Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Alhoewel de regen het ergste vuil al van de wagen had gespoeld, ben ik toch nog maar even bezig geweest. Kon het weer niet laten  :eusa_angel:

Eerst de wagen goed gewassen en afgespoeld. Daarna behandeld met Gyeon Q2 Wetcoat. Dat heb ik van de week van Bouke gekregen. Ik had, na het zien van zijn filmpje, een flesje gereserveerd  ;D

Wat een mooi spul is dat!  :eusa_drool: :eusa_drool:

Hier een filmpje: http://www.familie-verweij.nl/V70N/Gyeon%20motorkap.mp4

En de beading op het dak:

Daarna het interieur gereinigd en het leer opnieuw behandeld. Ook bij Bouke vandaan, Gliptone Liquid Protection Conditioner. De geur van vers leer is weer beter te ruiken. Heerlijk!  ;D

Ik ben nu eens niet naar de zaak gegaan hiervoor, maar heb het gewoon voor de deur gedaan. Leuk om de reacties van de buren te horen. De een zei: "Wat is het toch een mooie bak!" en de ander dacht dat ik een andere wagen had. Wilde bijna niet geloven dat het nog altijd dezelfde is, maar dat deze recent is gepoetst en dat ik het nu een beetje bijhoud  ;D

Bouke

Ziet goed uit Mars, mooi harde glans :eusa_clap:

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 22-03-2014 16:41:46
Alhoewel de regen het ergste vuil al van de wagen had gespoeld, ben ik toch nog maar even bezig geweest. Kon het weer niet laten  :eusa_angel:

Eerst de wagen goed gewassen en afgespoeld. Daarna behandeld met Gyeon Q2 Wetcoat. Dat heb ik van de week van Bouke gekregen. Ik had, na het zien van zijn filmpje, een flesje gereserveerd  ;D

Wat een mooi spul is dat!  :eusa_drool: :eusa_drool:

Hier een filmpje: http://www.familie-verweij.nl/V70N/Gyeon%20motorkap.mp4

En de beading op het dak:

http://www.familie-verweij.nl/V70N/beading1.jpg

Daarna het interieur gereinigd en het leer opnieuw behandeld. Ook bij Bouke vandaan, Gliptone Liquid Protection Conditioner. De geur van vers leer is weer beter te ruiken. Heerlijk!  ;D

Ik ben nu eens niet naar de zaak gegaan hiervoor, maar heb het gewoon voor de deur gedaan. Leuk om de reacties van de buren te horen. De een zei: "Wat is het toch een mooie bak!" en de ander dacht dat ik een andere wagen had. Wilde bijna niet geloven dat het nog altijd dezelfde is, maar dat deze recent is gepoetst en dat ik het nu een beetje bijhoud  ;D

Jij aan het poetsen? :o

Gaat het verder goed met je Marcel? :eusa_think:

Dat het een prachtige auto is weet ik ook wel zonder dat je 'm gepoetst hebt. ;D

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 22-03-2014 18:43:59

Dat het een prachtige auto is weet ik ook wel zonder dat je 'm gepoetst hebt. ;D

Er zijn er de laatste tijd meer die zich erover verbazen, Roger  ;D

Ik heb ineens de smaak (weer) te pakken, sinds Koen mijn wagen heeft gepoetst.
Misschien is het ook ineens zomaar weer over. Je weet het nooit  :P

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 22-03-2014 19:51:06

Een heel enkele keer heb ik ook het idee de poetsdoek op te pakken. Ik ga dan rustig zitten en wacht tot het idee weer verdwenen is... :eusa_shifty:

The Volvoboy

;D ;D

Netjes hoor zo 8) Maar de beading/sheeting van de Collinite was toch ook niet slecht neem ik aan? :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Citaat van: The Volvoboy op 22-03-2014 22:22:53

;D ;D

Netjes hoor zo 8) Maar de beading/sheeting van de Collinite was toch ook niet slecht neem ik aan? :eusa_think:

Nee, maar was niet zo mooi als deze. Nu zijn het echt allemaal aparte druppeltjes.
Ik ga gewoon lekker van alles proberen. Van de week heb ik de wagen van mijn pa ook onder handen genomen. Heb als laatste Collinite 476s gebruikt. Die geeft een zelfde beading als de 915 die jij hebt gebruikt.

Collinite 476s:

Collinite 915:

Gyeon Q2:

Nu eens kijken hoe lang het blijft zitten en hoe de beading over enkele dagen is.

The Volvoboy

Hmm, die 915 is niet zoals het hoort... :eusa_think:

Zo zag het er bij mij uit na een verse laag:

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Citaat van: The Volvoboy op 22-03-2014 22:54:47
Hmm, die 915 is niet zoals het hoort... :eusa_think:

Oei, dan wil ik mijn geld terug  :eusa_snooty:

:P ;D ;)

Waarschijnlijk heb jij inmiddels meerdere lagen was op je wagen. Bij mijn wagen zat er echt helemaal niks (bijzonders) op, toen jij ermee aan de gang ging. Datzelfde geldt voor de wagen van mijn vader. Misschien dat het mooier wordt als daar nog een laag overheen gaat. Die arme wagen is in vier jaar tijd misschien drie keer gewassen. Ik kon het niet meer aanzien.....

Het is eigenlijk van de zotte dat ik het over beading heb, terwijl ik me enkele weken geleden totaal niet druk maakte hierover  :eusa_shifty: ;D ;D

elianmars

Oh ja, nog even wat anders. Het viel Stefan van de week op dat de veerpootbrug, die een tijdje geleden door ene Arie hier op het forum is verkocht, de onderkant van de motorkap raakte.
Ik had dat eerder ook al gezien, maar er verder geen aandacht aan geschonken.

Omdat nu eindelijk de resonantie onderin verdwenen is, viel het me op dat er vanaf de voorkant toch ook wel wat herrie kwam.
Dus als proef de veerpootbrug verwijderd en, jawel, het is opnieuw stiller in de stuurhut. Ik laat de brug er waarschijnlijk uit. Ik heb tenslotte de rubbers van de stang, waaraan de bovenste motorsteun hangt, ook al eens vervangen door stijvere rubbers. Die stang functioneert nu dus ook al een beetje als veerpootbrug.

Nu alleen de "tok" uit het vooronder vandaan te krijgen. Die komt vermoedelijk bij de draagarm rechts vandaan. Het achterste rubber is inmiddels behoorlijk gaar en ik wil de rubbers laten vervangen. Ga ik niet zelf meer doen.
Waarschijnlijk dan ook de stuurstangen laten vervangen en uiteindelijk de boel laten uitlijnen. Dat laatste is al een hele tijd niet meer gedaan. En daarna zijn de veerpoten er een paar keer onderuit geweest en is het subframe minimaal drie keer los geweest voor de koppeling.
Geen overbodige luxe dus, hoewel de banden tot nu toen nog altijd netjes recht zijn afgesleten.

Ewout Schalkwijk

Aangezien jullie hier toch heerlijk zitten te drooggeilen op een portie warme 'Beadings'...

Hoe vinden jullie deze dan? :eusa_think:

Ja, daar wordt je even stil van he? :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

maruska

ik vind ze niet mooi rond ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 23-03-2014 11:17:41
ik vind ze niet mooi rond ;D

:eusa_snooty: Af en toe zit er echt een ronde tussen hoor. Trouwens dit zijn hele speciale beadings. Speciaal voor ons klimaat gemaakt. ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

helemaal gladde waas is veel mooier dan al die druppels ;D