help krijg me remcilinder niet terug

Gestart door 850estatetdi, 10-05-2010 16:43:39

Vorige topic - Volgende topic

850estatetdi

ik heb aan beide kanten me remmen los omdat er nieuwe remblokjes in moeten maar krijg de cilinders niet terug, moeten deze gewoon terug geduwd worden of is het zo draai systeem hoop dat iemand me kan helpen zit nu zonder remen :eusa_wall:

thuur

Weggooien en nieuwe klauwen kopen. Scandcar levert prima klauwen voor een prima prijs.

Gr :D

markey

Wat kun je nog doen met de oude klauwen?
weggooien?

thuur

Er is een ruilsysteem op fabriekgereviseerde klauwen. Inleveren dus.

Er zijn ook aftermarket klauwen zonder ruilsysteem. Dan is het oud ijzer, of doet er een forumlid een plezier mee zodat hij alvast zijn borg kan terugkrijgen bij aanschaf van revisieklauwen.

Gr ;)

arjenT5R

gewoon met een flinke tang of lijmklem terug duwen
krijg je met de hand niet voor elkaar...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Henk855

Thuur en Markey dat is wel heel kort door de bocht en zeker geen antwoord op de vraag van de TS. Begrijp ik hieruit dat jullie bij remblok wissel ook maar de klauwen in de kliko donderen?.

850estatetdi:
zoals Arjen ook al aangeeft of een lijmtang of een grote waterpomp tang, wel even de dop van je remvloeistof tankje los draaien en leg er voor de zekerheid een oude lap onder, iets te hard knijpen en hij wil wel eens wat uit het reservoir gooien.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Misha

Het is nochtans heel erg simpel: als je niet met je handen gewoon de zuiger teruggedrukt krijgt, hebben ze hun beste tijd ruim gehad en zijn ze rijp voor vervanging.

Al het andere is tijdelijk uitstel van executie, met als hoogtepunt dat ze vast blijven zitten tussen nu en een paar manden en je in het meest positieve geval je schijven en blokken ook kunt wegmikken.

Lekker vervangen dus, en niet laten verpauperen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

The Demon

I.P.V. de dop van het reservior los te draaien, en in je motorruimte te lekken met remvloeistof, kan je ook even een slangetje aan de ontluchtingsnippel doen en deze iets openzetten.
Aan de andere kant van het slangetje doe je een fles met (verse) rem olie, dan terug drukken die cylinders.
Als je het goed doet kan er geen lucht in het systeem komen.

Groet,
The Demon.

Henk855

Misha ik ben het niet met je eens, ik heb pas de klauwen vervangen en Scandcar geplaatst maar na een week moesten we andere blokken plaatsen omdat de andere gewoon niet remde. Neem maar van mij aan dat de cylinder niet met de hand was terug te drukken.

Dus deze klauwen die op dat moment 1500 kilometer onder de wagen zaten had ik moeten vervangen voor nieuwe. Je zegt immers als je ze niet met de hand kan terug drukken dan hebben ze hun beste tijd gehad.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

850estatetdi

probleem opgelost.

het bleek dat het rubber om het cilindertje niet lekekr zat heb er achter ff wd40 gedaan een toen ging de cilinder wel terug dus ik weer lekker remmen.

wel bedankt voor het mee denk werk en voor bepaalde antwoorden

Misha

Citaat van: sjors855 op 10-05-2010 19:37:07
Misha ik ben het niet met je eens, ik heb pas de klauwen vervangen en Scandcar geplaatst maar na een week moesten we andere blokken plaatsen omdat de andere gewoon niet remde. Neem maar van mij aan dat de cylinder niet met de hand was terug te drukken.

Dus deze klauwen die op dat moment 1500 kilometer onder de wagen zaten had ik moeten vervangen voor nieuwe. Je zegt immers als je ze niet met de hand kan terug drukken dan hebben ze hun beste tijd gehad.

Sjors

Niet met je vingertop, maar wel gewoon met de hand.

Er kan ook nog meer aan de hand zijn hoor, verstopte of dichgeslibte remleidingen of zo. Dan gaat het ook niet makkelijk. 

Bij een normaal gangbaar remsysteem zijn de zuigers met de hand terug te duwen bij een 850 en een x70.

UserID6342

Toch durf ook ik dit in twijfel te trekken Misha.  Ik heb hier al bij zoveel 850 / x70's remblokken / schijven / klauwen vervangen en bij geen van alle kan/kon ik de zuigers zo met het handje terugdrukken.  Niet voor en niet achter.  Overal gewoon de tang op moeten zetten.  Al deze auto's remmen tot op heden toe gewoon goed.

razorx

Geen grapje, maar Misha is vrij sterk.

Het lukt me wel met de hand maar niet van harte.

Misha

;D

Dan ben ik óf heel sterk, óf heb ik altijd strak onderhouden 850 en 70's gereden met weinig km.
Óf ik ben gewoon een arrogant mannetje met matig verstand van materie en een te grote muil.

Als ik mijn geld ergens op zou zetten zou het de laatste zijn overigens.

razorx

Ik denk zowel het eerste van de eerste regel als het laatste van de eerste regel,
maar niet het eerste, middelste en laatste van de tweede regel.

;D
Kort samengevat: Jij hebt goed onderhouden roffels gehad en bent sterker dan gemiddeld.