T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Citaat van: elianmars op 18-06-2011 22:47:24
Maarten, hoe heb je de ECC gecalibreerd? Ik heb nu ook een Dice liggen. Heb er al van alles mee kunnen uitlezen en een paar dingen veranderd, maar krijg de ECC calibreren niet voor elkaar.

Ik kon onder CCM -> tabje "programmed values" allerlei waarden veranderen. Onder het tabje "advanced" stond de procedure om al die waardes achtereenvolgens aan te passen en een procedure voor het stellen van de regelkleppen.

elianmars

Citaat van: maartendeb op 18-06-2011 22:55:07
Citaat van: elianmars op 18-06-2011 22:47:24
Maarten, hoe heb je de ECC gecalibreerd? Ik heb nu ook een Dice liggen. Heb er al van alles mee kunnen uitlezen en een paar dingen veranderd, maar krijg de ECC calibreren niet voor elkaar.

Ik kon onder CCM -> tabje "programmed values" allerlei waarden veranderen. Onder het tabje "advanced" stond de procedure om al die waardes achtereenvolgens aan te passen en een procedure voor het stellen van de regelkleppen.

Ok, morgen maar weer eens in de wagen kruipen  ;D

Taranis

Citaat van: maartendeb op 18-06-2011 22:27:54
Zo, met die harde wind zwalkt ie over de weg. Daarnaast begint ie boven de 140 te trillen, een beetje, maar genoeg om irritant te zijn. En als klapper op de vuurpijl trilt ie nu ook bij het remmen op snelwegsnelheid (bijv uitvoegstroek). In de stad nergens last van met remmen, bij stevig remmen ook niet. Fijn weer, ik ga nu zoeken wat het allemaal kan zijn! Morgen als het weer het toelaat eerst eens op de bokjes en aan de wielen rukken, checken voor speling.

Heb je al eens naar je draagarmen gekeken?

maartendeb

Citaat van: Taranis op 20-06-2011 07:46:23

Heb je al eens naar je draagarmen gekeken?

Nee heb ik niet kunnen doen dit weekend, het werd maar niet droog. De verdachte kant (LV) even snel opgekrikt en aan het wiel getrokken, maar kon 0 speling waarnemen. Ook de stuurstang/kogel was geen beweging in te krijgen. Mochten het de draagarmen zijn (Meyle HD), dan moet ik ze wel verkeerd gemonteerd hebben, zijn 22.000km oud. Bij gebrek aan een brug, hebben we destijds de krik onder het fusee gezet en de auto net zo lang opgekrikt totdat ie net van het bokje afkwam, toen de bouten vastgedraaid. Binnenkort maar eens met team Utrecht de boel inspecteren, van de week even een breekijzer kopen. Ook aankomend weekend tijdens de aarbei/vla meeting maar eens iemand lief aankijken en laten rijden. Misschien loop ik wel te mieren**ken hoor, het was ook wel erg windy afgelopen weekend, en volgens mij doet ie dat gedribbel als sinds ik APEX/B4 heb. Ruilen voor Koni geel Stefan? ;D

StefanCJ

Team Utrecht is allways ready for some action  ;D. Volgens mij ligt er bij mijn ouders nog een br eekijzer in de schuur, kan m wel ff opzoeken?.

maartendeb

Citaat van: StefanCJ op 20-06-2011 13:32:48
Team Utrecht is allways ready for some action  ;D. Volgens mij ligt er bij mijn ouders nog een br eekijzer in de schuur, kan m wel ff opzoeken?.

Beter! Dan kunnen we die draagarmen even wat beter checken :)

SirRutte

Heb vandaag eens lekker je blog doorgespit, complimenten voor de vele foto's en plezierige schrijfstijl! Mooi om te lezen hoeveel aandacht en moeite (en geld ;D) je in je V70 steekt.

Ook de inhoudsopgave in foto's verdient een pluim, ga zo door! :eusa_clap:

BenB

Há Team Utrecht paraat!! :police:

Draagarmpjes checken? Doen we toch even  ;D Ik ken ergens nog wel een rommelhok met waarschijnlijk wel een paar breekijzers...

Ik heb trouwens vandaag wat spulletjes besteld bij onze Duitse vrienden..nu nog bij Volvo Nederland langs en dan is er weer wat te bouwen voor Team Utrecht  :eusa_dance:

StefanCJ

Eeuuh ... Wat heb je voor leuks besteld Ben?

