Vragen over het AWD systeem en de problemen daarmee.

Gestart door haRtV70R, 19-11-2009 11:05:56

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Belangrijker is om te zorgen dat je banden rondom gelijkmatig afslijten en dat je ze tijdig vervangt. Die haakse koppelingen gaan stuk door wringen en dat voorkom je niet door er nieuwe olie op te doen  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

petrolhead

klopt Marc. Zie een paar post's hiervoor. Het profieldiepte verschil is het belangrijkste om het naar de k*&$%te te krijgen. Ik vroeg het me gewoon af; zie het maar als een AWD-fetisch ;D

haRtV70R

Zou het nou niet mogelijk zijn om met wat custom-made een sterke(re) HO te maken icm een Haldex diff (of iets anders)?

Er zijn toch wel bedrijven die bv actief zijn in tractor-pulling? Die kunnen  toch wel wat fabrieken? Of zou dat extreem duur zijn. Het zou toch een genot zijn als we de volvo's eens van een fatsoenlijk awd systeem konden voorzien.. :eusa_think:
[move][/move]

arjenT5R

Ik zou als ik jou was eens te raden gaan bij versnellingsbak revisie bedrijven
ik weet dat er voor porsche ook wel aanpassingen worden gedaan om bakken te versterken
moet met jou HO ook wel kunnen lijkt me.

Ben benieuwd wat zoiets gaat kosten  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haRtV70R

Weet iemand of er nog verschillende leveranciers zijn voor een visco? De volvo dealer vraagt er hier 1500 excl. btw voor!!!  :o
[move][/move]

haRtV70R

Zijn er uberhaupt mensen die IETS weten over de visco?? Waar die precies zit, hoe de werking is, wat er kapot aan gaat etc. Iedereen heeft er wel iets over te melden maar weinig weten echt hoe het zit. De lokale volvo dealer heeft al helemaal nooit van een visco gehoord onder een classic V70.  :eusa_wall:
[move][/move]

haRtV70R

[move][/move]

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

TIMON

Citaat van: haRtV70R op 04-04-2010 17:09:59
Zijn er uberhaupt mensen die IETS weten over de visco?? Waar die precies zit, hoe de werking is, wat er kapot aan gaat etc. Iedereen heeft er wel iets over te melden maar weinig weten echt hoe het zit. De lokale volvo dealer heeft al helemaal nooit van een visco gehoord onder een classic V70.  :eusa_wall:

lekkere dealer dan  :angel:

de visco koppeling zit aan je achterdif gebout en zit in een alu huis

Bij kleine toerentalverschillen tussen ingangsas en uitgangsas wordt de wrijvingsweerstand van de koppeling overwonnen. Er is dus een geringe slip in de koppeling. Daardoor is het aandrijfkoppel van de voor- en achteras verschillend.
Bij toenemend toerentalverschillen, dus bij grotere verschillen in rotatiesnelheid van de binnenlamellen t.o.v. de buitenlamellen (bv. bij doorslippen van één van de wielen - assen), zal de siliconenolie zodanig opwarmen en minder vloeibaar worden (viscositeit stijgt), waardoor een grotere "wrijving" (druk) tussen de lamellen onderling zal ontstaan. Door de lamellen wordt nu een krachtoverbrenging tot stand gebracht zonder dat zij met elkaar in aanraking komen. Op die manier blijft de overbrenging van de ingangsas naar de uitgangsas verzekerd en gaat het volledige koppel niet via het ene doorslippende wiel verloren, maar wordt een deel van het motorkoppel overgedragen naar de as met het meest grip.

gr
85011940