Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Sbv op 25-05-2016 13:12:22
nee hoor. Nu nog hopen op goedkeur zonder problemen  ;D

Dat wilde ik nou niet zeggen. Is vragen om problemen  :eusa_shhh:  :eusa_shifty:

UserID6342

Citaat van: V70geRwin op 25-05-2016 11:07:46

Dat soort excuses van dealers over de planning en vegen zakt mijn broek altijd vanaf. Jij wilde een garage beginnen maar blijkbaar geen klanten.
.
En toch wil ik hier een kanttekening bij plaatsen... 95 % van alle mensen belt altijd op het allerlaatste moment voor de APK, zodat je nog geen week de tijd hebt om er een aantal te doen.  Soms kan dit gewoon niet en moet je nee verkopen als bedrijf zijnde en uiteraard zijn vervolgens diezelfde mensen gepikeerd (huh, kan bij hem geen auto keuren).

Als nu diezelfde mensen eens na denken en de auto ruimschoots van te voren (2 maanden voor vervaldatum) aanbieden, dan heeft een bedrijf ook automatisch een stuk meer ruimte om in te plannen !  Ik zie het hier ook erg vaak gebeuren, met 1 dag 'speeltijd' nog even 'snel' proberen te keuren...

Sbv

Heb je helemaal gelijk in Dirk, Je weet tenslotte al een jaar op voorhand dat je dan weer voor APK mag.

V70 400K+

.
[/quote]  Ik zie het hier ook erg vaak gebeuren, met 1 dag 'speeltijd' nog even 'snel' proberen te keuren...
[/quote] Ik was vorig jaar keurig 2 dagen na de apk vervaldatum bij je toch ;-)

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 25-05-2016 18:46:26

Dat soort excuses van dealers over de planning en vegen zakt mijn broek altijd vanaf. Jij wilde een garage beginnen maar blijkbaar geen klanten.
.
En toch wil ik hier een kanttekening bij plaatsen... 95 % van alle mensen belt altijd op het allerlaatste moment voor de APK, zodat je nog geen week de tijd hebt om er een aantal te doen.  Soms kan dit gewoon niet en moet je nee verkopen als bedrijf zijnde en uiteraard zijn vervolgens diezelfde mensen gepikeerd (huh, kan bij hem geen auto keuren).

Als nu diezelfde mensen eens na denken en de auto ruimschoots van te voren (2 maanden voor vervaldatum) aanbieden, dan heeft een bedrijf ook automatisch een stuk meer ruimte om in te plannen !  Ik zie het hier ook erg vaak gebeuren, met 1 dag 'speeltijd' nog even 'snel' proberen te keuren...

Ben ik met je eens, Dirk. Normaal gesproken zorg ik altijd dat ik ruim op tijd van tevoren een afspraak maak. Bij de C wist ik niet meer precies wanneer-ie gekeurd zou moeten zijn. Ja, ergens in juni.
Nu had ik nog wel ruim twee weken, maar minimaal een maand  van tevoren bellen geeft meer ruimte om een afspraak voor keuring vast te leggen.

Nu is de afspraak bij Hooftman ook nog maar een dag voor uiterste datum, maar in elk geval beter dan een dag te laat.

V70geRwin

.

Niet 1 zin eruit knippen he  ;)

Daarna schreef ik dat je als autobedrijf weet van je klanten wanneer de apk verloopt en ze dus op voorhand kan gaan bellen en tijdig een afspraak kan gaan regelen. Klant blij (wat een goede garage heb ik toch) en jij je planning stabieler. Winst aan beide kanten en minder vegende monteurs  ;D

UserID6342

;D.  Joh, ik ben blij dat ik niet voor iedereen weet, ook niet electronisch) zou een mooie boel zijn hier...  Sommige auto's weet ik idd ongeveer, maar de meeste ?  Geen flauw idee, is ook niet mijn verantwoordelijkheid vind ik maar van de eigenaar.  Ik kan en hoef dat absoluut niet bij te houden.....

