The Black Pearl

Gestart door zyra, 17-05-2010 22:57:57

Vorige topic - Volgende topic

verburgh

Zo kan je niet rijden volgens mij  ??? ik denk dat hij vlink gaat dampen uit je peilbuis  ;) ik zou dinsdag even bij de dealer een inlaatpakking en gasklep pakking bestellen,Je kan het beter in één keer goed doen  :eusa_dance:

zyra

blok is weer in elkaar op die ene slang na en het koelvloeistof reservoir :^)

Bleek dat er een klein scheurtje zat in het kleine buisje waar de bovenste slang op vast zit.. had er nog 1 liggen maar daar zit een andere stekker op..

Kun je de sensor niet overzetten naar het andere reservoir? dan zou ik toch nog kunnen rijden vanavond....

verburgh

Citaat van: zyra op 22-05-2010 19:57:40

Bleek dat er een klein scheurtje zat in het kleine buisje waar de bovenste slang op vast zit.. had er nog 1 liggen maar daar zit een andere stekker op..

Kun je de sensor niet overzetten naar het andere reservoir? dan zou ik toch nog kunnen rijden vanavond....

kan volgens mij wel.

Freakybaby

Citaat van: zyra op 22-05-2010 19:57:40

Sensor kan je overzetten, anders een andere stekker gaan regelen.. Stekkertje kan je zo overzetten (als je hem niet weggegooid hebt zoals ik)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

zyra

tankje zit erin (met groene dop) en auto loopt weer..

nu die carter slang nog, waterpomp volgens mn broer terwijl die man zei dat de distributieriem en waterpomp vervangen waren (er zit geen sticker in de auto van de distributieriem), en een wiellager. dinsdag even de nieuwe olievuldop halen bij de dealer.

Zodra die carterslang erop zit zouden we moeten kunnen zien of ie nog zo rookt uit de olie vuldop.

verburgh

Citaat van: zyra op 22-05-2010 23:14:14
tankje zit erin (met groene dop) en auto loopt weer..

nu die carter slang nog, waterpomp volgens mn broer terwijl die man zei dat de distributieriem en waterpomp vervangen waren (er zit geen sticker in de auto van de distributieriem), en een wiellager. dinsdag even de nieuwe olievuldop halen bij de dealer.

Zodra die carterslang erop zit zouden we moeten kunnen zien of ie nog zo rookt uit de olie vuldop.

Vervang gelijk alles van je carterventilatie,dan heb je er over een paar jaar profijt van  ;)

zyra

dat zal wel een poeppie kosten wat ik nu niet heb ;) eerst de waterpomp en de wiellager, de carterventilatie komt daarna.. zal het helaas in stapjes moeten doen, had in het onderdelent opic al gezien dat de waterpomp inclusief distributieriem en spanrollen zo'n 560 euro zou gaan kosten :'(

verburgh

Citaat van: zyra op 22-05-2010 23:19:53
dat zal wel een poeppie kosten wat ik nu niet heb ;) eerst de waterpomp en de wiellager, de  komt daarna.. zal het helaas in stapjes moeten doen, had in het onderdelent opic al gezien dat de waterpomp inclusief distributieriem en spanrollen zo'n 560 euro zou gaan kosten :'(

Carterventilatie kost geen drol ongeveer 60 euro,wat is er nou weer met je wiellager?
haal die kap van je distributieriem is los morgen en kijk of er tekst op staat.

Freakybaby

die riem kan veel goedkoper.. gewoon even dennis850estate een pb sturen en een prijs vragen. Of een lokale garage. 560 euro is bij volvo verwacht ik.

Carterventilatie is net zo belangrijk als de riem, meteen goed doen, carterdruk is erg slecht voor je portemonnee. Dan maar een tank benzine uitsparen ofzo. Het werk konden je pa en broer doen vertelde je, en dat zijn de hoogste kosten aan die carterventilatie. Materiaal is geloof ik een euro of 70-100.

Wiellager, welk wiellager? Evt kan je een 2e hands overwegen, mag een euro of 20-25 kosten dan. Vervangen is niet moeilijk, wel behoorlijk wat werk.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: verburgh op 22-05-2010 23:23:52
Citaat van: zyra op 22-05-2010 23:19:53
dat zal wel een poeppie kosten wat ik nu niet heb ;) eerst de waterpomp en de wiellager, de  komt daarna.. zal het helaas in stapjes moeten doen, had in het onderdelent opic al gezien dat de waterpomp inclusief distributieriem en spanrollen zo'n 560 euro zou gaan kosten :'(

Carterventilatie kost geen drol ongeveer 60 euro,wat is er nou weer met je wiellager?
haal die kap van je distributieriem is los morgen en kijk of er tekst op staat.

Als de waterpomp slecht is moet je altijd een nieuwe riem leggen, dan ineens goed aanpakken is wel heel veel voor te zeggen.

zyra

de multiriem is wel zo goed als nieuw, dat is duidelijk te zien.

Ik zal morgen even die kap los maken, kijken of die riem er ook zo goed als nieuw uitziet, zal dan gelijk even een foto ervan schieten.. kun je ook aan de waterpomp zien of ie vervangen is of niet?

verburgh

Citaat van: zyra op 22-05-2010 23:29:00
de multiriem is wel zo goed als nieuw, dat is duidelijk te zien.

Ik zal morgen even die kap los maken, kijken of die riem er ook zo goed als nieuw uitziet, zal dan gelijk even een foto ervan schieten.. kun je ook aan de waterpomp zien of ie vervangen is of niet?

Als die mooi schoon is dan is die vervangen.

verburgh

Maar een piep kan overal vandaan komen,dus goed luisteren morgen.Of die muis eruit halen  ;D

zyra

hmz ik heb de waterpomp nooit van dichtbij gezien eigenlijk.. hoe ziet dat kreng eruit ??? morgen even gaan kijken.. hoop niet dat het die pomp is..

verburgh

Hier zie je hem loshangen