Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Citaat van: elianmars op 11-05-2010 00:06:35
Jawel, het is vanavond gebeurd! :eusa_dance:

De T5 is een stukje naar beneden gegaan.

Sander, onwijs bedankt weer voor je hulp!  :eusa_clap:

Sorry voor de mensen die er bij hadden willen zijn, Sander en ik wilden liever even doorklussen. Anders had 't weer nachtwerk geworden ;)

Foto's e.d. komen morgen. Ik ga nu naar m'n mandje. Ben het een beetje zat :eusa_shifty:

:'( :'( :'(

Haha, moet niet te gezellig worden he, Goed bezig jongens, ben erg benieuwd!

MarcoV ;D

ed

Komop met die foto's ;D Ik ben erg benieuwd.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Jee, wat zijn jullie ongeduldig, zeg.......  ::) ;D

Komt-ie dan!

Zoals Sander al zei, we zijn om 19.30 uur begonnen. We zijn met de achterkant begonnen. Mocht het tegen zitten, dan hadden we in ieder geval de achterkant gedaan. Dat vond ik het belangrijkst.

Alles ging redelijk makkelijk los, gelukkig.

Dit waren de onderdelen waarmee we het moesten doen. Veren voor de voor- en achterkant en brackets om de nivomats lager te monteren:

Waar zou ik zijn zonder Sander:

Het verschil tussen de oude en nieuwe achterveren:

Een echte verenspanner werkt beter dan een paar spanbanden  ;D:

Op één bout na, die niet echt in het gat wilde, verliep het verlagen van de achterkant voorspoedig.
Dus om 10 uur besloten om de voorkant ook naar beneden te halen.

Veerpoot er uit gesloopt:

Het verschil tussen de oude en de nieuwe veren:

Toen we klaar waren, ben ik even een stukje gaan rijden. Rammel, rammel, rammel. sjips! Wat nu weer?  :eusa_wall:
Ik vermoedde dat er een stabistangetje niet goed vast zat en had het idee dat het aan de linkerkant zat. Dus auto weer naar binnen gereden, wiel losgehaald en alles goed nagetrokken.
Weer proberen. Rammel, rammel, rammel............ Oeps, het kwam van de rechterkant  :eusa_doh:
Wiel losgehaald en jawel, de stabistang zat aan de bovenkant los. Ik had daar gepoogd om 'm los te krijgen, maar dat wilde niet. Daarom had ik 'm aan de onderkant losgehaald om de veerpoot te verwijderen. Blijkbaar was de bovenkant toch iets los gekomen en was dus vrolijk aan het rammelen.
Nadat die vast zat ben ik weer gaan rijden en nu geen gerammel meer.

Het rijdt wat stugger nu, maar het comfort is nog genoeg aanwezig. Roetmobiel was ook wat stugger en ik vind dat wel lekker rijden.
De drempel, vlak bij mijn huis, is nog goed te nemen, gelukkig  :)

En dan hier het resultaat. Ik ben er heel gelukkig mee. Niet té laag, maar wel stukken beter dan de XC hoogte die de wagen voordien had. De achterkant is 35 mm naar beneden gegaan, de voorkant 30:

)()()sT

P E R F E C T ! ! !   :eusa_clap:

Chris

Erg mooi! Vind het er super uitzien! ;D

Weet je het merk van die veren? Of worden ze custom gemaakt door SAM?

Het zijn wel gewoon bezineveren trouwens? Ik bedoel, geen dieselveren ofzo in verband met de standaard dempers?

maartendeb

Wow, die is helemaal af zo, prachtig! Maarre wat nu, tijd voor iets nieuws? ;D

elianmars

Citaat van: Chris op 11-05-2010 09:47:14
Erg mooi! Vind het er super uitzien! ;D

Weet je het merk van die veren? Of worden ze custom gemaakt door SAM?

Het zijn wel gewoon bezineveren trouwens? Ik bedoel, geen dieselveren ofzo in verband met de standaard dempers?

Volgens mij zijn deze door SAM gemaakt. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen diesel en benzine, voor zover ik kan zien op hun site.

elianmars

Citaat van: maartendeb op 11-05-2010 09:53:32
Wow, die is helemaal af zo, prachtig! Maarre wat nu, tijd voor iets nieuws? ;D

;D

Nog niet, ik ben er nog niet helemaal klaar mee  ;D

Thijssie!

Ziet er echt prachtig uit, wat een ontzettend mooie 'N' :eusa_drool:

Maaruh......wat nu? :eusa_eh:

Laserblue

Je hebt gezocht op het woord: jaloers.

 ja·loers bn andermans geluk, bezit enz. benijdend; afgunstig

:eusa_clap:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Freakybaby

Heel mooi Marcel! Ziet er echt goed uit.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Citaat van: Thijssie! op 11-05-2010 09:59:29
Ziet er echt prachtig uit, wat een ontzettend mooie 'N' :eusa_drool:

Maaruh......wat nu? :eusa_eh:

Er komt sowieso nog een andere grill in. Alleen weigert Marc me die te leveren  :'(

Staat al een tijdje in bestelling, maar komt niet binnen bij ET. Ach, dan heb ik tenminste nog iets om naar uit te kijken  ;D

ed

Inderdaad in een woord perfect. Staat echt heel erg mooi. Achter een tikje hoger als voor, en zo is het bij een V70N het mooiste vind ik. De meeste verlagings sets voor de v70N zijn in mijn optiek aan de achterkant iets te laag.
Heb je de afstand wielcenter => onderkant spatbord nog opgemeten? Ik ben daar wel erg benieuwd naar!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

macdriver

erg mooi man
ben benieuwd wat je nog meer gaat veranderen ;D

Chris

Laat me over een paar weken eens even weten hoe de veren bevallen, ben dan nogmaals vooral benieuwd naar comfort en weggedrag ;)

Ben bewoon nieuwsgierig natuurlijk he :eusa_shifty: ;D!