verbrand rubber lucht

Gestart door aax, 12-02-2004 16:06:14

Vorige topic - Volgende topic

aax

kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is met mijn 850 2.5i
als ik een flink stuk gereden heb met een vaartje van rond de 160-170kmh
en ik parkeer mijn 850 thuis dan komt er een naar luchtje van de achterkant
van mijn auto ,ruikt naar verbrand rubber , wat kan het zijn?

Bas850

Citaat van: aax op 12-02-2004 16:06:14
ruikt naar verbrand rubber?

Ook remsporen te zien en banden nu vierkant ;D
"to finish first, you first have to finish"

2.0keijzer

weet je zeker dat het rubber is wat je ruikt, en geen verbrande olie?
Ik had hetzelfde, een olielek en stank na flink doorrijden, bleek een lekke slang te zijn...

Reitse

Long shot: remmen/remleidingen?

martijn.

Misschien een plasticzak tegen je uitlaat geplakt?
Ophangrubber van je uitlaat los en nu tegen de hete uitlaat?
Zet hem op een brug en inspecteer de onderkant.

Maarten

Misschien als je optrekt je koppeling iets rustiger op laten komen??
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

aax

dat kun je buiten wel horen maar niet ruiken.
wel jammer dat dit niet serieus genomen word

Spim

Oke , even serieus dan, hoewel dat enige moeite kost. ;)

Ik heb weleens vrachtwagens gezien, met rokende wielen/banden, door aanlopende remmen (wiellagers?)
Het is een wilde gok maar voel eens aan je wielen/banden na
zo'n ritje.
Suc6

denkweb

Dat zou je toch welhaast moeten horen bij het rijden??

Geen olielekkage? Dat kan ook stinken....

s©ub@

aax;

vroeger, in een lang en donker verleden toen de wereld nog vierkant was, we nog betaalden met "den houten florijn", de vissen over straat kropen en de politie nog op varkensreed en met pijl en boog schoot, heb ik volvo 700's als taxi gehad. tegen het einde van de 700-periode (deze was toen al uit productie) kocht ik die wagens 2e hands...

af en toe als ik in zo'n 2e hands auto had gereden na een stuk fors rijden (lees: gas op de plank) en je stopte dan bij een verkeerslicht of een parking dan rook het vreselijk naar rubber. zelf heb ik altijd het idee gehad dat het te maken heeft met de hogere temperaturen die zich hoger opbouwen met hogere snelheden.

ik ben er nooit achter kunnen komen of het nou de lucht van remvloeistof of rubber was, want een schroeiende rubber lucht kan ik zo niet rijmen met onderdelen die draaien of iets dergerlijks. feit was wel dat wanneer ik de volgende keer met die wagen reed en dezelfde "stunts" uit haalde de lucht van verbrand rubber aanzienlijk minder werd of vaak niet meer terug kwam.

dus als ik dit nog eens ga zitten overpeinzen zou de optie van maarten, martijn, reitse en T5keijzer allemaal opties kunnen zijn...

het zou natuurlijk olie kunnen zijn die op de uitlaat is vastgekoekt in de loop der jaren en die je er nu aan het afbranden bent,

de plastic zak onder de auto denk ik niet hoewel het wel een mogelijkheid is, maar de lucht van plastic is toch anders dan die van rubber.

remolie/leidingen zou ook nog kunnen (remleidingen zijn namelijk vaak ook van rubber of rubber gecoat)

ook de koppeling is een aannemelijk verhaal maar dan niet zozeer de snelheid waarmee je de koppeling laat opkomen danwel de warmte die zich daar ontwikkeld. (ook op de versnellingsbak zitten rubberen stofhoezen)

en zippo... tsja... ;D waar het hart van vol is.... <grin> LOL

resumerend;
ff aankijken of je die schroeilucht vaker ruikt en of ie sterker of minder ster word; word ie sterker dan naar de garage (je zou dus ergens een lek kunnen hebben), word ie minder sterk dan is het waarschijnlijk dat de vorige eigenaar een "wat rustigere rijstijl" erop na hield dan de jouwe ;)

suc6
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!