LPG / LPI en bougies

Gestart door KMvrtr, 13-05-2010 12:53:31

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Ik heb al wat zitten zoeken op het forum, maar ik kom nergens een duidelijk onderwerp hierover tegen.

Ik zoek een overzicht van OEM volvo bougies, gelijkwaardige en 'upgrade' bougies voor LPG

Wat ik heb gevonden:
OEM
2.5 10v - Volvo:9146775 - Bosch: ? - upgrade: ?
T-5 - Volvo: ? - Bosch: ? - Denso IK22 - NGK Iridium BKR8EIX
T-5 getuned: Denso IK 24 - Bosch: ?

Maar er is vast meer. Wie heeft een goed overzichtje, of aanvullingen op dit lijstje?
Het gaat me niet om de discussie welke beter zijn, daar gaan de geleerden het toch nooit over eens zijn.  ;D
Maar ik zou wel graag een overzicht hebben welke types er gebruikt worden.

Aanleiding voor dit draadje: Marco van Fasttech raadde gisteren Volvo standaard bougies aan, of Bosch LPG bougies voor Volvo.
"Gewoon even naar de onderdelenhandel. Vragen naar gasbougies voor je Volvo." Jaja. Mijn ervaringen zijn met de automaterialenhandel zijn niet altijd even denderend. Zeker niet als je specifieke vragen gaat stellen.
Daarom begon ik hier maar eens te zoeken. Alleen, hier kan ik het zo ook niet vinden.

FGG

Ik gebruikte voor de 850 altijd Volvo-bougies. Zijn niet duur en 1x Bosch gebruikt wat resulteerde in backfires. Volgens mij kosten de Volvo-bougies een eurootje of 6 a 7 per stuk.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Ja voor je 20v, voor een turbo kosten ze rond de  € 60,- per set.
Maar inderdaad, ik gebruik ze ook naar tevredenheid. Heb toevallig woensdag een setje gehaald bij een forumlid / bij de dealer en ik heb geen klachten.

Dus:

V70R LPi (met chip, maar dat doet even niet terzake): OEM Volvo

henry classic v70

Ik heb bij de laatste bougie-wissel bij Brezan gevraagd naar bougie's speciaal voor gas (ben de naam even kwijt maar waren geen goedkope), die erin gedraaid en ja hoor hikken en bokken :eusa_whistle:
Meteen naar de dealert gereden, org. volvo bougie's erin en weer prima lopen :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Ik heb er nu Bosch Ytrium's inzitten (al 14 000km), maar de volgende keer komen er terug originele in.
Motor loopt iets minder rustig heb ik de indruk. Ze kosten ook 10euro/stuk.

razorx

Onze 10V en 20V op gas N/A rijden ook op gewone bougies.

Tijdje Denso Iridium Power gehad, marginale verbetering, maar ze gaan niet langer mee.
Imho het prijsverschil niet waard.

)()()sT

De mijne zitten er nu sinds juli vorig jaar in, ongeveer 22000 km.
Ik nader bijna de 340.000 km, dus een mooi rond getal om ze morgen te vernieuwen ;)

Haenzel

T5 getuned??

Oem bougies....

Heb ook (dure) NGK's special voor lpg geprobeerd. Motor liep niet mooi rond....
In UK eur 30,= per set (Oem)

Guido_Smit

Ik had bij mijn V70T(1997 met LPI), NGK bougies 3544BKR7EVX (16 euro/stuk) er in waarmee ik 95.000km heb gereden!
Geen problemen mee gehad waren nu wel helemaal op,maar motor liep er nog goed op vreemd genoeg.
Ik heb nu speciale NGK LPG laserLine bougies erin gedraaid( 5 stuks voor totaal 106 euro).
Merk geen verbetering maar heb ook geen problemen met slechter lopen of zo.
Als ze zo lang mee gaan zijn ze nog goedkoop.

Groeten: Guido Smit.( nu naast de V70LPI ook een D5 rijder)

rolvio

haasje

Ik weet niet hoeveel verzendkosten je betaals, maar volgens mij kosten ze bij de dealer nog geen €30

Thys

De turbo bougies kosten bij de dealer een stukje meer, tientje per stuk oid.

haasje

Klopt, maar de link is voor N/A bougies

-D©©©L-

Citaat van: Guido_Smit op 04-12-2010 13:07:01
Ik had bij mijn V70T(1997 met LPI), NGK bougies 3544 BKR7-EVX (16 euro/stuk) er in waarmee ik 95.000km heb gereden!
Geen problemen mee gehad waren nu wel helemaal op,maar motor liep er nog goed op vreemd genoeg.
Ik heb nu speciale NGK LPG laserLine bougies erin gedraaid( 5 stuks voor totaal 106 euro).
Merk geen verbetering maar heb ook geen problemen met slechter lopen of zo.
Als ze zo lang mee gaan zijn ze nog goedkoop.

Groeten: Guido Smit.( nu naast de V70LPI ook een D5 rijder)

Die "speciale" LPG bougies zijn stiekem "gewone" BKR7-EIX exemplaren.  :eusa_shhh:

JvW

Ik heb eerst speciale NGK-bougies gehad (€ 100 per set).

Volgens mij werkt het ook prima met de standaard bougies van Volvo. Die heb ik namelijk nu en ik merk geen enkel verschil.