Bovendien als je veel keurt, kun je het niet meer weten, dan heb je zelfs electronisch een apart iemand er voor zitten.  Ik bedoel hier dan puur de administratie mee, alleen om de klanten te herinneren.  Ik ken geen enkel bedrijf die dit doet, ze wachten allemaal op het schrijven van de RDW en dan zouden klanten eigenlijk moeten beginnen te bellen, alleen gebeurt dat niet !

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 25-05-2016 21:11:10
Ik ken geen enkel bedrijf die dit doet, ze wachten allemaal op het schrijven van de RDW en dan zouden klanten eigenlijk moeten beginnen te bellen, alleen gebeurt dat niet !

Het grappige is dat het bedrijf, waar ik in eerste instantie de apk afspraak heb gemaakt, ons wel altijd een brief met herinnering stuurt. En dan ruim van tevoren. Alleen staat de C nog niet in hun systeem, daardoor heb ik hiervoor geen herinnering gekregen.

triton

Ik hanteer hier altijd 2 maanden vooraf keuren , wanneer het mij en de garage uitkomt.
Tarief is 15 euro all-in en ik krijg altijd keurig een lijstje wat er mankeert.
Laatst moesten er 2 banden opgedraaid worden bij herkeuren , en hij gaf aan geen tijd.
Ik heb ze toen zelf eraf gehaald en erop gedraaid en moest alleen maar die 15 euro betalen.
Dus dan gaat er 5 euro de fooienpot in......
Professioneel raddraaier

elianmars

Citaat van: triton op 25-05-2016 21:35:21
Ik hanteer hier altijd 2 maanden vooraf keuren , wanneer het mij en de garage uitkomt.
Tarief is 15 euro all-in en ik krijg altijd keurig een lijstje wat er mankeert.
Laatst moesten er 2 banden opgedraaid worden bij herkeuren , en hij gaf aan geen tijd.
Ik heb ze toen zelf eraf gehaald en erop gedraaid en moest alleen maar die 15 euro betalen.
Dus dan gaat er 5 euro de fooienpot in......

15 euro?  :o 

Hoe lang zijn ze dan bezig met de keuring? Staat normaal volgens mij ongeveer een uur voor. Da's dan wel een heul laag uurtarief  :eusa_shifty:

Ik vond de 25 euro van Hooftman al weinig. De laatst keer dat de Punto is gekeurd, heb ik 40 euro betaald. Zonder rekening.....

triton

Half uurtje Marcel ,
En de service is goed , als er echt wat is wordt je gelijk geholpen en dat ook voor redelijk tarief .

Professioneel raddraaier

elianmars

Citaat van: triton op 25-05-2016 21:43:45
Half uurtje Marcel ,
En de service is goed , als er echt wat is wordt je gelijk geholpen en dat ook voor redelijk tarief .

Netjes, hoor!

Walter

En toch wil ik hier een kanttekening bij plaatsen... 95 % van alle mensen belt altijd op het allerlaatste moment voor de APK, zodat je nog geen week de tijd hebt om er een aantal te doen.  Soms kan dit gewoon niet en moet je nee verkopen als bedrijf zijnde en uiteraard zijn vervolgens diezelfde mensen gepikeerd (huh, kan bij hem geen auto keuren).

Als nu diezelfde mensen eens na denken en de auto ruimschoots van te voren (2 maanden voor vervaldatum) aanbieden, dan heeft een bedrijf ook automatisch een stuk meer ruimte om in te plannen !  Ik zie het hier ook erg vaak gebeuren, met 1 dag 'speeltijd' nog even 'snel' proberen te keuren...

hear hear! Daarom mag je ook twee maanden vooraf keuren met behoud van de 'oude' datum.

