The Black Pearl

Gestart door zyra, 17-05-2010 22:57:57

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Welkom op het forum,

je hebt niet zo'n leuke start. Maar wacht met oordelen tot je meer weet.
Als het nou echt tegenvalt, ik ga iets heel cru's zeggen, kan zo'n 850 in onderdelen nog aardig wat opleveren.
Met een beetje geduld kom je gouw richting de aanschafprijs.

Maar wie weet valt het allemaal mee.
In ieder geval, ook voor de toekomst: Bezint eer ge begint. ;) . Niet lullig bedoeld by the way.

Succes ermee!

thuur

Citaat van: jrkalf op 17-05-2010 23:28:55
Zyra: MRB staat voor MotorRijtuigenBelasting ... wegenbelasting :)
Die 367,-- per maand komt waarschijnlijk omdat je nog een volvo met G2 LPG er in had liggen. Was dit voor deze auto niet om te zetten naar G3? Dit had ruim 100,-- per kwartaal gescheeld in de *mrb*.

De lpg experts hier kunnen het wel vertellen, ik helaas niet.

Jelle

Dat is mosterd na de maaltijd helaas..

Wat een naar verhaal Dees. Maar wat is nu precies het probleem? De kachelradiator en wat olie rond de vuldop ???
Radiators gaan stuk en olie op de kop komt meestal van een verstopte carterventilatie en/of verharde olievuldoprubber.

Gr :eusa_think:

zyra

Hey Thuur,

Nee het probleem is dat er witte rook uit het blok komt, van de olievuldop wist ik, morgen even kijken voor een nieuwe dop erop, maar dat verklaart nog niet de witte rook die eruit komt. De kachelradiateur wist ik voordat ik naar de auto ging kijken en had hier geen problemen mee.. ikw ist dus dat ik die zowiezo moest vervangen..

groetjes dees

verburgh

Carterventilatie schoon maken,ik had er pas ook last van  ;)

Snellebaksteen

Het zou mij niks verbazen als het inderdaad alleen een lekke oliedopring is geweest waardoor het blok onder de smurrie zat. Het blok is door de verkoper netjes schoongespoten (daarom ziet die motorruimte er zo netjes uit) en onder de bougieafdek plaat staat alles vol met water. Het blok wordt eindelijk een beetje warm en het water verdampt. Ondertussen is de ring nog steeds lek en voila: een blok onder de olie waar witte damp vanaf slaat....

3 euro voor een nieuwe ring, een lang stuk rijden en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: zyra op 17-05-2010 23:52:24
Hey Thuur,

Nee het probleem is dat er witte rook uit het blok komt, van de olievuldop wist ik, morgen even kijken voor een nieuwe dop erop, maar dat verklaart nog niet de witte rook die eruit komt. De kachelradiateur wist ik voordat ik naar de auto ging kijken en had hier geen problemen mee.. ikw ist dus dat ik die zowiezo moest vervangen..

groetjes dees

Is het echt wit-wit of meer grijzig-wit? Koelvloeistofverbruik is moeilijk te bepalen nu..

Als de motor loopt en warm is, kun je dan de bovenste koelslang indrukken (1 vinger dik is genoeg)?

Gr :eusa_think:

verburgh

Dan start hij toch moeilijk als die water gebruik  ???

zyra

ik kan de koelslang wel indrukken na een dikke 75 kilometer rijden.. zoals dat bij mn vorige 850 ook was, dus daar maak ik me niet zo druk over ;) de rook was toch meer wit als grijs..

Morgen maar barry de carterventilatie schoon en ik ga een nieuwe olievuldop halen. vanmiddag bij een garage is de oliedop iets verbogen (pennetjes aan de binnenkant) zodat ie wat steviger vast zou komen te zitten.. barry raad dus aan om een nieuwe te halen, zullen vast ook niet zo duur zijn. hopelijk heb je gelijk snellebaksteen!

henry classic v70

Citaat van: zyra op 18-05-2010 00:04:39
hopelijk heb je gelijk snellebaksteen!

Wij ook, dan kan het al snel "Black Beauty" worden :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

zyra

wel toepasselijke naam inderdaad ;)

verburgh

Je moet ook volgende maand voor de APK  :-[

zyra

klopt, 1-6.. volgens mij fietst ie daar aardig doorheen hoor :) alleen was er een stuk lampje, maar remmen zijn goed, handrem is goed, banden zijn goed, uitlaat zag er goed uit, alleen misschien iets van een ashoesje ofzo, was vorige keer ook maar die kon ik niet zo goed zien  :eusa_pray:

Sem

Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden met de Estate... op de rietweg vanaf Biddinghuizen richting Lelystad langs Lelystad-Airport.

Een donkere (groen/blauw) estate met LM GLE velgen eronder... kan dat kloppen?

UserID6342

Lullig voor je Desiree... kan niet anders zeggen.  

Aan de andere kant, hoe hard dit ook klinkt, had ik ook niet anders verwacht.  Je hebt nu, in nog geen jaar tijd onderhand, 3 of 4 850's gehad waarvan dit de derde of vierde is.  De vorige 2 heb je, ondanks de adviezen van mij en anderen hier op het forum, "verscheten" zoals we hier in Nijmegen zeggen.  Ik ben zelfs nog bij je geweest voor die eerste 850 die je toen te koop had staan.  Heb je ook toen al diverse adviezen gegeven voor de reeds gekochte andere 850.  Als je, met alle respect, aan een 850 begint weet je dat het je geld gaat kosten want goedkoop zijn ze allerminst.  Zeker niet als je ze in goede, zo niet top, staat wilt houden.  

Met de vorige 2 had je al de grootste moeite om deze financieel aan de gang te houden met al dan niet sloopartikelen.  Waarom dan weer een 850 gekocht ?

Je gaat blind af op een advertentie van de eerste beste autoboer met al z'n mooie sprookjes, ruilt een auto om die 3 of 4 jaar jonger is (ondanks de slechte koppeling) en neemt er eentje mee zonder proefrit oid.  Dat werkt natuurlijk niet.  Achteraf had je beter de Estate kunnen houden, koppeling maken, gas eruit slopen als je idd minder kilometers maakt als nu en om laten keuren.  Dat was voor een paar honderd euro ook opgelost en wist je in ieder geval wat je had.  Nu begint het gezeik weer van voor af aan.  Met gas is het zo dat je de (misschien te) dure wegenbelasting eruit haalt met het tanken.  Daar zit onder andere ook je omslagpunt.

Nogmaals, vind het echt lullig voor je en absoluut niet gewenst (verkoper is in deze ook geen heilig boontje geweest) maar helemaal raar dat het gebeurt is vind ik het dus niet.  Idd beter voortaan iemand meenemen met verstand van zaken, die voor je, gaat kijken.  

Overigens, een kachelradiateur die er ruim 7 ltr water doorheen laat gaan op 200 km, lekt fors hoor.  Dit is geen "beetje".

elianmars

Had je niet de lpg installatie uit je estate kunnen (laten) slopen? Als je vorige wagen verder goed was, had je dat al een hoop geld per maand gescheeld.

Maar goed, zoals ik gisteren al in het andere topic zei, misschien valt het allemaal mee. Eerst maar eens de kachelradiateur van Reneetje er in zetten en de carterventilatie reinigen.

En de apk afwachten....... Er wordt wel naar meer dingen gekeken dan alleen de bandjes en de remmen  :eusa_shifty:

Hoe dan ook, we gaan er gewoon van uit dat je straks, met niet al te veel kosten, nog heel lang kunt genieten van je Alter I!  8)