inlaatlucht temperatuur keuze klep en lpg

Gestart door evanmandos, 07-05-2010 10:58:09

Vorige topic - Volgende topic

evanmandos

All,

ik was afgelopen weekend lekker aan het pielen en poetsen in het motorcompartiment, en kwam daarbij de luchtinlaat tegen. nu heeft eoa beun de klep (vacuumklep) die bepaald of er koude of warme lucht binnenkomt geblokkeerd middels de sjieke methode van een dikke parker er dwars doorheen te schroeven...

ik heb vooralsnog de parker maar weer verwijderd en de klep werkt weer naar behoren.

Nu vroeg ik mij af waarom dit gedaan zou kunnen zijn? kan het zijn dat dit is gedaan voor het LPG systeem, het is een dampgas systeem en kan me voorstellen dat het mengstuk graag alleen warme lucht wil hebben vanwege bevriezingsverschijnselen. het vreemde is wel dat de klep was vastgeschroefd in de koude lucht stand...

anywaiz, iet super belangrijk maar zou graag de visie van de forumleden hierop horen, kan ik bepalen of die klep alsnog geblokkeerd moet worden of dat ik hem beter kan laten zoals ie nu weer is(en door volvo ooit bedoeld :P)

groet,
evan

jeroen74

Bij mijn Vialle AMS systeem hebben ze de slang die van het uitlaatspruitstuk naar het luchtfilter (denk ik) gaat verwijderd en een aluplaatje op het gat waar normaal de luchtinlaatslang op zit, en de inlaatslang een klein stukje ervoor gemonteerd. De motor zuigt dus niet echt lekkere verse lucht aan van buiten maar vanuit de motorruimte. Ik mis nog wel een slangetje hier en daar en zijn de aansluitingen afgesloten.

toppertheo

die klep naar de uitlaat moet afgesloten zijn als je op gas rijd omdat dit volgens de wet moet.
de gedachte er achter is dat er vanaf de uitlaat eventueel gloeiende delen in je inlaat terecht kunnen komen die je gas kunnen ontsteken en zo zou je een backfire kunnen krijgen met alle gevolgen van dien, dus heeft de wet bepaald dat dat niet mag kunnen gebeuren en moet je hem afsluiten.

evanmandos

ach so :)

vanaf de uitlaat is wel afgedopt, maar de lucht wordt echt uit de motorruimte gezogen. als de klep de ene kant in staat koele lucht vanaf de voorkant(naast accu), de andere kant vanaf de zijkant(vanaf distributie)

-D©©©L-

Citaat van: toppertheo op 09-05-2010 20:47:40
die klep naar de uitlaat moet afgesloten zijn als je op gas rijd omdat dit volgens de wet moet.

Heb je daar ook een referentie van ? Ik kan moeilijk bedenken welk wetsartikel dit zou beschrijven.