T-5R [ zijn deze auto,s slecht te verkopen ]

Gestart door capri, 05-05-2010 18:50:11

Vorige topic - Volgende topic

Rob850turbo

Persoonlijk vind ik een R met automaat de mooiste combinatie die er is.

en een volvo die je voor een goedkope prijs koopt heeft meestral het 1 en ander aan werk nodig.

Sem

Citaat van: Luc op 06-05-2010 02:56:50
Als een verkoper een dergelijk bedrag vraagt weet ie ofwel precies wat ie in huis heeft, ofwel wil ie zn auto niet verkopen.
Als die wagen echt weinig km's heeft en verder aantoonbaar goed onderhouden, dan is t een min of meer zeldzame auto.
Hoe zeldzamer hoe duurder.

Tja, dat dacht ik ook, maar dat gaat helaas niet altijd op.

Ik heb dan wel geen T-5/T-5R/R, maar wel een auto die bomvol met opties is, waaronder volleer, stoel met memorie, schuifkantel affabriek, standkachel affabriek en van A tot Z Volvodealer onderhouden... 4x Michelin banden om onbeschadigde Perfo's etc.. etc..  :angel:

Een auto die je echt NERGENS zo vindt.... en toen ik hem vorig jaar wilde vekopen had hij net 150.000km  gereden en net z'n beurt had gehad.
Ik vroeg €.8250,- waarvan ik weet dat het "te" hoog is, maar men wil altijd €.1000,- van de prijs af dus als ik met €.7250,- begin willen ze dat ook... snap je?  ;)  :-\

In velen ogen is €.7000,-/€.7500,-veel te hoog voor mijn auto, maar als ik zie wat er voor een kale éénheidsworst met veel km's wordt gevraagd dat denk ik daar iets anders over.
Ga maar een S70 2.5T zoeken met deze opties en km's.... dat lukt je niet. (in combinatie.....)  :eusa_naughty:

En voor €.6000,- gaat ie gewoon niet weg.. als je ziet wat een geld me die auto heeft gekost...   hij mag weg.. hoeft niet.

Waar ik wel van sta te kijken is vat sommige R'en moeten kosten tewijl ze bijna 3ton hebben gereden... dat gaat me te ver.  :eusa_think:

V70R-obert

Zal het ook niet zo zijn dat veel liefhebbers die in de markt zijn voor een t-5r de moeite willen nemen echt één te vinden. Voor een liefhebber klinkt 'koopjesjager''eigenlijk helemaal niet negatief. Via e-bay, mobile.de en verzin ze maar ligt de wereld aan je voeten om te speuren naar die ene t-5r voor weinig. Bij ons in de buurt rijdt een CY rond die van oudere mensen is. Als je zoiets kunt kopen voor 3-4k en je steekt er tijd, moeite en extra geld in dan heb je een mooier verhaal dan 'zomaar' even 12k via MP aftikken aan een handelaar die te goed weet wat hij heeft en wat hij waard is.

Talibram

Citaat van: Dirk342 op 06-05-2010 07:40:12
....Als je al tegen een zogenaamd 'buitenkansje' aanloopt, dan moet je meteen een flinke reserve hebben want die ga je gegarandeerd aanspreken.  Als je dat van te voren niet incalculeert ben je in mijn ogen dom bezig en kun je dus echt financieel leeglopen op je 'buitenkansje'.

Moet ik - gezien de prijs - de rode R die momenteel te koop staat dan ook als "buitenkansje" classificeren, of is dit een "eerlijke" prijs (zie: http://www.wheelerdealer.nl/site/?page_id=4)? Heb namelijk niet veel kaas gegeten van techniek en wil niet bij voorbaat al leeglopen op inhaalinvesteringen... (ik snap trouwens wel dat dit moeilijk te beoordelen is vanaf een paar foto's).

UserID6342

Wat ik zie op de foto's is het een hele mooie auto, maar dat zegt natuurlijk niet alles.  Daarbij komt ook nog dat het verkopende bedrijf best goed staat aangeschreven. 

Dus kijken, mocht je interesse erin hebben, zou ik dan al zeer zeker doen.  Of het een zg 'buitenkansje' is, is natuurlijk zo vanaf een paar fotootjes niet te beoordelen.  Prijs is wel interessant, zeker voor een R. 

Let wel even op; er zit een nieuw kenteken op, dit krijg je uiteraard niet zomaar.  Dus de auto kan een import zijn OF een opgeknapte ex-schadeauto die een WOK keuring heeft gehad.  Dus controleer de papieren / codes even goed en loop de auto extra goed na.

