T-5R [ zijn deze auto,s slecht te verkopen ]

Gestart door capri, 05-05-2010 18:50:11

Vorige topic - Volgende topic

capri

Wat mij opvalt dat je regelmatig vaak dezelde volvo,s te koop ziet staan en dan vooral de  
T-5R. Het lijkt net of alles boven de 5000 - 6000 euro niet te verkopen is.
Mijn auto ook wel eens te koop gehad maar geen reacties.

Zijn die dingen gewoon niet te verkopen of zo.  :eusa_think:

850estatetdi

ik denk dat je voor een t5 of t5r echt een lief hebber moet hebben, de meeste mensen vinden ze te duur en kopen voor dat geld liever een nieuwer auto

Sbv

Misschien dat het ook aan de vraagprijzen ligt, of de prijs die de verkoper minimaal in gedachten heeft.

Ik zie af en toe prijzen voorbij komen dat ik denk, daar gaat iemand nog lang van genieten

t5karel

De prijs moet gewoon kloppen :-\ Maar rond de 8-9 mile is wel de max denk ik voor een goede T-5R
Of je moet al Rasti Rostelli zijn,dat je iemand onder hypnose een frikandel van een wagen voor een dikke prijs door de strot duwt ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ludo

Citaat van: t5karel op 05-05-2010 18:58:19
De prijs moet gewoon kloppen :-\

Precies.
Als ik mijn auto nu te koop plaats, dan istie verkocht voordat ik straks naar bed ga.

;D

-D©©©L-

Citaat van: Timmehh op 05-05-2010 19:31:28
Er zijn ook veel koopjesjagers die liever ´goedkoop´ een auto kopen om vervolgens veel geld erin te moeten pompen om hem technisch goed te krijgen.

En toch is daar ook wel wat voor te zeggen, zeker als je veel zelf kan/wilt doen.

Je moet de verkoper soms op z'n blauwe ogen geloven als ie zegt dat er veel nieuwe delen in zitten en alles in orde is.
Voorbeeldje: Een rekening van een paar ashoezen is leuk om erbij te hebben, die vertelt echter niet dat een as langere tijd zonder vet gelopen heeft.
Een pas nieuwe as vertelt niet dat de oude mogelijk met geweld uit het lager geslagen is (=binnen korte tijd lager stuk). Zo kan ik nog wel even doorgaan.

joebar

Sommige auto's of versie's daarvan hebben het in zich om een klassieker te worden , en deze worden dat deels door hun exclusiviteit, in combinatie met hun betrouwbaarheid, en de mogelijkheid om het toch als een dagelijks vervoer te gebruiken...
En dit is er zo een, maar de vraag is beperkt, ten opzichte van het nog redelijke aanbod, dus je moet als je hem wilt verkopen wel een hele historie erbij hebben, een mooi exemplaar, en de prijs zakt met het ontbreken daarvan of de mindere staat.
Als dan de eerste de beste handelaar een total loss heeft rechtgetrokken, of een dubieus blok heeft gemonteerd, en daar dan de hoofdprijs voor vraagt, omdat andere dat wel kunnen(rechtvaardigen) dan blijft zo'n auto vaak onverkoopbaar totdat er een goedgelovige sul voorbij komt, en er met beide benen intrapt

FelixB

'Die dingen' zijn zekers goed te verkopen tegen de juiste prijs.

Kijk eens hoeveel 850R's en V70's (zowel classic als n) voor deze prijs te koop staan: je hebt gewoon veel concurrentie.
855R & C70 T5 cabrio automaat

capri

Citaat van: FelixB op 05-05-2010 20:17:26

Kijk eens hoeveel 850R's en V70's (zowel classic als n) voor deze prijs te koop staan: je hebt gewoon veel concurrentie.

Automaat in het nadeel misschien voor een T-5R

arjenT5R

een GOEDE auto verkoop je altijd
met rotzooi blijf je zitten
en zeg nou zelf er komen CY's voorbij waar 12.000 voor gevraagd wordt  :eusa_wall:

Citaat van: capri op 05-05-2010 20:27:23
Citaat van: FelixB op 05-05-2010 20:17:26

Onzin
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Citaat van: arjenT5R op 05-05-2010 20:38:12
Citaat van: capri op 05-05-2010 20:27:23

Onzin

Ach voor mensen die niet weten hoe goed een AT is van de 850 misschien wel, voor een kenner hoeft dit geen nadeel te zijn.

Automatic-freak

Denk niet dat de Automaat het probleem is .... sterker nog ik ben zo langzamerhand op zoek naar een nette 854 T-5R of 854R met Automaat .... maar eerst wat andere hobby-dingen verkopen ;-)

Mvg Erik

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 05-05-2010 20:38:12
en zeg nou zelf er komen CY's voorbij waar 12.000 voor gevraagd wordt  :eusa_wall:

Dat wordt er inderdaad voor gevraagd. Maar worden ze ook verkocht?  :angel: ;D

Luc

Als een verkoper een dergelijk bedrag vraagt weet ie ofwel precies wat ie in huis heeft, ofwel wil ie zn auto niet verkopen.
Als die wagen echt weinig km's heeft en verder aantoonbaar goed onderhouden, dan is t een min of meer zeldzame auto.
Hoe zeldzamer hoe duurder.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

UserID6342

Ik ben het met Chris (Joebar) eens.  Je hebt als handelaar dan alleen geduld nodig totdat je het 'slachtoffer' vind.  Is heel simpel.  Zelf koop ik liever een auto met 5 ton op z'n mik en aantoonbaar onderhoud als eentje met een krappe ton waarvan ik niets weet.  Zeker bij Volvo is het zo dat alles staat / hangt met het onderhoud en hoeven hoge kilometerstanden geen enkel probleem te zijn.

Daarbij ben ik het ook eens met de stelling: "een goede auto verkoopt zichzelf".  Of in handelaarstermen: "voor iedere auto is een slachtoffer te vinden".... Is gewoon zo, we hebben het daar ook over in een ander topic aangaande de sloperijen, etc.  Geld precies hetzelfde voor.

Als jij op zoek bent naar een echt mooie exclusieve auto, zul je geduld moeten hebben.  Helaas is het zo dat een hele hoop mensen dat geduld niet op kunnen brengen en er 'snel' iets gekocht word met alle gevolgen van dien.  Een bijvoorbeeld mooie, echte CY kan zijn geld echt wel opbrengen, zelfs bedragen boven de 10 mille maar je praat dan wel over de echte liefhebber die weet wat zo'n auto is/kan/doet (vul zelf maar in).  Een huis-, tuin-, en keukenliefhebber ziet dat gewoon niet en heeft die bedragen er niet voor over.  Het is natuurlijk ook een vreselijke pak geld om neer te leggen voor een auto van minimaal 15 jaar oud, laten we wel wezen.

Als je al tegen een zogenaamd 'buitenkansje' aanloopt, dan moet je meteen een flinke reserve hebben want die ga je gegarandeerd aanspreken.  Als je dat van te voren niet incalculeert ben je in mijn ogen dom bezig en kun je dus echt financieel leeglopen op je 'buitenkansje'.