Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: vincen tdi op 12-02-2019 09:50:57
Bang is ook niet het juiste woord  ;D

Het is eerder wat terughoudendheid :eusa_shifty:

Ook dat niet. Gewoon geen zin in ;D

elianmars

Alles goed met het beestje. Vandaag zonder problemen door de APK gekomen. We mogen weer 13 maanden door  ;D

)()()sT

Mooi, tenminste geen gezeur meer ;D
Het blijft een mooie N R-killer 8)

elianmars

#9423
De rechter voorband van de C70 liep telkens leeg. Omdat er hier en daar corrosie aan de Propussen zit, ging ik er vanuit dat het daaraan lag. Daarom een tijdje bezig geweest om andere velgen te scoren, maar het valt nog niet mee om een nette set voor een normale prijs te vinden.
M'n matties werden ondertussen gek van alle foto's van velgen via de whatsapp ;D

Gisteren de C uit de stalling gehaald en vandaag het bewuste wiel maar eens onder de auto vandaan gehaald. Met gaslekzoekspray was het lek snel gevonden



Velg ter plekke van de lekkage gemerkt,, band leeg laten lopen en de band wat naar beneden gedrukt. En daar zat de oorzaak. Geen corrosie, maar een aluminium stickertje met streepjescode  :eusa_wall:



Sticker weg gepeuterd, band opgepompt, opnieuw gecontroleerd en het blijkt nu dicht te zitten.
Easy fix en het scheelt (voorlopig) centen voor een andere set velgen ;D

Ook nog even bezig geweest om het magneetventiel van het koolstoffilter te vervangen en de restanten van het rubber bovenaan de voorruit te verwijderen. Dit is net zo'n irritante roest strip als die aan de onderkant van de estate achterruit. Als dat eruit is, plak ik er een rubberen T- strip in.








Er zijn nog wat meer dingen die moeten gebeuren voordat ik 'm uit de schorsing haal, dus nog even geduld en dan weer lekker open toeren (als het weer meewerkt ;D).


Vulk

Mooie fix zo! Hoelang heb je je nu lopen ergeren aan de leeglopende band? ;D

elianmars

Citaat van: Vulk op 07-04-2019 08:12:28
Mooie fix zo! Hoelang heb je je nu lopen ergeren aan de leeglopende band? ;D

Deze banden zijn er nieuw op gegaan bij de laatste apk keuring. En dat was in juni vorig jaar  ;D
Nu moet ik wel zeggen dat de band in het begin nog niet zo snel leeg liep, maar op het laatst stond-ie in twee weken plat.

)()()sT

Citaat van: Vulk op 07-04-2019 08:12:28
Mooie fix zo! Hoelang heb je je nu lopen ergeren aan de leeglopende band? ;D

Lang... HEEL lang, geloof me ::)

;D

elianmars


elianmars

#9428
Missie geslaagd  :)

Voor:



Na:


V70geRwin

Nog een Verstierstrip* die goed aangepakt is  :eusa_clap:

* copyright Yits

Chris

#9430
Dat vind ik ook nog wel een goede voor de achterklep van de R. Waar heb je de rubberen T-strip vandaan? Gewoon bij de bouwmarkt oid gehaald?

elianmars

Citaat van: Chris op 08-04-2019 14:29:00
Dat vind ik ook nog wel een goede voor de achterklep van de R. Waar heb je de rubberen T-strip vandaan? Gewoon bij de bouwmarkt oid gehaald?

https://www.rubbermagazijn.nl/volrubber-t-profiel-bxh-15x12mm_zwart_10374.html


Walter

Citaat van: elianmars op 06-04-2019 22:33:56



jij ook al. 1 van mijn zomerbanden was helemaal leeg gelopen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Chris

Citaat van: V70geRwin op 08-04-2019 15:32:43
Mooie fix, goed gevonden, bookmark.

Inderdaad. Hier ook!