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 07-05-2010 10:20:10
Wat ik zie op de foto's is het een hele mooie auto, maar dat zegt natuurlijk niet alles.  Daarbij komt ook nog dat het verkopende bedrijf best goed staat aangeschreven. 

Dus kijken, mocht je interesse erin hebben, zou ik dan al zeer zeker doen.  Of het een zg 'buitenkansje' is, is natuurlijk zo vanaf een paar fotootjes niet te beoordelen.  Prijs is wel interessant, zeker voor een R. 

Let wel even op; er zit een nieuw kenteken op, dit krijg je uiteraard niet zomaar.  Dus de auto kan een import zijn OF een opgeknapte ex-schadeauto die een WOK keuring heeft gehad.  Dus controleer de papieren / codes even goed en loop de auto extra goed na.
Wat ik me van de vorige eigenaar kan herinneren is het een import auto, en dan is de prijs meestal wel wat lager al.

UserID6342

Zou idd zo maar kunnen zijn ja.  Ik ken de achtergrond / oude eigenaar van de auto totaal niet dus kan daar even geen zinnig antwoord opgeven.  Wel vind ik dat je potentiële kopers wel even moet waarschuwen er voor.

joebar

Citaat van: Talibram op 07-05-2010 10:09:35
Citaat van: Dirk342 op 06-05-2010 07:40:12
....Als je al tegen een zogenaamd 'buitenkansje' aanloopt, dan moet je meteen een flinke reserve hebben want die ga je gegarandeerd aanspreken.  Als je dat van te voren niet incalculeert ben je in mijn ogen dom bezig en kun je dus echt financieel leeglopen op je 'buitenkansje'.

Moet ik - gezien de prijs - de rode R die momenteel te koop staat dan ook als "buitenkansje" classificeren, of is dit een "eerlijke" prijs (zie: http://www.wheelerdealer.nl/site/?page_id=4)? Heb namelijk niet veel kaas gegeten van techniek en wil niet bij voorbaat al leeglopen op inhaalinvesteringen... (ik snap trouwens wel dat dit moeilijk te beoordelen is vanaf een paar foto's).

Als de historie bekend is kan het aardig zijn,

hier heb je er een met 180.000, alle papieren aanwezig, incl rekeningen...
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=brfpc1xviycx#

zelf invoeren kost je nog 1000 erbij

Philip850

Bedenk je ook dat de prijs voor bv.een S60 ook niet zo hoog meer is. Boven de 6K heb je niet alleen concurrentie van de andere 850jes, maar dus ook zeker van de nieuwe modellen. En dan leg je het toch vaak af als daily drive, een 850 heeft een ongunstige inruilwaarde t.o.v. een S60 en is ook gewoon minder gewild. Je doelgroep is dus een aardige liefhebber die specifiek naar een 850 (T-5)R zoekt in een goede (basis) staat wil je meer dan 6k vangen, dan nog mag je geduld hebben door veel concurrentie. Voor de S70 geldt dit denk ik ook, de V70 classic heeft hier misschien minder last van omdat hier nog wel meer vraag naar is als daily.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Sem

Citaat van: Philip850 op 07-05-2010 10:29:03
Bedenk je ook dat de prijs voor bv.een S60 ook niet zo hoog meer is. Boven de 6K heb je niet alleen concurrentie van de andere 850jes, maar dus ook zeker van de nieuwe modellen. En dan leg je het toch vaak af als daily drive, een 850 heeft een ongunstige inruilwaarde t.o.v. een S60 en is ook gewoon minder gewild. Je doelgroep is dus een aardige liefhebber die specifiek naar een 850 (T-5)R zoekt in een goede (basis) staat wil je meer dan 6k vangen, dan nog mag je geduld hebben door veel concurrentie. Voor de S70 geldt dit denk ik ook, de V70 classic heeft hier misschien minder last van omdat hier nog wel meer vraag naar is als daily.

Daar zit zeker wat in, maar ik begin de S70 bijna net als de Volvo 240 sedan als een klassieker te zien... V70 Classics zijn er bosjes van te vinden..., maar wil je een mooie S70 met Turbo, leuke opties en een fatsoenlijke km.stand... dan moet je zelfs in heel Europa heel goed zoeken wil je iets moois vinden..

