socket A2 foutcode 2.3.3. long term idle air trim outside control range

Gestart door relex850, 05-05-2010 22:24:23

Vorige topic - Volgende topic

relex850

Er staat slechts 1 foutcode in de ECU namelijk (socket A2) foutcode 2.3.3. long term idle air trim outside control range.  Wie kan mij vertellen welke sensor en of onderdeel deze storing veroorzaakt en hoe ik deze beter kan afstellen of vervangen?

relex850

HELP.
Vandaag viel de motor tijdens het rijden uit (ik reed 80km/uur met ongeveer 2500a 3000 toeren)
De motor gaat plotseling inhouden en slaat af.
De enige foutcode die het systeem weergeeft is nog steeds socket A2 2.3.3.
Wat is de oorzaak?

razorx

Dit betekent, dat het stuursignaal naar de stationnair regelaar lange tijd buiten het normale bereik is.

Ik zou de stat. regelaar maar eens schoonmaken (zie elders op dit forum), neem de gasklep met de twee gaatjes meteen mee.

Succes!

relex850

okee, bedankt voor de tip.
Ik snap alleen niet helemaal wat de stationair regelaar voor invloed kan hebben bij zo'n snelheid in combinatie met de motor afslaan?
kanje mij dit uitleggen?
alvast bedankt

razorx

Citaat van: relex850 op 06-05-2010 19:30:54
okee, bedankt voor de tip.
Ik snap alleen niet helemaal wat de stationair regelaar voor invloed kan hebben bij zo'n snelheid in combinatie met de motor afslaan?
kanje mij dit uitleggen?
alvast bedankt

Je schakelde niet toevallig?

Nokkenassensor of de steker daar van  is ook nog een optie, maar dan zou ik meer errors verwachten.

relex850

Nee ik schakelde niet. Ik zal maar eens beginnen met de stationair regelaar schoon te maken. Ik laat het weten hoe het verloopt