Citaat van: V70geRwin op 25-05-2016 20:29:32
Niet 1 zin eruit knippen he  ;) Daarna schreef ik dat je als autobedrijf weet van je klanten wanneer de apk verloopt en ze dus op voorhand kan gaan bellen en tijdig een afspraak kan gaan regelen. Klant blij (wat een goede garage heb ik toch) en jij je planning stabieler. Winst aan beide kanten en minder vegende monteurs  ;D

Zoals Dirk ook al schreef is dat niet helemaal realistisch. Daarbij is dit de eerste keer dat Marcel die auto laat keuren, hoe moet welk bedrijf dan ook weten dat a) die auto van Marcel is en b) wanneer de keuring verloopt. Die gegevens worden door de RDW/RDC niet meer vrijgegeven, daardoor krijg je minder APK mailings van allerlei garages. Een goede garage probeert uiteraard wel tijdig de klant te informeren, is ook behoud van eigen werk. Volvo stuurt een mailing ruim vooraf en daarna een herinnerings-email aan degene die nog geen afspraak hebben gemaakt. Maak je dan nog geen afspraak, dan krijgt de dealer een lijstje met 'overblijvers' om te bellen. Gelukkig, want dat scheelt veel werk om te controleren wie na verzending van de eerste mailing al heeft gekeurd of afspraak heeft.

Helaas eist men regelmatig van de garage dat zij de verantwoording op zich nemen. Ook als de mailing door de vrouw bij het oud papier wordt geflikkerd en ze de email niet lezen, legt met de schuld van de boete bij de garage. En dat verlies je als garage altijd, kost je óf geld óf je klant. Terwijl in mijn ogen die woede juist komt doordat ze inzien hoe dom ze zelf zijn geweest.

Voor 15 eu all in is geen goede bedrijfsvoering, dat kost geld. Afmeldkosten pakt al 30% daarvan als ik me niet vergis. Laat staan als je ook nog een roetmeting moet doen... Die 25 euro bij alle Volvo dealers is al scherp, omdat het all in is. Is nu niet meer gratis icm onderhoud maar per saldo maakt dat niets uit omdat je vroeger wel kosten voor afmelden en emissietesten belast kreeg bij die gratis apk. Dat was ook rond datzelfde bedrag.  

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Reitse

Volvo heeft mij geen mail gestuurd Walter.

Ja, ik kreeg een SMS van de dealer, twee dagen nadat ik een afspraak gemaakt had voor de beurt + APK, met de melding dat ik een afspraak moet maken ???

Vrijwel elke dealer heeft wel een systeem met daarin de reguliere auto's die er in onderhoud zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om daarin een kolommetje op te nemen met 'APK_Vervaldatum'.
Als de systeemdatum twee maanden voor die datum ligt gaat er een mailtje naar de betreffende klant toe. Hoeft Dirk zich geen zorgen te maken dat iemand dat handmatig moet doen en zowel klant als dealer hebben meer grip op de planning.
Echt elk ERP systeem moet dit kunnen :)

leons850

Citaat van: Reitse op 26-05-2016 09:43:04
Volvo heeft mij geen mail gestuurd Walter.

Ja, ik kreeg een SMS van de dealer, twee dagen nadat ik een afspraak gemaakt had voor de beurt + APK, met de melding dat ik een afspraak moet maken ???

Vrijwel elke dealer heeft wel een systeem met daarin de reguliere auto's die er in onderhoud zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om daarin een kolommetje op te nemen met 'APK_Vervaldatum'.
Als de systeemdatum twee maanden voor die datum ligt gaat er een mailtje naar de betreffende klant toe. Hoeft Dirk zich geen zorgen te maken dat iemand dat handmatig moet doen en zowel klant als dealer hebben meer grip op de planning.
Echt elk ERP systeem moet dit kunnen :)

Maar ligt productie onderhoud niet een klein beetje voor op auto-onderhoud?
Wij werken hier ook met zo'n bonnenpoeper ideaal. ;D
Bij mijn vorige werkgever was dat zelfs nog veel beter (want dat heet geen SAP).
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein