Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: elianmars op 17-01-2012 09:02:57
Citaat van: Sbv op 17-01-2012 09:01:23
Dan de Mazda maar weg  ;D

Ik zie me al rijden met een dakkapel bovenop een 850  ;D
Aanhanger erachter.
De Mazda is sleutel omdraaien en gelijk lopen

TonV70R

Citaat van: elianmars op 17-01-2012 09:06:30
Citaat van: Ton850 op 17-01-2012 09:04:49

Citeer
http://greenringer.net/eugene/10092007093.jpg

Mooie auto !

Die is van mij geweest. Had ik eigenlijk nooit weg moeten doen, maar ja. Het kon toen niet anders.
Tja, soms doe je iets weg (of moet je iets weg doen) waar je later spijt van hebt.
Maar ja, soms kan het niet anders (helaas).

Mijn vriendin ziet een 850 ook (nog) niet zitten, we zijn  er enkele jaren geleden eens wezen kijken, stond er een Yaris naast en het eerste wat ze zegt is " is wel een grote auto zo'n Volvo" .
Tja daar ga je dan.

Nu zal er binnenkort (hopelijk) toch een andere auto bij moeten komen en dat is misschien me kans om een Volvo in huis te halen.
Blijft zij maar met de Focus station rondrijden (dat deed ze hiervoor ook al toen ik een lease auto had).
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Chris

Sja... ik vind de 850 ook mooi. M'n meisje vind het vierkante hokken en heeft er niet veel mee. De S60 vind ze wel erg mooi. Voor beide auto's geldt dat zij ze te groot vind, voor gebruik door haar dan, en daar kan ik inkomen. Overigens rijdt ze wel prima en graag in de S60, formaat is opzich ook geen probleem.

Ze heeft nu een Suzuki Swift Bandit (2008) en dat voldoet prima. Ze rijdt er vooral mee in de stad, er staat nu geloof ik 17k op... dan is een slurpend hok als een 850 echt onzin. Daarbij heeft de Swift aanzienlijk minder onderhoudskosten dan een 850 die inmiddels toch wat op leeftijd is. In de stad raak je zo'n ding ook nog makkelijker kwijt dan een 850.

Ps. Best een leuk bakkie om in te scheuren :)!

kyro

Citaat van: elianmars op 14-01-2012 15:39:27
Het is dus net of de koppeling niet helemaal vrij komt.

kennis van me heeft 'n S60 (2005) en had afgelopen jaar ook zoiets met z'n
wagen !
volgens hen, leek 't alsof het koppelings-pedaal met omhoog komen iets
bleef hangen (dus niet gelijk door kwam)

is opgelost, maar weet niet meer precies wat 't euvel was  :-\
wel, dat 't 'n duur geintje was..

als 't interesant voor je is, kan ik 't nog wel is na-vragen

maruska

Marcel,

ik ken het wel hoor, meerdere auto's.. maar we kunnen je mooi die kast ff opjagen toch ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 17-01-2012 12:40:59
Marcel,

ik ken het wel hoor, meerdere auto's.. maar we kunnen je mooi die kast ff opjagen toch ? ;D

Jup  ;D

elianmars

Heb ik 'm eindelijk, is er geen wagen om 'm op te monteren  :eusa_wall: :eusa_wall:

De spuiter heeft heel erg zijn best gedaan. De eerste keer toen ik ging kijken, zag-ie er echt niet uit. Overal was de lak gescheurd. Hij was er zelf ook niet blij mee. Daarna heeft hij de bumper weer helemaal geschuurd, twee keer in de grondverf gezet en opnieuw gespoten. Niet in de oven gedaan, om de lak niet geforceerd te laten drogen.
Hij dacht dat het helemaal gelukt was, maar ik had dus zaterdag weer een paar (minuscule) streepjes gezien. Het lijken net ondiepe krasjes.
Ik ben er een uurtje geleden weer naartoe gegaan en we hebben samen de bumper bekeken. Hij baalt wel dat het niet helemaal perfect is, maar gaat 'm niet beter krijgen. Als je de bumper rechtop houdt, zoals-ie ook aan de wagen zit, zie je de streepjes nauwelijks. Dan moet je er met je neus bovenop gaan zitten. Ik heb er vrede mee.
De spuiter heeft er behoorlijk wat werk aan gehad, maar omdat hij zelf ook niet helemaal tevreden is, mocht ik de bumper weer meenemen, nadat ik een zeer schappelijk bedrag had achtergelaten.

