T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartendeb

Citaat van: StefanCJ op 05-09-2010 11:10:44
Mocht je die retro klok/agenda/kalender op je dressoir verkopen, dan houd ik me aanbevolen. Erg gaaf hoor!

Hoi Stefan, zoek even naar "Karlsson Big Flip Calendar Wall Clock", zijn een hoop webshops die hem hebben :)

elianmars

Het blijft een hele mooie upgrade, de C70 koplampen. Super!  :eusa_clap:

henry classic v70

#107
Ziet er schitterend uit, mooi front zo :eusa_clap:
Had je die blokjesgrille er al inzitten of is dit ook nieuw?

.....even spitten en zie dat de blokjesgrille er al inzat ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jeff

Netjes mooi frontje zo :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Eric Kubbe

Ziet er strak uit hoor. Je hebt achter ook de knipperbollen vervangen. Heb je daar ook een foto van. Ik overweeg voor ook slivervisions te plaatsen, maar misschien is achter ook wel fraai. Waar heb je die lampen gekocht?

maartendeb

Zal vanavond even een foto maken. Je ziet bijna geen verschil achter hoor, behalve dat ze een stuk meer licht geven. Heb ze bij de Halfords gekocht.

maartendeb

#111
Ik heb een tijd lang zitten zoeken op Marktplaats naar een setje Comets in bright silver. Als ze er al opstonden, waren ze antraciet, en had ik nèt geen geld. Het geld ging namelijk steeds op aan veel onderhoud (belangrijk), of spielerij ::)  

Toen er laatst wel een setje opstond in bright silver, was setje door mijn RSS feed gevallen (welke verkoper weet nou niet dat het Comets zijn :eusa_doh: ). Omdat ik 2 dagen niet opgelet had, was ik net te laat en had ie ze al verkocht, waarschijnlijk voor een prikkie. Toen ben ik wel even behoorlijk pissig geworden, en heb ik besloten ervoor te gaan: het eerste aardige bright silver setje ga ik voor, geld of geen geld!

Nou dat was dus vandaag. Verwijst had een RHD sloper staan met bright silver. Prachtige auto, alleen de automaatbak was eigenlijk stuk, zonde om te slopen toch? Er zaten zelfs nog 4 extra velgen bij, dus ik kon kiezen uit 8 stuks, dacht ik...Van de losse velgen waren er 2 echt heel mooi, wel 7.5J. De 3de was ook 7.5J maar daar was een flinke hap uit. De 4e was 7J. Toen gaan kijken naar de set op de auto, niet meer de mooiste maar in ieder geval 7J, dus nog keuze uit 5 Comets.

Na inspectie besloten om de set op de auto te nemen. Maar aangezien die netjes voor de deur geparkeerd stond (zonder stuur), moest ie de lucht in, richting de werkplaats. Mijn Volvo heart skipped a beat, maar toch ook wel grappig om te zien.







Bij demontage bleek dat op de auto 3x7J, 1x7.5J zat, dus uiteindelijk maar keus uit 4x7J. Jammer, maar blij dat ik had opgelet! De banden hebben ze gelijk voor me afgedraaid, want dat stelde niets meer voor.  



Helaas zijn ze niet mooi genoeg meer en moeten ze afgedraaid/gespoten worden. Ik had ze ook niet kunnen kopen en weer verder kunnen zoeken, maarja ik ben dat gestruin naar die dingen zat en had al 2.5 uur over Utrecht->Uden gedaan; ik vond het wel best. Bovendien bladdert de verf af waar je bijstaat, en ik kan me voorstellen dat dat bij andere onbewerkte setjes van 12 jaar oud ook gebeurd. Dus ja, hoe dan ook oplappen volgens mij.

Planning is nu volgend voorjaar erop, zonde geld om voor die paar maanden naar de winter toe nog alles te gaan regelen; dan rijd ik liever nog even door richting de winter op de Perfo's. Ik ben nu wel gerustgesteld; ik heb ze, ik hoef niet meer te zoeken :) Op zich had ik natuurlijk al die tijd antraciet kunnen kopen, en ze bright silver kunnen laten spuiten. Dan had ik ze veel eerder (en goedkoper) gehad. Ahh ja kom ik nu achter, niet bij nagedacht ook :eusa_shifty: ;D






)()()sT

Mooi werk!!
Inderdaad zullen er weinig gave oude velgen zijn, de mijne hadden ook heel veel last van corrosie en losgelaten lak.

elianmars

De velgen die onder de Engelse sloper lagen (die Sander en ik hebben opgehaald) waren echt ongelofelijk toegetakeld. Alle randen waren helemaal weg gevreten. Onbegrijpelijk dat mensen op die manier met hun (ooit zo mooie) velgen omgaan.......

verburgh

Bij velgen als nieuw kan je ze laten poedercoaten voor 200 euro per set, daar heb ik ook mijn wielen laten doen.

