Zomer 2010 zonnebrillen topic

Gestart door V70R-obert, 01-05-2010 10:42:30

Vorige topic - Volgende topic

V70R-obert

Welke zonnebril hebben jullie of welke gaan jullie nemen? In dit topic ben ik benieuwd wat jullie hebben en/of jullie tips hebben voor merken of kleuren. Mijn bril is aan vervanging toe en de dure Rayban van mijn vrouw ligt op de ringweg van Groningen (op het dak laten liggen :eusa_doh:)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Momenteel heb ik zo'n plastic klappertje voor op me gewone bril, net zoals me vader 40 jaar geleden al had ;D  Supermodern dus.  Even zonder dollen, als ik nu de gewone bril moest vervangen had ik er eentje genomen met sterk meekleurende glazen.  Heb dat altijd erg prettig gevonden, maar de laatste keer met aanschaf bril zat dat er financieel gewoon niet in, vandaar dat klappertje.

Een aparte zonnebril (op sterkte) is voor mij persoonlijk geen optie omdat ik daar te laks in ben, lees dat ding dus overal en nergens laat liggen.

Ron 123gt

Ik heb nog steeds mijn ouwe trouwe Rayban (uit de film Bad Boys met Will Smith), hoop er nog lang mee te doen!

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

KMvrtr

Voor wat betreft de vorm: KLIK.

Zelf heb ik polaroid op sterkte. Inmiddels al twee exemplaren, ik heb mijn oude bewaren als reserve. Werkt voor mij uitstekend. In de praktijk heb ik er een thuis liggen, en een in de auto.

Groot nadeel van polaroid glazen: je kunt beeldschermpjes nauwelijks nog aflezen. Heeft iemand al een zonnebril ontdekt die dat probleem niet heeft?
Ik hoor veel tevreden ervaringen over Serengeti brillen. Vrij duur, maar blijkbaar zeer prettig kijkcomfort. Iemand ervaringen daarmee?

Vulk

Een gewone el cheapo op sterkte om met de wagen te rijden.

Piere

Citaat van: KMvrtr op 01-05-2010 10:56:54
Ik hoor veel tevreden ervaringen over Serengeti brillen. Vrij duur, maar blijkbaar zeer prettig kijkcomfort. Iemand ervaringen daarmee?

M'n pa heeft er jaaaaren een gehad, was hij altijd heel tevreden over ja...
Nu heb ik'm  8)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

rogerV701998

Spin!

Ja opticien hier ;)

Ray-Ban en Serengeti zijn toch wel bij uitstek de beste glazen. Hebben de eigenschap dat ze van mineraal zijn (glas) en daardoor dus minder snel krassen. Beiden merken hebben ook brillen met kunststof glas, meestal is dat dan polycarbonaat, iets minder zuiver.

Serengeti's vindt je bij 99 van de 100 piloten in het dashboardkastje. Ook op boorplatforms op zee draagt men veel Serengeti heb ik me laten vertellen.

Ray-Ban en Persol komen trouwens van de zelfde distributeur. Laatst genoemde hebben ook wel de Ray-Ban glas eigenschappen.

Belangrijkste is UV bescherming, elke zonneglas heeft dat als je het bij een opticien koopt. Mogen niet zonder worden verkocht. Met UV400 ben je 100% beschermd, ook bovenop de berg in de sneeuw, en op het water.

Als opticien zeg ik...zien is belangrijker dan eruit zien. Toch zal de pilotenbril deze zomer ook het hipst zijn voor de man, de vrouwen dragen groot, kunstof en rond ( persoonlijk vindt ik dat het er niet uit ziet ).

Oh ja...in verhouding is een Serengeti niet duurder dan een kruitvat brilletje. Als je er elk jaar eentje van 30 euro moet kopen...een Serengeti gaat ruim 10 jaar mee ( +/- 300 EU )

www.vm-parts.nl

Laserblue

Citaat van: Spin! op 01-05-2010 11:17:54
Ja opticien hier ;)

Ray-Ban en Serengeti zijn toch wel bij uitstek de beste glazen. Hebben de eigenschap dat ze van mineraal zijn (glas) en daardoor dus minder snel krassen. Beiden merken hebben ook brillen met kunststof glas, meestal is dat dan polycarbonaat, iets minder zuiver.

Serengeti's vindt je bij 99 van de 100 piloten in het dashboardkastje. Ook op boorplatforms op zee draagt men veel Serengeti heb ik me laten vertellen.

Ray-Ban en Persol komen trouwens van de zelfde distributeur. Laatst genoemde hebben ook wel de Ray-Ban glas eigenschappen.

Belangrijkste is UV bescherming, elke zonneglas heeft dat als je het bij een opticien koopt. Mogen niet zonder worden verkocht. Met UV400 ben je 100% beschermd, ook bovenop de berg in de sneeuw, en op het water.

Als opticien zeg ik...zien is belangrijker dan eruit zien. Toch zal de pilotenbril deze zomer ook het hipst zijn voor de man, de vrouwen dragen groot, kunstof en rond ( persoonlijk vindt ik dat het er niet uit ziet ).

Oh ja...in verhouding is een Serengeti niet duurder dan een kruitvat brilletje. Als je er elk jaar eentje van 30 euro moet kopen...een Serengeti gaat ruim 10 jaar mee ( +/- 300 EU )

Heb meerdere Raybans gehad maar vind m'n Oakleys toch veel fijner  :eusa_shifty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

V70R-obert

Citaat van: Spin! op 01-05-2010 11:17:54
Als opticien zeg ik...zien is belangrijker dan eruit zien. Toch zal de pilotenbril deze zomer ook het hipst zijn voor de man, de vrouwen dragen groot, kunstof en rond.
Wel eens aan gedacht om 2 modellen uit te zoeken en aan te bieden voor een groupsbuy? :)

triton

Die grote zonnebrillen voor de dames zijn zonneschermen.
Zelf zweer ik als chauffeur bij polaroid omdat deze tenminste niet afhoeft als ik een tunnel in rij en ook te dragen is zonder dat de zon schijnt.
Ben wel aan een nieuwe toe . Moet nog even kijken wat voor model .
Maar in ieder geval geen vliegenogen 8) 8) 8)
Professioneel raddraaier

Vulva89

Als we dan toch gaan patsen... :P

Van de week gehaald, fijn ding.  ;D

rpakuypers

Citaat van: Dirk342 op 01-05-2010 10:48:04
Momenteel heb ik zo'n plastic klappertje voor op me gewone bril, net zoals me vader 40 jaar geleden al had ;D  Supermodern dus.  Even zonder dollen, als ik nu de gewone bril moest vervangen had ik er eentje genomen met sterk meekleurende glazen.  Heb dat altijd erg prettig gevonden, maar de laatste keer met aanschaf bril zat dat er financieel gewoon niet in, vandaar dat klappertje.

Een aparte zonnebril (op sterkte) is voor mij persoonlijk geen optie omdat ik daar te laks in ben, lees dat ding dus overal en nergens laat liggen.

Ik ben mijn zonnebril op sterkte kwijtgeraakt. Weet jij dan toevallig waar je zoń klappertje kunt krijgen ? Ben al stad en land afgegaan maar ik kom ze nergens tegen en een nieuwe bril met zonnebril op sterkte komt er volgend jaar pas.

Groet,
Roger