Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 14-08-2012 15:24:15
ik wacht ook nog op mijn rekening.. Zal ook aardig zijn, niet voor internet, maar voor sms'en en bellen.

Dat had ik ook geregeld via Hi. Daarvoor kun je de Vakantiebundel aanschaffen. Bij mij is dat goed gegaan, bij mijn vader dus niet. Die kreeg een dikke rekening voor bellen en sms-en in het buitenland, terwijl hij wel die Vakantiebundel heeft aangeschaft.

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 14-08-2012 15:17:40
Citaat van: CarolineB op 14-08-2012 14:27:41
Het is eigenlijk raar dat het zo'n hoog bedrag is want ik zag net op de Hi site dat er een max is van € 59,50 voor een internetbundel in Europa. En die zou standaard aan moeten staan.
http://www.hi.nl/Over-Hi/Buitenland-portal/Datalimiet-buitenland.htm

Ik zal de volgende keer na België ook is inloggen om de rekening na te kijken ivm internetgebruik daar.

Bovenstaande klopt inderdaad. Dat is als je geen Vakantie Internetbundel aanvraagt. Als je 80% van je limiet hebt verbruikt (Zowel bij de standaard bundel, als bij de Vakantie Internetbundel), krijg je een sms. Als je daar niet op reageert, wordt het internetverbruik in het buitenland geblokkeerd. Dat gebeurde bij mij ook.
Als je wel reageert op de sms, door "ja" naar 1330 te sturen, ga je weer verder met de volgende bundel, tot een maximum van 100 euro. Na die 100 euro kost het verbruik 50 cent per MB (wat voorheen € 2,95 per MB was, waardoor ik drie jaar geleden een rekening kreeg voor het mobiel internetten in België van ruim € 500. Datalimiet bestond toe nog niet....).

Ik had dus de Vakantie Internetbundel aangevraagd. Dan kun je voor 100 MB internetten voor € 9,95. Dat is dus flink goedkoper. Aangezien ik er vanuit ging dat dat netjes was geregeld, heb ik ook niet de moeite genomen om in Zweden een dongel o.i.d. aan te schaffen om te kunnen internetten. Kost toch ook minstens 50 euro. Daarvan kon ik vijf Hi Vakantie Internetbundels van 500 MB van opmaken.

Ik had ook zo'n bundel aangevraagd. Gaat bij ons in stappen van 20 Mb.
Mijn vriendin heeft ongeveer een kwartier kunnen Wordfeuden en Songpoppen voordat het SMS'je kwam "je bent aan 80% van je quotum" :eusa_wall:

CarolineB

Dus doordat je die vakantiebundel hebt aangevraagd is de EU limiet weg, maar de bundel hebben zij niet verwerkt. Hebben ze dus half werk gedaan. Of zie ik dat nou verkeerd?

Citaat van: Sbv op 14-08-2012 13:30:01
Ik denk best wel veel dat ze binnen harken op deze manier
Dat denk ik dus ook.

elianmars

Citaat van: CarolineB op 14-08-2012 15:50:51
Dus doordat je die vakantiebundel hebt aangevraagd is de EU limiet weg, maar de bundel hebben zij niet verwerkt. Hebben ze dus half werk gedaan. Of zie ik dat nou verkeerd?

De limiet is inderdaad weg, als je reageert op het smsje dat je op 80% zit. Dan kun je dus nog steeds voor flinke kosten komen te staan.
Ik heb mijn verbruik in de gaten gehouden met een app, waardoor ik een beetje wist wat er aan kosten te verwachten was. Maar ja, als Hi dan de voordeelbundel niet verwerkt, schiet het niet op.

maruska

laatste factuur incl curacao was 370 euro.. daar helaas geen vakantiebundels, maar wel vakantiegevoel ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Thijs T5

Zucht kun je je voorstellen hoe dat bij mij op die boot gaat..... Recent was ik het echt heeeeeeeeeeeeel erg beu. Vodafone gaat het worden, kijken of dat beter gaat op financieel gebied. Dag kpn.

Mars die foto's zien er super uit, is echt genoten dat straalt ervan af!. En vind het knap dat je met het gezin 260 hebt kunnen halen. Bij mij (geen gezin) Gaat het alarm al rond de 220 af.

Vrolijke vakantie groet,

Thijs

)()()sT

Voortaan gewoon eens niet zoveel op dat forum rondhangen tijdens de vakantie. Dat helpt ook.

;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 14-08-2012 18:41:55
Voortaan gewoon eens niet zoveel op dat forum rondhangen tijdens de vakantie. Dat helpt ook.

;D

Dat viel nog reuze mee (voor mijn doen dan  ;D). Ik was vooral informatie over de omgeving aan het opzoeken, evenals te rijden routes. Ook het ene hotel annuleren en een ander boeken via m'n mobiel gedaan.

Zo, genoeg verontschuldigd?  :eusa_shifty:  ;D ;D

elianmars

Zaterdag ga ik de wagen naar Dennis brengen. In de loop van volgende week gaat hij kijken wat er loos is met de koppeling.

Dennis sleutelt tegenwoordig in een ruimte naast Verwijst in Uden. Kan ik daar ook eindelijk eens rondsnuffelen ;D

maruska

das al een tijdje zo Marcel.. die "ruimte" is de prive garage van de oude verwijst. daar staat een brug in etc.. wel apart dat je de auto zaterdag brengt, en hij pas volgende week kijkt hoe/wat. Meestal werkt Dennis op afspraak dacht ik ? Mja, zal wel goed komen, maar betekent wel een auto minder voor je deur..
T-5R

elianmars

Dennis werkt inderdaad normaal gesproken op afspraak. Maar omdat hij het nogal druk heeft, pakt hij mijn wagen tussendoor.
Ook omdat hij nog niet weet wat er precies aan de hand is, is er niet echt iets af te spreken qua tijd.

Dat er eentje minder voor de deur staat is niet erg. Er is toch niet meer te rijden met de Volvo.

elianmars

Morgen wordt de wagen weggebracht. Onder begeleiding van twee echte Volvo's. Richard en Mark rijden mee (waarvoor bij voorbaat heel erg bedankt!!). Mocht het onverhoopt nodig zijn om de wagen te gaan slepen, dan gaat de wagen van Richard er voor en die van Mark er achter.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat we zonder slepen Uden gaan halen en rond 11 uur het terrein van Verwijst kunnen gaan leeghalen  :P

Sbv

Ik heb wel een auto amulance die ik kan lenen, echter wil ik de V70 er niet voor zetten.

maruska

en ik heb geen trekhaak die op een auto zit   :eusa_whistle: :eusa_whistle:
T-5R

elianmars

Citaat van: Sbv op 17-08-2012 20:04:17
Ik heb wel een auto amulance die ik kan lenen, echter wil ik de V70 er niet voor zetten.

Die wagen gaat gewoon rijden. Stom ding  :eusa_snooty: