Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Sbv op 21-02-2014 11:03:57
hmm eens informeren voor een achterbumper en klep van de LBP dan maar.

Kreeg van de week een prijs van 650 ex btw

Dat hoorde ik, ja. Gaat nergens over. Ik was voor de V70 voor zowel de voor- als achterbumper 150 euro kwijt. Laat de achterklep dan 250 zijn (ruit eruit, indien nodig en roest wegwerken ).

Sbv

Binnenkort een keer langs dan maar om te informeren

Taranis

Vraag dan wel of 't ook echt laserblue pearl is. Forumlid haRtV70R heeft z'n LBP deels laten spuiten bij een niet nader te noemen prutsbedrijf op Walcheren en daar zat dus geen pareleffect in de lak. Lekker goedkoop maar zoooooo zonde, het zag er echt niet uit. Pas toen zag je echt goed dat er in de originele lak een soort van paarse glitter zit, die zat er in het gespoten deel niet (later opnieuw gespoten).

StefanCJ

Zonde dan. Tja, ook bij de spuiterijen lopen een hoop prutsers rond.

elianmars

Seau, ik zit eindelijk op de bank  :D

Vanmorgen om 9 uur stond ik bij Koen voor de deur om hem op te halen. Hij heeft zich vandaag uitgeleefd op T5.
Eerst de wagen gewassen, toen gekleid (met mijn klei, aangezien Koen zijn klei was vergeten  :eusa_doh:  ;D). Daarna is de poetstol er overheen gegaan en drie lagen dinges. Dat mag Koen allemaal uitleggen, als hij wil  :eusa_shifty:
Ook de velgen en banden zijn onder handen genomen.

Ik heb niet continu staan kijken hoe Koen bezig was, maar heb mezelf ook nuttig gemaakt en het interieur flink onder handen genomen. Was best wel nodig, vooral achterin, waar de jongens altijd zitten  :-[
Ook de motorruimte een beetje schoon gemaakt en de versnellingsbak met remmenreiniger schoon gespoten.

Na het avondeten moest er nog eventjes gepoetst worden en toen heb ik Koen weer naar huis gebracht. Onderweg heb ik me uiteraard keurig aan de max. snelheid gehouden  :eusa_angel:

Koen, heel erg bedankt voor je poetskunsten!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Paar "sfeerfoto's":

Ik hoop dat ik morgen even de kans krijg om wat overdag-foto's te maken. Morgenochtend moet de V70 naar de garage voor de APK. Ben benieuwd hoe dat afloopt  :P

)()()sT

Leuke poster....

8)

Mooi hoor, ik denk dat ik Koen ook maar eens een lunch moet gaan aanbieden hier. Al is hem even ophalen en thuisbrengen wat lastig ;)

UserID25761

Citaat van: elianmars op 23-02-2014 22:13:06

Na het avondeten moest er nog eventjes gepoetst worden en toen heb ik Koen weer naar huis gebracht. Onderweg heb ik me uiteraard keurig aan de max. snelheid gehouden  :eusa_angel:

Ja ja  :eusa_whistle: :eusa_whistle:
(helaas heb ik anders mogen vernemen  :police:)

BBS

Mooi werk weer Koen! :eusa_clap: :eusa_clap:
Ben erg benieuwd naar de "na" foto's in het daglicht :D
Volvoloos....

elianmars

Oh, ik had nog wel deze (nog altijd een telefoon-foto, morgen zal ik proberen de Canon van mijn vrouw mee te krijgen):

Sbv

Heel mooi gedaan Koen. Ziet er weer mooi uit

The Volvoboy

Compleet gesloopt typ ik dit bericht....... ;D

Vond het ontzettend gezellig Marcel! :D De T5 is echt heel erg opgeknapt :eusa_dance:

Hier nog wat telefoonfoto's van mij...

Morgen maar eens zoeken naar die stomme klei :eusa_doh: :eusa_wall:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Vanmorgen even met de wagen naar een redelijk geschikte locatie gereden om foto's te maken. Ik ben er via een behoorlijke omweg heen gereden, aangezien er nog erg veel dauw op de wagen zat. Door het rijden is het bijna allemaal opgedroogd  ;D

Een fotograaf zal ik nooit worden, maar ik heb een poging gedaan om de kar aardig op de foto te krijgen:

Het interieur heb ik met een wonder-flesje van Koen behandeld. Het ruikt nu in de wagen heerlijk naar leer  8)

Na het schieten heb ik de wagen weggebracht voor de apk en airco-servicebeurt (droger is ook vernieuwd). Dat is allemaal zonder op- of aanmerkingen gegaan, dus glansrijk door de keuring gekomen  :D

De garagehouder (die zelf ook een V70 heeft) verbaasde zich over het gemiddelde verbruik dat op de boordcomputer staat. Mijn vader heeft de wagen opgehaald, eind van de middag, en werd gezegd: "Marcel rijdt zeker altijd heel netjes, met zo'n verbruik." Daarop schoot mijn vader in de lach  ;D

Hoe dan ook, qua apk kunnen we weer een jaar vooruit.

Binnenkort de olie verversen, olie heb ik online besteld (Castrol Edge 0W30 A5/B5) en filters heb ik vanmiddag bij Hooftman gehaald.
Behalve dat het bijna 30K geleden is, dat de olie is ververst, heeft het verversen nog een andere reden (ja Koen, ik vertel het toch maar  :P).

Afgelopen zaterdag was ik met de jongens op pad, toen ik een waarschuwing op het dashboard kreeg: Oliepeil laag, bijvullen. Bij de zaak de auto voor de deur gezet, kap open, halfvol flesje olie gepakt, dop eraf en olie erin. Oeps....... dat klinkt niet goed. Het leek wel water wat ik er ingooide  :eusa_shifty:
Ik raakte een beetje in paniek, gooide de rest van de inhoud in een teiltje en zag dat geen olie was. Ik weet tot nu toe nog altijd niet wat het was. Wel de kleur van olie, maar veel dunner. Ik twijfelde of het remvloeistof was, maar zo rook het niet  :eusa_think:
Ik durfde in ieder geval niet meer de wagen te starten, want dan zou de zooi door het hele blok gaan. Dus met wat steken de Mazda pick-up in een hoekje van de werkplaats gereden en samen met de jongens de V70 de werkplaats in geduwd. De krik en assteun eronder, teiltje erbij en de olie eruit laten lopen. Daarna wat doorgespoeld met olie, die bedoeld was voor de Fiat, tot het er "normaal" uitzag.
Ik had godzijdank een tijdje terug van Sander wat olie gekregen, die hij niet meer kon gebruiken voor zijn wagen. Er was bijna 5 liter uit het carter gelopen en ik had nog 4 liter goede olie. Dat heb ik erin gegooid en op peil gebracht met de "Fiat-olie".
Omdat deze olie eigenlijk niet geschikt is voor mijn wagen, heb ik, zodra ik thuis was, goede olie besteld. Die gaat er dus van de week in.

Ik baalde verschrikkelijk van mijn stommiteit. Dat krijg je ervan, als je de flesjes met rommel niet merkt........  :eusa_wall: :eusa_wall:

Bouke

Haha Mars heb je je motor geflushed ;D tja soms zijn er van die dingen dat je denkt hoe kan mij dat toch gebeuren :eusa_think:  maar voor de rest van de auto gaan alle complimenten naar Koen :eusa_clap: :eusa_clap:

elianmars

Oh ja, na het schoonspuiten van de versnellingsbak, gisteren, heb ik vanmorgen nog even gekeken of het droog blijft, na schoonmaken van de ventilatie.
Helaas niet......... Maar ik kon nu wel zien waar het vandaan komt. Volgens mij komt het bij de schakelaar van de achteruitrijverlichting vandaan. Volgens Hooftman zit er geen pakking tussen, maar zij adviseerden mij om te kijken of de schakelaar niet iets vaster gedraaid kan worden. Dat ga ik dus maar even doen als ik toch met de olieverversing bezig ben.

Lunadust

Mooi, Koen is echt wel goed  :eusa_clap:

Blijft toch uniek, S60 front op een V70

Mooie auto, nu zo mooi houden Mars.
Techneut, geen dichter.