op de rem druk, trilt quasi heel het chassis mee.
Remschijven achter krom, eventueel als gevolg van slechte remklauwen achter.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het