Ik kan niet wachten om 'm op de wagen te schroeven, maar eerst maar afwachten hoe het gaat aflopen met de koppeling. Heb vandaag nog niks gehoord er over.
En geen nieuws is goed nieuws. Toch?  :eusa_shifty:  :eusa_pray:

elianmars

En nog geen goed nieuws over de koppeling. Met het cameraatje loeren heeft geen resultaat opgeleverd. Daarom gaat alsnog de bak er af. Ik heb de wagen voorlopig nog niet voor de deur staan  :eusa_shifty:

Misha

Jij hebt ook wel geluk he? Eerst roetmobiel met die ellende, nu dit weer...
Volgende keer toch maar gewoon de dealer ?
Veel goedkoper gaat het ook niet zijn met van dit soort akkefietjes er tussendoor.

Veel succes man en hopen dat het meevalt !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 17-01-2012 19:18:23
Veel goedkoper gaat het ook niet zijn met van dit soort akkefietjes er tussendoor.

Dat zei ik ook al tegen mijn pa. Ik ga in het vervolg gewoon naar de dealer. Dan maar het dubbele kwijt, maar ik word niet goed van het gekloot van "de beun"  ::)

TIMON

Citaat van: elianmars op 17-01-2012 19:23:37

Dat zei ik ook al tegen mijn pa. Ik ga in het vervolg gewoon naar de dealer. Dan maar het dubbele kwijt, maar ik word niet goed van het gekloot van "de beun"  ::)

Of een goeie beun......!
85011940

elianmars

Citaat van: TIMON op 17-01-2012 19:53:27
Citaat van: elianmars op 17-01-2012 19:23:37

Of een goeie beun......!

Beide keren dat het "fout" is gegaan, is het bij monteurs gebeurd, die voor heel veel automobilisten werken, waarbij het altijd goed gaat. Totdat ik met de wagen kom  :eusa_doh:

Het klote van dit soort dingen, is dat het lastig gaat worden zodra het woord "garantie" tevoorschijn komt. De vorige keer had ik een schadepost van 2600 euro. Geen cent vergoeding gekregen van de monteur.

Hoe het nu afloopt, moet ik nog afwachten. De wagen gaat op de brug bij een zelfstandige, die samen met de monteur, die nu de wagen heeft meegenomen, de koppeling heeft gemonteerd.
De monteur ken ik goed (familie van me...), maar die zelfstandige niet. Met het familielid ga ik er wel uitkomen, maar of de zelfstandige nu voor niks de bak er weer onderuit gaat halen?  :eusa_think:

En dan moet nog bekeken worden wat het probleem is. En hoe het probleem is ontstaan. En wat te doen om de boel te herstellen. En wie gaat er voor de kosten opdraaien?

grijzev70tdi

Klote weer Marcel....

Dit is dus het nadeel van beunen. Je hebt er niet veel over te zeggen.

Hoop dat het goed gaat komen ;) Dat je veilig naar Zweden toe kan ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

reneetje

Citaat van: elianmars op 14-01-2012 15:39:27

Wat me net opviel, is dat als ik 'm met draaiende motor in een versnelling wil zetten, met koppeling ingetrapt, de wagen iets wil gaan kruipen. Het is dus net of de koppeling niet helemaal vrij komt.

Bij mijn eerste T5-R  had de dealer destijds een nieuwe koppelingsset geplaatst, deze wilde na montage ook "kruipen" , bleek dat de nieuwe R plaat niet recht was .... :eusa_shifty:

Daar kwamen ze achter nadat het hele handeltje weer gedemonteerd was.... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

henry classic v70

... maar bij 72000 km al problemen met de koppeling/bak :eusa_think:
Flink balen Marcel, is te hopen dat het niet te veel €uro's gaat kosten....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4