Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Daf46

Citaat van: elianmars op 10-02-2012 23:58:28
Citaat van: Sbv op 10-02-2012 23:55:51
Niet te snel zaken aanpassen, dan ben je zo snel klaar

;D

Ik weet altijd wel wat te verzinnen. Heb ook al zitten kijken naar de raampjes aan de achterkant. Die zijn door Fiat zelf nooit elektrisch bedienbaar gemaakt. Voorin wel, maar achterin dus slingeren met het handje.
Misschien ooit eens zo'n universeel setje aanschaffen om de achterraampjes elektrisch bedienbaar te maken.
Kan je met zo een setje die dan ook van op de chauffeurspositie bedienen ? Anders lijkt het me meer hinderlijk, raampje vergeten sluiten, contact terug aan, naar achter, raampje toedoen, contact terug uit...

elianmars

Citaat van: Daf46 op 11-02-2012 09:38:48
Citaat van: elianmars op 10-02-2012 23:58:28
Citaat van: Sbv op 10-02-2012 23:55:51
Niet te snel zaken aanpassen, dan ben je zo snel klaar

;D

Ik weet altijd wel wat te verzinnen. Heb ook al zitten kijken naar de raampjes aan de achterkant. Die zijn door Fiat zelf nooit elektrisch bedienbaar gemaakt. Voorin wel, maar achterin dus slingeren met het handje.
Misschien ooit eens zo'n universeel setje aanschaffen om de achterraampjes elektrisch bedienbaar te maken.
Kan je met zo een setje die dan ook van op de chauffeurspositie bedienen ? Anders lijkt het me meer hinderlijk, raampje vergeten sluiten, contact terug aan, naar achter, raampje toedoen, contact terug uit...

Daar ben ik inderdaad naar op zoek. Setjes van twee zijn er genoeg, maar ik moet eigenlijk een set van vier hebben, waarbij dan een knop zit voor de achterramen.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 10-02-2012 14:03:17
Citaat van: Taranis op 10-02-2012 07:45:37
Citaat van: elianmars op 09-02-2012 21:51:41
Wij bedoelen deze:

http://media.autoweek.nl/m/m1fyh5lbqebd_800.jpg

Na vanmiddag weet ik hoe zo'n hok rijdt ;D (en misschien kopen voor een vriend)

:eusa_clap:

Dat zijn de leukere kadootjes!!!

:eusa_clap:

Het is inderdaad een rijdend kadootje ja

Rijdt stiekem best leuk  :eusa_shhh:

Het 1.2-tje heeft het boven de 4000 rpm wel een beetje taai trouwens, ik werd eruit getrokken door een Opel defectra 1.8 uit het stenen tijdperk :eusa_doh:

Het zet je alleen wel aan het denken: je betaalt 54 euro wegenbelasting per kwartaal ipv 459 euro, je rijdt 1:15 op euro95 ipv 1:11 op diesel en de verzekering is ook 1/3 van wat ik nu betaal. Ik mezelf alleen nog niet zo'n apparaat rijden anders dan voor boodschapjes in de buurt :eusa_think:

Volgende week ophalen :)

elianmars

Citaat van: Taranis op 11-02-2012 16:30:15

Het is inderdaad een rijdend kadootje ja

Rijdt stiekem best leuk  :eusa_shhh:

Het 1.2-tje heeft het boven de 4000 rpm wel een beetje taai trouwens, ik werd eruit getrokken door een Opel defectra 1.8 uit het stenen tijdperk :eusa_doh:

Het zet je alleen wel aan het denken: je betaalt 54 euro wegenbelasting per kwartaal ipv 459 euro, je rijdt 1:15 op euro95 ipv 1:11 op diesel en de verzekering is ook 1/3 van wat ik nu betaal. Ik mezelf alleen nog niet zo'n apparaat rijden anders dan voor boodschapjes in de buurt :eusa_think:

Volgende week ophalen :)

Snap je nou dat het voor ons ook verstandiger is om zoiets als 2e wagen te hebben, in plaats van een Volvo? Goed betaalbaar, rijdt prima.

Die van ons heeft trouwens 20 pk meer. Is in de hogere toeren nog aardig fel ook.

Taranis

Citaat van: elianmars op 11-02-2012 17:20:48
Snap je nou dat het voor ons ook verstandiger is om zoiets als 2e wagen te hebben, in plaats van een Volvo? Goed betaalbaar, rijdt prima.

Ja en nee, qua budget wel maar qua passieve veiligheid vind ik het nog steeds onder de maat.

Citaat van: elianmars op 11-02-2012 17:20:48
Die van ons heeft trouwens 20 pk meer. Is in de hogere toeren nog aardig fel ook.

Grmbl ;D

Ach, ik heb er nog geen last van gehad. Het vervelende van dat stuk reserve-België aan de andere kant van de Westerschelde tunnel is dat ze er geen snelwegen hebben, dus nog niet boven de 120 geweest :eusa_wall:

Snellebaksteen

Aan die kant van het water kun je nog prima met een Trabant uit de voeten. Snel genoeg daar.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Modern genoeg ook. Ontpolderen die hap ::)

elianmars

Citaat van: Taranis op 11-02-2012 18:06:36
Citaat van: elianmars op 11-02-2012 17:20:48
Snap je nou dat het voor ons ook verstandiger is om zoiets als 2e wagen te hebben, in plaats van een Volvo? Goed betaalbaar, rijdt prima.