Jans Duiven

#115
Citaat van: verburgh op 10-09-2010 22:54:53
Bij velgen als nieuw kan je ze laten poedercoaten voor 200 euro per set, daar heb ik ook mijn wielen laten doen.

Ja, maar als je ze in black chrome of hyper chrome wilt hebben, kom je niet uit met poedercoaten en betaal je volgens mij rond de 400 euro bij elk ander bedrijf die dat wel kan.


Oh ja: Prachtige lichtunits!
Hans

elianmars

Citaat van: verburgh op 10-09-2010 22:54:53
Bij velgen als nieuw kan je ze laten poedercoaten voor 200 euro per set, daar heb ik ook mijn wielen laten doen.

Ik heb daar ook twee sets laten doen. Bij de ene set was de kleur niet goed, de andere set was niet helemaal netjes gecoat (putjes in de coating).
De ene set heb ik laten overspuiten. Eerst zei dat de spuiter dat het niet kon, omdat coating normaal gesproken veel te hard is. Toen heeft hij een proefje gedaan en bleek de coating zodanig zacht, dat het heel makkelijk te schuren was.

De set met de (minimale) putjes hebben als wintervelgen gefungeerd. Bleven wel heel mooi en liggen nu onder de wagen van Thomas (Vulk). Hij is er nog steeds heel blij mee.

maartendeb

#117
Gister de eerste van hopelijk nog vele klusmeetingen met Joeri, onder de carport van z'n ma 8) Tijdje terug had ik al melding gemaakt van lekkage in de kofferbak, dat was dan ook de klus van de dag. De bumper moest eraf, en het montage materiaal was nog origineel, dus het was spannend of het los zou komen. Dus ik stond daar met m'n bussen WD40/kruipolie klaar, en *KRAK* Joeri draait zo de boel los "kijk, als het niet hoeft..." OK, I like him ;D

Brackets zijn behoorlijk verrot, trekhaak ook!





Het water liep langs dit roostertje naar binnen. Auto heeft daar een tik gehad en dat is destijds blijkbaar niet goed hersteld. Plastic was gebroken, en er zat een deuk in het metaal. Trekhaak kabel liep er ook doorheen, maarja aan beide kanten stekkers, dus dat zouden we nooit op deze manier kunnen herstellen. Aangezien de aansluiting bij de trekhaak toch behoorlijk geoxideerd was, hebben we de kabel er gelijk maar afgehaald, daar moet een andere voor komen (+ anders gerouteerd).



Brackets eraf,



compressor op de trekhaak,



en in de tectyl gezet.



Uitlaat verhangen, nu zit ie wat hoger.



Nieuwe roostertje zat er na een half uur metaal rechtbuigen/passen weer in, leek makkelijk maar was het meeste werk (as usual  ::) )



Bumper ontdaan van een berg zand. Echt, deze V70 is vroeger van een boer geweest ofzo: aarde, zand, stro, ik heb echt al van alles in dat ding gevonden, behalve geld... Ergonomische klushouding trouwens ;D



Pre-montage, met nieuwe brackets. Van de rechter kan ik me nog herinneren dat ik hem voor de uiteindelijke montage in de tectyl heb gezet, van de linker weet ik het niet meer :eusa_wall: Oh well het zit nu, mocht de gelegenheid zich voordoen dat de bumper er weer afgaat, doe ik het alsnog.



Ouwe zut, lekker verrot :eusa_think:


Na montage, met The Swedish Chef erbij :eusa_dance:


Daarna even in elkaars Volvo gereden. Hij had nog nooit in een V70 gereden, ik nog nooit in een 850. Nou wat mij betreft 100% meer karakter zo'n 850. Veel meer Volvo gefühl, een mooier interieur en een veel mooier geluid! :eusa_clap: Hebben we dan toch de verkeerde auto gekocht?  :eusa_think:

Ook nog even langs Velgenwereld geweest om de banden te laten balanceren op de Hunter. Bizar apparaat eigenlijk: zegt gewoon "je moet zoveel plakken, op precies deze plek". Trilling bij 120-140 is trouwens nog niet over, maar het balanceren wil ik voor nu even uitsluiten.





Al met al een leuke dag gehad, met lekker weer. Joeri, nogmaals hartelijk dank voor je hulp en gastvrijheid. Hopelijk de volgende keer een mooie klus voor de Chef! 8)

henry classic v70

Je hebt bijna het hele verleden van je mooie v70 vernietigd, al het bewijsmateriaal van de vorige eigenaar lijkt nu wel weg te zijn ;D ;D
Mooi dat de lekkage ook is opgelost Maarten en tof van Joeri natuurlijk  :eusa_clap: :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Joeri

Top verslagje! Was gezellig en vooral mooi weer. Ook tof om eens in een V70 Turbo te rijden. Wat een verschil! Inderdaad wat minder karakter maar rijd toch wel erg lekker.

Heb je de linker steun nog gecheckt? Ik weet ook echt niet meer of je hem mee hebt genomen in de tectyl ronde  :-\

8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.