Automaat versnelling kapot? of juist niet??

Gestart door 850 TDI Estate, 07-05-2010 16:29:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850 TDI Estate

Automaat versnellingsbak

Heren en dames,

Mogelijk dat jullie mij antwoord kunnen geven op de volgende vraag.
Afgelopen woensdag heb ik contact gehad met een mede forumlid (per toeval) aan wie ik vroeg of hij voor mij een versnellingsbak had voor een TDI automaat, aangezien de mijne, hiervan was ik zeker, helaas op veel te jonge leeftijd en met nog maal 420.000 kilometer de geest had gegeven.

Wat is nu het geval: Mijn auto gaat als de brandweer vooruit, geen probleem, geen rare geluiden, echter in de R (achteruit) gaat hij helaas niet meer (eveneens geen rare geluiden), als er veel gas geef (lees 2000 tot 2500 toeren) wil hij een klein stukje en heel zachtjes achteruit om vervolgens weer stil te vallen.

Dirk wist mij te vertellen dat dit mogelijk aan de PNP switch zou liggen. Hoe kom ik hier achter?
Heb de computer uitgelezen, heb geen noemenswaardige foutcodes... (d.w.z. laatste keer uitgelezen en gereset is ongeveer 1 maand geleden)

Als ik de auto in R zet, doen mijn achteruitrijlichten het wel...

Een nieuwe PNP switch kost ongeveer 100 euro (is mij verteld) en een tweedehands automaatbak incl. pnp switch kost
ongeveer 500 euro ex. montage.
Ik zou het jammer vinden om een automaatbak te laten vervangen als deze niet stuk is, maar om nu de PNP switch te
vervangen waarbij het mogelijk is dat deze alsnog niet stuk blijkt maar het alsnog aan de vernellingsbak ligt vindt
ik dan ook weer zonde geld...

Mogelijk dat jullie mij verder kunnen helpen, hiervoor alsvast dank.

@Dirk342 - dank nogmaals voor je uitleg afgel. woensdag!



The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate

konniekip

Heb je de PNP-switch al eens proberen te 'reinigen' door de hendel 30x open neer te bewegen en zo de contacten schoon te maken?

850 TDI Estate

Ja, die oplossing is mij al eens eerder aangedragen en heb ik eigenlijk direct na ondervinden van het probleem gedaan...
Biedt geen oplossing en eveneens geen enkel verschil...
The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate

arjenT5R

sorry maar je bak heeft last van inwendige lekkage
gaat revisie of ruilbak worden
nieuwe pnp is weggegooid geld
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!