Ja en nee, qua budget wel maar qua passieve veiligheid vind ik het nog steeds onder de maat.



Kan beter inderdaad, maar vergeleken met de Seicento is dit al veel veiliger  :)

henry classic v70

Citaat van: elianmars op 11-02-2012 17:20:48
Citaat van: Taranis op 11-02-2012 16:30:15

Het is inderdaad een rijdend kadootje ja

Rijdt stiekem best leuk  :eusa_shhh:

Het 1.2-tje heeft het boven de 4000 rpm wel een beetje taai trouwens, ik werd eruit getrokken door een Opel defectra 1.8 uit het stenen tijdperk :eusa_doh:

Het zet je alleen wel aan het denken: je betaalt 54 euro wegenbelasting per kwartaal ipv 459 euro, je rijdt 1:15 op euro95 ipv 1:11 op diesel en de verzekering is ook 1/3 van wat ik nu betaal. Ik mezelf alleen nog niet zo'n apparaat rijden anders dan voor boodschapjes in de buurt :eusa_think:

Volgende week ophalen :)

Snap je nou dat het voor ons ook verstandiger is om zoiets als 2e wagen te hebben, in plaats van een Volvo? Goed betaalbaar, rijdt prima.

Die van ons heeft trouwens 20 pk meer. Is in de hogere toeren nog aardig fel ook.

Snap eigenlijk niet waarom jullie geen belastingvrij apparaat hebben aangeschaft op gas, da's pas goed betaalbaar ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2012 20:52:24
Citaat van: elianmars op 11-02-2012 17:20:48
Citaat van: Taranis op 11-02-2012 16:30:15

Het is inderdaad een rijdend kadootje ja

Rijdt stiekem best leuk  :eusa_shhh:

Het 1.2-tje heeft het boven de 4000 rpm wel een beetje taai trouwens, ik werd eruit getrokken door een Opel defectra 1.8 uit het stenen tijdperk :eusa_doh:

Het zet je alleen wel aan het denken: je betaalt 54 euro wegenbelasting per kwartaal ipv 459 euro, je rijdt 1:15 op euro95 ipv 1:11 op diesel en de verzekering is ook 1/3 van wat ik nu betaal. Ik mezelf alleen nog niet zo'n apparaat rijden anders dan voor boodschapjes in de buurt :eusa_think:

Volgende week ophalen :)

Snap je nou dat het voor ons ook verstandiger is om zoiets als 2e wagen te hebben, in plaats van een Volvo? Goed betaalbaar, rijdt prima.

Die van ons heeft trouwens 20 pk meer. Is in de hogere toeren nog aardig fel ook.

Snap eigenlijk niet waarom jullie geen belastingvrij apparaat hebben aangeschaft op gas, da's pas goed betaalbaar ;D

Sorry, maar daar ga ik al niet in rijden, laat staan mijn vrouw. Geef mij maar een beetje modern karretje, in plaats van zo'n oud hok oudere wagen  ;)

Vulk

En qua onderhoud en verbruik is dat helemaal al niet te vergelijken met zo'n recente, kleine benzinewagen.

M'n vrouw rijdt ook iets klein en recent (1.2 Corsa uit 2008) en goedkoper kan haast niet.

henry classic v70

#4331
Citaat van: Vulk op 12-02-2012 07:03:11
En qua onderhoud en verbruik is dat helemaal al niet te vergelijken met zo'n recente, kleine benzinewagen.

M'n vrouw rijdt ook iets klein en recent (1.2 Corsa uit 2008) en goedkoper kan haast niet.

Onzin!
Verzekering is €75,= per jaar, geen wegen belasting en gas tanken :eusa_think:
verbruik zal ongeveer 1:9 zijn (bij onze Audi 100), onderhoud is hetzelfde als een nieuwere wagen, geen afschrijving etc. etc.....

Met de huidige brandstofprijzen zou je dus al minimaal 1:18 moeten rijden in een benzine wagentje om alleen de brandstofprijs gelijk te willen houden, dan komt de rest er nog bij
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Gaat er dan nooit iets stuk aan die audi? Als ik zie wat mijn 16 jaar oude 850 kost aan (alleen maar) onderdelen op een jaar...

henry classic v70

Er gaat weining stuk, heeft nu ong. 210000 km gelopen.
Even goed rijdt moeders er 15000 km/jr mee :eusa_think: en krijgt íe op tijd z'n onderhoudsbeurten.
Afgelopen 2 jaar is er een nieuw wiellager ingekomen, 2 nieuwe koplampen (€45,= p/st) en 2 nieuwe deurklinken... verder niets. (o ja de centrale portiervergrendeling werkt op dit moment niet, er is een balgje in de rechterdeur lek maar kan heel simpel worden gefixt volgens de forummers op het audiforum > 100/200).
Natuurlijk is er een groot leeftijdsverschil wat je wel merkt aan de electronische verbetering maar qua comfort doet zo'n Audi 100 van '83 zeker niet onder voor een 854
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Haha! Via via is het me gelukt het alarm op eBay aan te schaffen  ;D

Nu maar afwachten wanneer ik het in huis heb. Dan kan ik weer aan de knutsel.