Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Johann op 07-09-2012 22:00:07
Nieuwe TCV er in zetten en dan kan ie weer een tijdje verder.

Alweer? De IPD versie zit er net een jaartje in  :eusa_shifty:

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 07-09-2012 21:55:12
Citaat van: viking_in_shorts op 07-09-2012 21:51:18
Jepp. Hij is kapot. Geef 'm maar aan mij, ik zorg wel dat hij een goed eind van z'n leven krijgt :eusa_shifty:

;D

Dit "probleem" heb ik al een tijdje. De eerste keer was ongeveer een half jaar geleden. Daarna is het nog drie keer gebeurd (waarbij 1 keer vandaag).

Oh sorry. Je was serieus. op een vrijdag avond Dan kan ik niet verder helpen :eusa_wall:

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 07-09-2012 22:01:28
Citaat van: elianmars op 07-09-2012 21:55:12
Citaat van: viking_in_shorts op 07-09-2012 21:51:18
Jepp. Hij is kapot. Geef 'm maar aan mij, ik zorg wel dat hij een goed eind van z'n leven krijgt :eusa_shifty:

;D

Dit "probleem" heb ik al een tijdje. De eerste keer was ongeveer een half jaar geleden. Daarna is het nog drie keer gebeurd (waarbij 1 keer vandaag).

Oh sorry. Je was serieus. op een vrijdag avond Dan kan ik niet verder helpen :eusa_wall:


Nogmaals:  ;D

Johann

Citaat van: elianmars op 07-09-2012 22:01:10
Citaat van: Johann op 07-09-2012 22:00:07
Nieuwe TCV er in zetten en dan kan ie weer een tijdje verder.

Alweer? De IPD versie zit er net een jaartje in  :eusa_shifty:

Tsja.. Laten we er dan maar vanuit gaan dat dat ding goed is.
Bak is er wel achterweg geweest. Misschien zit er dan ergens een vacuum slangetje niet helemaal lekker.
Heb zelf met de V70R gehad dat er een klein scheurtje in de slang zat bij de nippel op het compressor huis.

elianmars

Citaat van: Johann op 07-09-2012 22:53:49
Citaat van: elianmars op 07-09-2012 22:01:10
Citaat van: Johann op 07-09-2012 22:00:07
Nieuwe TCV er in zetten en dan kan ie weer een tijdje verder.

Alweer? De IPD versie zit er net een jaartje in  :eusa_shifty:

Tsja.. Laten we er dan maar vanuit gaan dat dat ding goed is.
Bak is er wel achterweg geweest. Misschien zit er dan ergens een vacuum slangetje niet helemaal lekker.
Heb zelf met de V70R gehad dat er een klein scheurtje in de slang zat bij de nippel op het compressor huis.

Ik zal eerst kijken of ik de originele tcv nog heb. Dan zal ik die monteren en zien of de druk nog steeds zo hoog kan komen.
Mocht dat zo zijn, ga ik de slangetjes controleren.

Taranis

Citaat van: elianmars op 07-09-2012 19:47:36
Instappen, sleutel omdraaien en niks. Ik zal niet herhalen welke woorden ik heb gebruikt, vrolijke woorden waren het niet.

Accu niet leeg (ook geen melding op bc), geen kapotte zekeringen. Na met een aantal mannen onder de kap geloerd te hebben, toch maar de wegenwacht gebeld.
Die zou binnen een uur komen.

Inmiddels zinde het me niet en bedacht ik me dat we een paar jaar geleden hetzelfde hadden met Roetmobiel.
Krik en assteun gepakt, Volvo deken op de grond gelegd en onder de wagen gekropen om de startmotor op te zoeken. Na wat turen gevonden. Van onderaf kon ik er niet bij, dus van bovenaf aan de stekker gerommeld en, warempel, hij startte weer :D

Precies datzelfde heb ik een paar weken terug ook gehad. De wegenwacht in kwestie zei toen ook dat alle N-en er last van hebben. De stekkeraansluiting bovenop de startmotor corrodeert. Kwestie van opschuren, beetje zuurvrije vaseline en klaar. Maar een vervelend iets is het wel ja.

Misha

Citaat van: Taranis op 08-09-2012 11:24:07
Citaat van: elianmars op 07-09-2012 19:47:36
Instappen, sleutel omdraaien en niks. Ik zal niet herhalen welke woorden ik heb gebruikt, vrolijke woorden waren het niet.

Accu niet leeg (ook geen melding op bc), geen kapotte zekeringen. Na met een aantal mannen onder de kap geloerd te hebben, toch maar de wegenwacht gebeld.
Die zou binnen een uur komen.

Inmiddels zinde het me niet en bedacht ik me dat we een paar jaar geleden hetzelfde hadden met Roetmobiel.
Krik en assteun gepakt, Volvo deken op de grond gelegd en onder de wagen gekropen om de startmotor op te zoeken. Na wat turen gevonden. Van onderaf kon ik er niet bij, dus van bovenaf aan de stekker gerommeld en, warempel, hij startte weer :D

Precies datzelfde heb ik een paar weken terug ook gehad. De wegenwacht in kwestie zei toen ook dat alle N-en er last van hebben. De stekkeraansluiting bovenop de startmotor corrodeert. Kwestie van opschuren, beetje zuurvrije vaseline en klaar. Maar een vervelend iets is het wel ja.
Footootje ? Ga ik ook vast schuren..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: Misha op 08-09-2012 11:39:54
Citaat van: Taranis op 08-09-2012 11:24:07
Precies datzelfde heb ik een paar weken terug ook gehad. De wegenwacht in kwestie zei toen ook dat alle N-en er last van hebben. De stekkeraansluiting bovenop de startmotor corrodeert. Kwestie van opschuren, beetje zuurvrije vaseline en klaar. Maar een vervelend iets is het wel ja.
Footootje ? Ga ik ook vast schuren..


elianmars

Citaat van: Taranis op 08-09-2012 11:24:07
Citaat van: elianmars op 07-09-2012 19:47:36
Instappen, sleutel omdraaien en niks. Ik zal niet herhalen welke woorden ik heb gebruikt, vrolijke woorden waren het niet.

Accu niet leeg (ook geen melding op bc), geen kapotte zekeringen. Na met een aantal mannen onder de kap geloerd te hebben, toch maar de wegenwacht gebeld.
Die zou binnen een uur komen.

Inmiddels zinde het me niet en bedacht ik me dat we een paar jaar geleden hetzelfde hadden met Roetmobiel.
Krik en assteun gepakt, Volvo deken op de grond gelegd en onder de wagen gekropen om de startmotor op te zoeken. Na wat turen gevonden. Van onderaf kon ik er niet bij, dus van bovenaf aan de stekker gerommeld en, warempel, hij startte weer :D

Precies datzelfde heb ik een paar weken terug ook gehad. De wegenwacht in kwestie zei toen ook dat alle N-en er last van hebben. De stekkeraansluiting bovenop de startmotor corrodeert. Kwestie van opschuren, beetje zuurvrije vaseline en klaar. Maar een vervelend iets is het wel ja.

Het viel me inderdaad op dat er corrosie op de aansluiting zat.

elianmars

Zo, even dit topic opgezocht. Stond op pagina 8  :eusa_shifty:

Vanavond met de V70 bezig geweest. De winterbanden liggen er weer onder. Laat de sneeuw maar komen! ;D

Verder eindelijk de wisselaar, die ik bij Verwijst heb gekocht, ingebouwd. Was nog even een geklooi om de kabel van voor naar achter te krijgen. Had best een halve meter langer mogen zijn....

Maar goed, het is gelukt. Dus cd's er in, radio aan, wisselaar gekozen, CD-ERROR  :eusa_wall:

Ding uit elkaar geschroefd, lensje gereinigd en..... niks.
Aangesloten zonder buitenkantje en toen zag ik dat de cd niet draait. Aandrijfmotortje zal wel kaduuk zijn.
Dus maar weer op zoek naar een andere  ::)

Taranis

Kun je dat motortje niet repareren of vervangen?

Wel balen, maar moet wel te fiksen zijn toch?

elianmars

Citaat van: Taranis op 27-11-2012 07:50:06
Kun je dat motortje niet repareren of vervangen?

Wel balen, maar moet wel te fiksen zijn toch?

Tja, ik heb het ding open gemaakt en als ik zie wat een klein priegelspul het allemaal is, ben ik bang dat ik meer sloop dan repareer, als ik het helemaal uit elkaar ga halen  :eusa_shifty:

KIM

Kapot is 'ie toch al...

elianmars


thuur

Als de laser geen schijf ziet zal de motor niet gaan draaien. Ik zou hem nogmaals schoonmaken..


Gr ;)