:)

maartendeb

Vast een onderstel  :eusa_whistle:

maartendeb

Voor vandaag had Team Utrecht grootse plannen: voor BenB een nieuw onderstel, voor mij m'n eerste oliewissel en de pakkingen van de retourleiding, en voor StefanCJ nieuwe olie en niet-piepende achterremmen. Stefan had gisteravond ineens een date dus die zei dag met je 10 uur 's ochtends beginnen, die kwam dus niet ;D Good call van hem, met dat gemiezer was het maar matig klussen :(

Uiteindelijk om 11 uur afgesproken maar nog steeds zeek het van de lucht, dus maar even naar Verwijst gereden voor een versterker. Aldaar hadden ze geen C70 versterkers, maar wel zat HA-4350's met kabelboom voor een aardige prijs. Naja weet je, volgens mij gaat dat hard zat, plug en play, ik geloof het wel. Ook nog even gevraagd wat een R motor met blauwe kleppendeksel moet kosten: €2250, best veel vind ik.

Eenmaal terug was het eindelijk een beetje droog. Aangezien de TNT nog niet geweest was met Ben's veren, waren we maar begonnen met mijn olie. Om het oliefilter los te kunnen draaien, heb ik zo'n Midlock dop gekocht, nummer 1751 (voor S40/S80). Verder heb ik nu een nieuwe filterdop en een nieuwe carterplug+pakking. De olie is nog steeds Castrol Magnatec 10W40, prima deluxe wat mij betreft. Ik heb er weinig boeiende foto's van, het was ook eigenlijk zo gepiept:

Ook de versterker ingebouwd, de boutjes zijn M8x20, past perfect:

Het is een hele verbetering vergeleken met de versterking van de SC-805 zelf, de Dynaudios varen er wel bij. Wat mij betreft is 4x50 Watt echt meer dan zat, zelfs om mee te patsen tegenover je passagiers. Ik zet de muziek onder het rijden sowieso niet zo hard, anders hoor ik de roffel niet ;D

Naar aanleiding van vandaag, nog een tweetal vragen:
1) Ik ben de pakkingen van de olieretourleiding van de turbo vergeten te vervangen. Ik dacht dit is vast handig om tijdens een oliewissel te doen, want de olie zal er anders wel uitspuiten. Echter, maakt dit uit? Kan ik hem nu ook gewoon loshalen?
2) Is een SC-901 bevorderlijk voor de geluidskwaliteit vergeleken met de SC-805, als ik inmiddels al een externe versterker gebruik?

Benjamin, wederom bedankt voor je hulp, het was weer gezellig! :)

Wout309t

1) Die retourleiding kan gewoon los hoor! Zal wel een beetje druppelen, maar dat is peanuts.
2) Geen verstand van.
2011 V70 2.0T R-Design MT

)()()sT

Die olieretour moet je zo kunnen loshalen. Bij een turbowissel hoef je immers ook niet de olie af te laten ;)
Er kan wat olie uit de turbo druppen maar dat valt erg mee.

€2250,- voor een tweedehands motor, mijn god! Doe er 1000 bij en je hebt een nieuwe ::)
Maarre... Ik neem aan dat dat het allerlaatste is wat je gaat doen aan je auto? ;D

Wat betreft de radio: met de 900/901 heb je pro logic als geluidskeuze, daarmee klinkt ie voorin veel voller. Verschil met de 901 is dat die ook pro logic bij de radio heeft.

maartendeb

Ahh ok gelukkig, dan doe ik die pakkingen een andere keer :)

De motor was puur uit interesse hoor :eusa_whistle: ;)

maartendeb

Vandaag mini-meeting met Iris en Andre bij X-kote om onze wagens te laten behandelen door de Deukentovenaar. Ik ben erg blij met het resultaat, ze verdwenen als sneeuw voor de zon! Een paar actiefoto's:

Toch was dit geen klusje geweest voor in het weiland in de volle zon (Vanille/Aardbei meeting). Binnen met TL licht zag je echt veel meer, en nu kon de lijm beter uitharden, wat met heet plaatwerk door de volle zon niet zou lukken.

Zo en dat X-kote he, dat is toch echt wel heel sjiek, ik ga ervoor sparen :)

Tevens een Renault Clio wisserarm erop gezet, thanks Sbv!