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 07-05-2010 10:20:10
Wat ik zie op de foto's is het een hele mooie auto, maar dat zegt natuurlijk niet alles.  Daarbij komt ook nog dat het verkopende bedrijf best goed staat aangeschreven.  

Dus kijken, mocht je interesse erin hebben, zou ik dan al zeer zeker doen.  Of het een zg 'buitenkansje' is, is natuurlijk zo vanaf een paar fotootjes niet te beoordelen.  Prijs is wel interessant, zeker voor een R.  

Let wel even op; er zit een nieuw kenteken op, dit krijg je uiteraard niet zomaar.  Dus de auto kan een import zijn OF een opgeknapte ex-schadeauto die een WOK keuring heeft gehad.  Dus controleer de papieren / codes even goed en loop de auto extra goed na.

Tijdens en na een WOK status (Wacht Op Keuren) blijft het bestaande kenteken gekoppeld aan het chassisnummer van het voertuig.

Citaat van: Sem op 07-05-2010 10:32:15
Daar zit zeker wat in, maar ik begin de S70 bijna net als de Volvo 240 sedan als een klassieker te zien... V70 Classics zijn er bosjes van te vinden..., maar wil je een mooie S70 met Turbo, leuke opties en een fatsoenlijke km.stand... dan moet je zelfs in heel Europa heel goed zoeken wil je iets moois vinden..

Hetzelfde (minus het turbo verhaal) is van toepassing op bijvoorbeeld een S90. Een mooie is bijna niet te vinden, maar de vraag is ook klein.

Philip850

Citaat van: Philip850 op 07-05-2010 10:29:03

Dat klopt, maar daar is aan de andere kant niet zoveel vraag naar. Zeker bij het huidige aanbod van occasions bepaald dan de vraag uiteindelijk de prijs. Als iemand dus naarstig op zoek is naar een S70 als de jouwe, kun je je geld eruit halen. Maar dan moet je die iemand wel vinden.

Het is denk ik nog wel te vroeg om een 850 of S70 echt al als klassieker te zien, het zit nu meer in het segment "oude auto".

Citaat van: -D©©©L- op 07-05-2010 10:35:44
Hetzelfde (minus het turbo verhaal) is van toepassing op bijvoorbeeld een S90. Een mooie is bijna niet te vinden, maar de vraag is ook klein.

De S90 is veel exclusiever dan de 850/x70 serie, die zal dan ook sneller in het segment klassieker vallen.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

sas

Ik was mijn 850 in een week kwijt, Misha precies zo. Alleen op het forum gehad.
Dat waren zeker niet de goedkoopste...
Hoe dat komt, heel simpel, lees alle berichten door van de aanbieder. Iemand die relatief veel geld wil betalen zoekt een perfect onderhouden en mooie auto, met niet teveel km's. Tot 225000km gaat het nog best. Daarna zakt de waarde wel behoorlijk.
Zo zijn er heel veel forum leden waar je direct een auto van zou kopen, door het vertrouwen, en ook heel veel waar ik 3 blokkies omheen loop...

Sem

Citaat van: -D©©©L- op 07-05-2010 10:35:44

Dat klopt... en dan krijg je dus dat je er voor kunt vragen wat je wilt, want er is geen prijsvergelijk...

Op zo'n moment kan je de auto zo kwijt zijn (aan de juiste persoon die net op zoek was..) of maanden aan het leuren zijn met als gevolg dat je maar besluit gewoon verder te rijden zoals ik doe...

-D©©©L-

Citaat van: sas op 07-05-2010 10:40:06
Ik was mijn 850 in een week kwijt, Misha precies zo. Alleen op het forum gehad.
Dat waren zeker niet de goedkoopste...
Hoe dat komt, heel simpel, lees alle berichten door van de aanbieder. Iemand die relatief veel geld wil betalen zoekt een perfect onderhouden en mooie auto, met niet teveel km's. Tot 225000km gaat het nog best. Daarna zakt de waarde wel behoorlijk.
Zo zijn er heel veel forum leden waar je direct een auto van zou kopen, door het vertrouwen, en ook heel veel waar ik 3 blokkies omheen loop...

En toch werd mij onlangs een 1998 S70 2.5T aangeboden met netaan 100.000 km, in een uitmuntende staat met volledige dealeronderhoud historie erbij voor minder dan 4000,--
Auto moet verkocht worden aan een liefhebber. Nou ben ik dat wel, alleen wil ik geen handbak wagen. Die wagen blijft dus ook staan.