Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Teddy81 op 19-02-2011 02:12:54
Ik begin de V60 ook steeds mooier te vinden! Mijn pa heeft er eentje besteld, dus ik kan straks lekker uitgebreid testen! Nog een maandje wachten. ;D

Ik vind 'm in ieder geval mooier dan de nieuwste V70. Dat model kan me nog steeds niet bekoren.

Maar dat zei ik een aantal jaren geleden ook over het model dat ik nu rijd  :eusa_shhh: ;D

Teddy81

Citaat van: elianmars op 19-02-2011 02:21:07
Ik begin de V60 ook steeds mooier te vinden! Mijn pa heeft er eentje besteld, dus ik kan straks lekker uitgebreid testen! Nog een maandje wachten. ;D

Ik vind 'm in ieder geval mooier dan de nieuwste V70. Dat model kan me nog steeds niet bekoren.

Maar dat zei ik een aantal jaren geleden ook over het model dat ik nu rijd  :eusa_shhh: ;D

Klinkt bekend, hahaha. Ik vond de N ook niet mooi, maar nu wel! ;D

Ik kan nogsteeds niet wennen aan de voorkant van de nieuwe Volvo's. Die koplampen, en de overhang na de voorwielen is gewoon te groot. Dat heeft BMW (bijvoorbeeld) toch beter voor mekaar.

Chris

+ 1....

Vind zowel de nieuwe S60 als de V60 steeds mooier worden. Blijkt dus toch weer een kwestie van gewenning te zijn...

Die versie in dat plaatje van jou Mars, dat is ook mijn voorkeursopvolger als het weer een Volvo wordt ;).

)()()sT

"Probleem" is gewoon dat die auto's pas echt mooi zijn als ze een beetje "dik" zijn aangekleed als op de foto's  8)

Ik zie het al, straks kun je weer aan de slag Marcel, tegen die tijd zijn je mannetjes groot en heb je die grote kofferbak niet meer nodig  ;D

elianmars

Ik ben vanmorgen nog even met de afr meter bezig geweest. Ik heb nu de achterste sonde (4-draads) gepakt. Daarop reageert de meter wel, maar die wisselt dan continu tussen arm en rijk. De wijzer gaat telkens op en neer.

Ik heb beide sondes doorgemeten, tijdens draaiende motor. De achterste geeft waardes tussen 0,2 en 0,8 volt. Dat schommelt continu (wat schijnt te horen, als ik het zo lees op het internet), maar daardoor gaat dus ook de wijzer van de afr meter telkens op en neer.

De voorste sonde (5-draads) geeft een waarde rond 3 volt. Geen idee of dat zo hoort, maar daardoor slaat de meter dus helemaal door naar het eind.

Nu heb ik gelezen op een Suzuki forum, dat het normaal schijnt te zijn dat de wijzer op en neer gaat:

CiteerEven over dat op en neer bewegen van de naald van een AFR meter....

Dit is normaal. De ECU regelt namelijk continu het mengsel bij, behalve als er volgas gegeven wordt of als het toerental boven de 4500rpm komt. Dit bijregelen meet je natuurlijk met de lambda sensor (anders zou de ECU niet weten of de wijziging in inspuitduur effect heeft gehad). Bij de ene motor gaat deze meer op en neer dan bij een andere motor. Dit is van heel veel dingen afhankelijk (bv hoe schoon de injectoren zijn). Verder zal misschien de ene meter een soort demper inbouwen en de andere misschien niet.

Aangezien Ramon op een gegeven moment voor de deur stond, ben ik er niet verder mee gegaan.

Misschien is er iemand die kan bevestigen dat het normaal is dat de wijzer op en neer gaat?

elianmars

Ik ben toch weer aan de slag gegaan en : Het werkt!!  :eusa_dance: ;D

Sbv

Gefeliciteerd.

Wat is nu het volgende project ?

Wout309t

Ik zag dattie al gereageerd had op een R-bumper.... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Thijs T5

Erg mooi speelgoed Mars!!!

Netes dat je het zo hebt weggewerkt :)

Vulk

Heel mooi weggewerkt inderdaad.

elianmars

Citaat van: Wout309t op 19-02-2011 16:57:07

Oeps, betrapt :eusa_shifty: ;D

Ik heb inderdaad een bod gedaan op een voorbumper, maar ik blijf wel laag zitten :P

elianmars

Citaat van: Sbv op 19-02-2011 16:34:27
Gefeliciteerd.

