Welke 850 voor mij?

Gestart door Koz D. Dragon, 30-04-2010 19:03:35

Vorige topic - Volgende topic

WYD

Ik zou gewoon kijken wat je het meest aanstaat en dan voor lief nemen of het een 10V of 20V is. Goed onderzoek vooraf is de grootste kans om op onderhoud te besparen, zoals de krukaskeerring die iets eerder al genoemd is.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Koz D. Dragon

Citaat van: WYD op 03-05-2010 21:45:13
... Goed onderzoek vooraf is de grootste kans om op onderhoud te besparen...

Vandaar ook dat ik op dit forum terecht kwam en dit topic startte  ;)

En na een aantal tips en dingen gelezen te hebben, kijk ik nu ook heel anders naar 850's die te koop staan.  :)

Wout309t

Man, ik zou gewoon zoeken naar een auto die je aanstaat.
Kleur, uitvoering enzo. Dan voor jezelf goed nagaan wat de staat is, al dan niet aan de hand van de onderhoudshistorie.

Welke motor er dan inzit is bijzaak als ik jouw criteria bekijk.

Buiten de motor zijn er nog veeeeel meer dingen die kapot kunnen gaan en dat ook vaker doen. Motoren blijven allemaal wel aardig heel.

Dus: Zoek gewoon een mooie, goede uit voor de prijs die je wilt betalen en gewoon meenemen. De rest is koffiedik kijken.
2011 V70 2.0T R-Design MT

pwaes

Citaat van: Wout309t op 04-05-2010 09:53:29
Man, ik zou gewoon zoeken naar een auto die je aanstaat.
Kleur, uitvoering enzo. Dan voor jezelf goed nagaan wat de staat is, al dan niet aan de hand van de onderhoudshistorie.

Welke motor er dan inzit is bijzaak als ik jouw criteria bekijk.

Buiten de motor zijn er nog veeeeel meer dingen die kapot kunnen gaan en dat ook vaker doen. Motoren blijven allemaal wel aardig heel.

Dus: Zoek gewoon een mooie, goede uit voor de prijs die je wilt betalen en gewoon meenemen. De rest is koffiedik kijken.

Tip: volg zo nu en dan de advertenties hier op het forum. Is geen garantie, maar over het algemeen toch minder 'gevaarlijk' dan op Marktplaats en consorten.

Ik heb mijn 10v vorig jaar via het forum gekocht van een forumlid, waarvan ik het vermoeden had dat hij de auto gewoon redelijk tot goed onderhouden had. Het blijft een gok, maar je kan een bepaald gebied wel uitsluiten.

Tot op heden heb ik geen gekke dingen meegemaakt en ben ik erg blij met de auto. De onderhoudskosten zijn laag per km, maar duur per onderdeel. Zoals eerder aangegeven gaan originele onderdelen wel weer 2 tot 2.5 ton mee. Dat scheelt weer.

Succes.

ps. Ik heb een 10v automaat. Niet snel, maar bovenin snel genoeg.

Joost23

Volgens mij staat je ideale 850 nu op het forum te koop:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41384.0.html

hele volle 850, mooie kleur. Sterk blok. Alleen distributieriem en paar schijven vervangen. Tel er dus nog ff 1000 euro bij en je rijdt er heel knap bij!

En nee, hij is niet van mij. Mijn 20V (!) heeft zojuist weer een beurt gehad (345000 en geen bijzonderheden) en distributieriem is vervangen, dus ik kan weer probleemloos 120.000 verder!

Koz D. Dragon

Ja, deze had ik al gespot, die komt inderdaad 95% overeen met het beeld in mijn hoofd, maar ik ben bang dat het voor mij op dit moment nog even boven mijn budget gaat (druk sparende, maar er zit een kink in de kabel).

Heb dat vaker, krijg dat 'op de juiste tijd op de juiste plaats' erg vaak niet voor elkaar..  Ik zie meestal iets geweldigs op het verkeerde moment, of raak iets geweldigs kwijt in een juist moment..  ^^

Joost23

Wat is de oud ijzer prijs voor dat Koreaanse blik? Verpats je die toch?

Koz D. Dragon

Als die 100% van mij was wel, maar ben slechts 50% eigenaar, mijn pa heeft de andere helft..

Maar als nog iemand een Fiat X 1/9 zoekt.. ^^ (http://www.diseno-art.com/images/Fiat_X1-9.jpg)

Misha

Misschien wat te direkt, maar als 1800 euro boven je budget is vraag ik me af of je wel in een dergelijke auto moet stappen.

Ze zijn sterk, goed, en bij normaal voorgeschreven onderhoud in staat tot hoge km-standen.
Maar goedkoop zijn ze gewoon niet.
In brandstof niet, in onderhoud niet, in verzekering niet en in belasting niet.

Elke willekeurige japanner rijdt vele malen goedkoper.

Bedoel het niet cynisch of kwetsend, maar als 'weet waar je aan begint.'

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Wout309t

Mee eens. Aanschaf is laag en het zijn goede auto's voor het geld, maar je gooit er jaarlijks nog behoorlijk wat tegenaan om het een beetje bij te houden.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Koz D. Dragon

Dat klopt, maar heb geen haast, en ben hier op de eerste plaats voor informatie in te winnen ruim voordat ik over ga tot een aankoop. En ik had al een aardig begin met spaargeld..  Maar plotseling begint het geweldige Nederlandse apparaat genaamd burocratie (volgens mij meer bananenrepubliek) me tegen te werken, waardoor ik nu mijn zuur verdiende spaarcentjes aan het opsnoepen ben (niet dat ik een keus heb).. Als je ruim 1500 opzij hebt liggen, en je moet 2 keer hypotheek betalen en 2 maanden eten, wordt het krap kan ik je vertellen.. En dus duurt het gewoon even wat langer voor ik daar kom waar ik wezen wil.
Ik heb voor dat brakke japanse blik altijd grote auto's gereden (Xantia, Saab 9000), dus ben enigzins bekend met de kosten. En als noodgreep had ik ook al mijn 2de auto en een motor die ik weg kan doen, en de belasting zou me spoedig weer wat terug moeten geven..  Maar op dit specifieke moment word ik door omstandigheden gedwongen dit geld aan te wenden voor een ander doel dan een 850. Ik hoop en verwacht dat aan deze situatie spoedig een eind komt, zodat ik weer terug kan stappen op het pad dat leid naar een Volvo (al zou het geen 850 worden, mijn volgende auto ZAL een Volvo zijn ^^)

arjenT5R

;D

€1800 dat gaat mijn automaat kosten  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rogerV701998

Arjanestate

Citaat van: Misha op 04-05-2010 13:43:55

Elke willekeurige japanner rijdt vele malen goedkoper.

En de Nissan GT-R dan? :P:p
854 T-5 ROOD 1994