The Black Pearl

Gestart door zyra, 17-05-2010 22:57:57

Vorige topic - Volgende topic

zyra

kap van de riem ziet er niet echt nat of natgeweest uit

zyra

ga even die slang van binnen wat schoonmaken en er opnieuw opzetten, misschien dat dat al helpt tegen het lekken bij het tankje.. anders dinsdag even nieuwe slang halen..

als de waterpomp niet lekt, kan dat piepende geluid er dan nog wel vandaan komen en moet ik hem dan alsnog vervangen? of waar zou anders dat piepende geluid vandaan kunnen komen?

thuur

Citaat van: SirRutte op 22-05-2010 18:20:06
Zo te zien zijn die blauwe keerringen in je inlaatspruitstuk bij de injectoren niet meer aanwezig. Bij de auto van m'n moeder was dit ook het geval bij aankoop en de injectoren waren hierdoor tot aan de uiterste o-ring erg smerig geworden.

Die zou ik er dus weer even tussen zetten en gelijk de boel goed schoonmaken als ik jou was ;)

Die zijn op latere modellen sowieso niet meer aanwezig ;)

Vwb het piepje: laat de motor eens lopen zonder multiriem?

Gr 8)

zyra

het gepiep is 1 of ander spanner van de multiriem? mn vader is hier nu en bij de multiriem hield hij een schroevedraaier tegen een zilver gedeelte wat volgens hem helemaal onder spanning hoort te staan en dit staat ie dus niet. als ie met de schroevedraaier er tegen aan duwd is het gepiep verdwenen :eusa_dance:

zyra

kun je de multiriemspanner ook apart spannen? dat vraagt mijn vader nu

KIM

Heeft de riem de goede loop?
Er zijn 2 verschillende configuraties mogelijk. Wanneer je niet de goede kiest is de riem te lang en zal de spanner niet werken.
Het kan ook gewoon een versleten spanner zijn.

Riem is niet apart te spannen

zyra

Mn vader is weer weg, ik mag rijden maar niet verder dan dronten.. wiellager kan klappen als ie te warm wordt dus wel uitkijken :)

verder is de waterpomp dus niet aan het piepen en ik ga er vanuit dat ie toch samen met de distributieriem is vervangen..

de volgende dingen moeten zowiezo gebeuren:

wiellager
carterventielatie
ecc
multiriemspanner
koelvloeistof reservoir (is lek)
raambediening (heb ik al liggen, bedankt Jeff!)
nieuw voorruit (grote barst in)
leer bestuurdersstoel maken/vervangen
injectorreiniger erin doen (1 van de injectors loopt niet helemaal soepel zei mn vader)
recycling van de lucht blijft hangen dus even nakijken
Antenne vernieuwen
radio bedrading nakijken en opnieuw aansluiten
buitenspiegeltjes na kijken (kan ze nu niet verstellen)
wisserblaadjes voor de koplampen (die missen nu)
APK (01-06-'10)

het volgende is al gebeurd:

Kachelradiateur vervangen
luchtfilter vervangen
multiriem vervangen
distributieriem vervangen
waterpomp vervangen

wat ik nog wil doen:
lijnolieen
poetsen
achterraampjes opnieuw blinderen (achterraam en zij ruitjes zijn wel al gedaan, de rest is eruit getrokken)
cruise control plaatsen in dien mogenlijk

zal dit lijstje ook even in het begin bericht zetten, is het wat makkelijker terug te vinden.

zyra

nieuwe foto's nadat mn vader hem heeft gewassen (lukt hem toch veel beter als mij)

850estatetdi

je wel eens lijnolie er op gaan doen word die mooier van :P

zyra

ja jij mag hem poetsen en ik smeer de lijnolie er wel op dan (A)

Sem

Citaat van: Freakybaby op 22-05-2010 23:24:19
die riem kan veel goedkoper.. gewoon even dennis850estate een pb sturen en een prijs vragen. Of een lokale garage. 560 euro is bij volvo verwacht ik.

Bij mijn auto koste het €.554,- incl een onderhoudsbeurt!! (120.000km)  Vond ij echt niet gek!

Heb het bij mijn 850's altijd zelf gedaan... stelt werkelijk niets voor bij een 850.

elianmars

Maar er is dus geen bewijs dat de distributieriem vervangen is?

Vulk

Nu nog wat lederbalsem smeren, originele velgen eronder en verder (uiterlijk) niets meer aan doen.

StevenTC

Mooi roffel heb je Zyra. Die kan je goed laten blinken heb er gisteren nog eentje gedaan een zwarte  :eusa_whistle: die van freakybaby.
Hoop dat je probleempjes snel zijn opgelost en dan je er lekker van kan genieten.

mvg

StevenTC

Volvo850 93

Het is een mooie 850 maar moet nog wel  het 1 en ander aan gebeuren, maar goed als dat gedaan is, dan heb je een mooie en goed onderhoude 850

Mvg Dennie