De auto eens goed aanpakken qua poetsen. De wagen is bijna helemaal overgespoten, behalve de linkerkant. Daar zitten een paar lelijke krassen in, die ik wil proberen weg te werken. Waarom ze die kant dan ook niet hebben overgespoten snap ik eigenlijk niet. Maar ook de overgespoten delen zien er inmiddels "flink gebruikt" uit.
Ik heb de wagen een tijdje terug laten poetsen door iemand, maar dat is niet goed gedaan.
Eigenlijk ben ik niet zo'n poetser meer, maar het geeft me wel voldoening als ik het zelf doe, in plaats van laten doen.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik poetshulp afsla  :eusa_whistle: ;D

Ik twijfel ook nog steeds over een X-Kote behandeling. Ik heb een aantal foto's gezien van auto's die ermee behandeld zijn en die auto's zien er werkelijk als nieuw uit. Ik ben alleen benieuwd hoe lang het er als nieuw blijft uitzien.
Ook hik ik nog een beetje tegen de kosten aan. Ik heb prijs opgevraagd en het zou ongeveer 600 euro gaan kosten.
Ik ben op het net prijzen tegen gekomen van nog geen $ 300 voor een V70 classic. Dat vind ik nogal een verschil met de 600 euro die ik te horen kreeg  :eusa_think:

cas

Citaat van: elianmars op 20-02-2011 12:49:26
Citaat van: Sbv op 19-02-2011 16:34:27
Gefeliciteerd.

De auto eens goed aanpakken qua poetsen. De wagen is bijna helemaal overgespoten, behalve de linkerkant. Daar zitten een paar lelijke krassen in, die ik wil proberen weg te werken. Waarom ze die kant dan ook niet hebben overgespoten snap ik eigenlijk niet. Maar ook de overgespoten delen zien er inmiddels "flink gebruikt" uit.
Ik heb de wagen een tijdje terug laten poetsen door iemand, maar dat is niet goed gedaan.
Eigenlijk ben ik niet zo'n poetser meer, maar het geeft me wel voldoening als ik het zelf doe, in plaats van laten doen.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik poetshulp afsla  :eusa_whistle: ;D

Ik twijfel ook nog steeds over een X-Cote behandeling. Ik heb een aantal foto's gezien van auto's die ermee behandeld zijn en die auto's zien er werkelijk als nieuw uit. Ik ben alleen benieuwd hoe lang het er als nieuw blijft uitzien.
Ook hik ik nog een beetje tegen de kosten aan. Ik heb prijs opgevraagd en het zou ongeveer 600 euro gaan kosten.
Ik ben op het net prijzen tegen gekomen van nog geen $ 300 voor een V70 classic. Dat vind ik nogal een verschil met de 600 euro die ik te horen kreeg  :eusa_think:

denk dat er wel een reden aan vastzit, aan dat prijsverschil. duur van het resultaat. De juiste voorbehandeling... etc.

je kan vast de X cote opzetten op een auto die net uit de wasstraat komt. maar voor zover ik zag hoe de demo ging van Hen op de poetsdag. zit er een heeeeeele hoop voorwerk aan vast als de gehele auto gedaan wordt.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

hanss850

Ik heb mij ook even in mijn x-cote prijs verdiept en als het lijstje hieronder wordt uitgevoerd is de prijs best redelijk zeker als je uren en materialen rekent.

kijk maar enen naar enkel en alleen een redelijk uurtarief en de benodigde uren

* * Het wassen van de auto met speciale shampoo en daarna het drogen van de auto.
    * * Het reinigen van de lak met speciale klei om de hardnekkigste vervuiling weg te halen.
    * * Het polijsten van de lak met een roterende machine zodat swirls (krasjes van bv een harde borstel of wasstraat) verdwijnen (waar mogelijk).
    * * Nadien de gehele auto nogmaals nalopen om eventuele hologrammen te verwijderen van het polijsten met een dual action machine om de lak nog strakker te krijgen.
    * * Het behandelen van de lak met X-Kote blanke lak zodat deze er beter uitziet als nieuw (dit is blijvend en niet tijdelijk).
    * * Het reinigen van de velgen en wielkasten.
    * * Het reinigen van de ruiten, zowel van binnen als van buiten.
    * * Het zwart maken van de banden.
    * * Het reinigen van de trims (plastic delen) en op kleur brengen.
    * * Het waxen van de velgen zodat remslijpsel minder goed hecht.
    * * Het behandelen van de laklaag met een duurzame Sealant die de lak geheel afdicht tegen vuil.
    * * Een 2de laag wax aanbrengen voor een nog langduriger resultaat en de glans extra beschermd.

De prijzen.
Deze behandeling zal ongeveer 16 tot 20 uur in beslag nemen.
Voor de beste zorg van uw voertuig hebben wij deze graag 2,5 dag nodig om tot een optimaal resultaat te komen.
De kosten voor deze behandeling zijn vanaf prijzen inclusief btw net nagelang de staat van de auto.
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Wout309t

Citaat van: elianmars op 19-02-2011 19:03:32
Citaat van: Wout309t op 19-02-2011 16:57:07

Oeps, betrapt :eusa_shifty: ;D

Ik heb inderdaad een bod gedaan op een voorbumper, maar ik blijf wel laag zitten :P

Groot gelijk. Wilde je eerst tippen, maar zag je naam al staan... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT