Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Oh het is de week van de accu's in alle N'en.. ;D Hier ook al een S60 T5 met lege accu....
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Hoe zit het eigenlijk nou met dat blok wat je uit elkaar aan het trekken bent? Je bent toch niet de kantjes eraf aan het lopen he? :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-02-2013 22:48:26
Hoe zit het eigenlijk nou met dat blok wat je uit elkaar aan het trekken bent? Je bent toch niet de kantjes eraf aan het lopen he? :eusa_whistle:

Ewøut
zit alweer deels in elkaar en ligt netjes aan de kant

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-02-2013 22:48:26

Ewøut

Foto's gemist? ;)

Snellebaksteen

Citaat van: The Volvoboy op 21-02-2013 21:04:44
Oh het is de week van de accu's in alle N'en.. ;D Hier ook al een S60 T5 met lege accu....

Ik hoop het niet. De mijne doet het eigenlijk nog steeds zonder problemen. Volgens de sticker is de accu al 7 jaar oud...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

t_w

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Vandaag na een lange tijd eindelijk weer eens even met de T5 bezig geweest.

Na dit verhaal uit het geërgerd topic

Citaat van: elianmars op 14-03-2013 01:05:54
Citaat van: Turbobiker op 13-03-2013 21:59:41
Citaat van: elianmars op 13-03-2013 21:43:11
Citaat van: )()()sT op 13-03-2013 21:35:11
:o

De-watte? Wats gebeurt?

Niet zo erg, hoor. Langs een muurtje gereden. Straks de schade maar eens bekijken. Zit nu in de schouwburg.

Balen.

En de voorstelling is ook al niets als je zit te internetten :(

't Was pauze. Voorstelling was wel leuk.

De rest van de avond daarna iets minder. Eerst het gekloot met de xenon. Ik heb me vanaf het begin al geërgerd dat er af en toe eentje niet gelijk aan gaat. Daarom een relais er tussen geknutseld, wat ook niet altijd hielp.
Blijkbaar was het relais van slag, waardoor het licht steeds vaker uitviel.
Vanavond was het helemaal feest, dus ik was het spuugzat. Ik was met mijn ouders naar de schouwburg, dus na afloop bij hen voor de deur de xenonlampen er uit gerukt. Ben er helemaal klaar mee.

Goed. En dan mogen de originele lampen er weer in. Wat een ongelofelijke k*t-constructie is het toch. Je kunt nergens bij. Eerst lampje er in pielen, dan proberen het veertje er overheen te klemmen en daarna het stekkertje op het lampje drukken. En dat allemaal op de tast.
Aan de linkerkant ging het nog wel, maar aan de rechterkant ben ik een uur (!) bezig geweest om het voor elkaar te krijgen. Ik was in staat om de koplamp uit de wagen te rukken >:( >:(

Uiteindelijk is het toch allemaal gelukt. Het is weer even wennen aan het kaarslicht, maar ik vind het gescheten. Ik laat het lekker zo.

Thuis gekomen nog even gekeken wat de schade is van het muurtje. Godzijdank zat er een kunststof rand langs, waar ik langs ben gereden. Die heeft vanaf halverwege de wielkast tot ruim over de helft van de deur strepen getrokken. Op de deur zit het ergste op de stootstrip.
Ik denk dat ik het meeste wel kan wegpoetsen. Er zullen wat lichte krasjes blijven zitten. Past het mooi bij de andere kant van de wagen. Daar heb ik al eens een bumper van een busje te pakken gehad  :eusa_shifty:

Nu ben ik klaar met ergeren en ga me proberen op te warmen onder m'n dekbedje. Het was behoorlijk frisjes toen ik met de verlichting bezig was. Mijn arme pa heeft me nog geholpen en mijn gescheld moeten aanhoren  :eusa_shhh:

bezig geweest om de schade op de zijkant "weg te werken". Met alleen poetsen kreeg ik de krassen en het vastgelopen kunststof niet weg. Daarom de boel aangepakt met waterproof schuurpapier. Eerst bewerkt met k1500, daarna k2500. Toen zag het er mooi dof uit. Ik heb de boel gepolijst met Commandant 4, waarna het weer mooi ging glimmen.

Omdat dit zo goed lukte, heb ik ook een aantal ingevreten vogelpoep-plekjes aangepakt, wat ook allemaal gelukt is. Moet ik natuurlijk niet te vaak doen, want dan ga ik een keer door de lak heen  :eusa_shifty:

Hierna de behandelde plekjes in de wax gezet (ooit van Martijn gekocht, dus ik ga ervan uit dat het goed spul is  :P).

Toen ook maar naar het deukje/naar binnen gedrukte gedeelte van de achterbumper gekeken. De bumper is lekker snel te verwijderen. Vier torx schroefjes in de wielkuipen loshalen en de bumperhoes is los te klikken van de wagen.

Ter plaatse van het naar binnen gedrukte gedeelte zit de bumper vastgeklikt in een beugeltje in de wagen. Blijkbaar is het plaatwerk daar toch iets naar binnen gedrukt. Daarom het plaatje van de bumper, dat vastklikt in het beugeltje, simpelweg afgeknipt, zodat de bumper niet naar binnen wordt getrokken.
Als je goed kijkt, zie je dat de bumper nog ietsje naar binnen staat, maar dat is misschien nog te verhelpen door de boel een keer te verwarmen. Voorlopig ziet het er nu veel beter uit.

Straks nog even naar de wasbox om de gehele wagen weer schoon te maken. Die paar glimmende gedeelten op een verder doffe wagen is ook geen gezicht  :eusa_shifty:

Binnenkort de verlichting aanpakken. De originele lampjes zitten dus weer in de koplampen. De ballasten van de xenon zitten nog onder de koplampen. Daar kan ik niet bij zonder de lampen te verwijderen. En daarvoor moet de voorbumper worden gedemonteerd.
Bovendien branden er een paar lampjes niet meer (stadslichtje en sidemarker aan de rechterkant). Dan kan ik die ook maar weer vervangen.

Ook de mistlampen ga ik weer origineel maken. Ik had ze aangesloten als drl. Ben ik nooit helemaal tevreden over geweest (kon geen mooi wit licht krijgen met led, xenon wilde ik er niet in), dus die gaan weer functioneren als mistlampen.
Dus de bedrading moet weer origineel gemaakt worden en het relais er tussenuit.

Gelukkig allemaal simpele klusjes. Voor de rest weinig problemen met de wagen  :)

henry classic v70

Je bent nooit helemaal tevreden geweest over die xenon verlichting of niet..?
Vreemd eigenlijk dat de verlichting toen zo'n drama was om het "goed" te krijgen.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 17-03-2013 15:12:31
Je bent nooit helemaal tevreden geweest over die xenon verlichting of niet..?

Klopt. Daarom was ik het nu helemaal zat en heb de zooi er uit getrokken.

MarcoV

Fotos  :eusa_whistle:

Goed bezig Marcel,

MarcoV

elianmars

Citaat van: MarcoV op 17-03-2013 20:33:39
Fotos  :eusa_whistle:

Goed bezig Marcel,

MarcoV

Ik heb geen foto's gemaakt van het schuren en poetsen  :eusa_shifty:

Nog wel eentje gemaakt in de wasbox, vanmiddag. Mooi hè, zo'n witte?  ;D

Er zijn nog wel wat meer plekjes die ik wil gaan aanpakken. Dan zal ik wat foto's ervan maken.

Bouke

Wit is zooooooooo 2012 ;D

StefanCJ

Je V70 blijft een ontzettend mooi wagen, zelfs met die vieze witte drap erop  ;).

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 18-03-2013 18:19:14
Je V70 blijft een ontzettend mooi wagen, zelfs met die vieze witte drap erop  ;).

Dank u  :)