The Black Pearl

Gestart door zyra, 17-05-2010 22:57:57

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: zyra op 19-05-2010 17:17:06
Weet iemand toevallig hoe ik de bak van de kachel radiateur eruit krijg? schroevies alles is los, maar er lopen 2 ijzeren buizen doorheen en kom nu niet verder :-\

Volgens mn broer moet er een how to wezen van de kachel radiateur vervangen, maar die kan ik dus ook al niet vinden :^)

Het schroefje tussen die buizen aan de kant van het plastic heb je vermoedelijk over het hoofd gezien.. Dan komen die buizen los. Die buizen blijven dan in je auto hangen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

zyra

schroefje gevonden en alles is nu inderdaad los, alleen zit er nog een slangetje in het midden die van die bak naar beneden loopt zo de auto uit (geen idee waar dit slangetje voor dient) kan niet zien of ik dat slangetje eraf kan trekken daar beneden en heb hem dus maar laten zitten voor ik hem sloop.. of is er misschien een foefje om die bak met radiateur er tussen uit te wringen? want het is allemaal wel aardig krapjes gemaakt :D

De witte rook die uit het motorblok kwam is hoogst waarschijnlijk toch de carter ventilatie. Mn broer en vader hebben het 1 en het ander los gehad en zo ook een stukje plastic met een soort roostertje erin waarvan mn broer zei dat dat rooster eruit moest blijven (als je dat stukje nieuw haalt zit het er standaard niet meer in zei hij) dit stukje zat zo enorm verstopt dat er bijna niks meer door heen kon, filter rooster eruit en met schroevedraaier even flink uitgebaggerd

De carter ventilatie zelf moet volgens mij nog wel gebeuren maar er was een slang van de carter los geraakt (die tussen het spruitstuk loopt) en die kregen ze er niet meer op, door tijd gebrek hebben ze de auto zo laten staan en gaan volgende keer waarschijnlijk het spruitstuk los halen om die slang weer aan te sluiten.

De auto staat nu met een handdoek tussen de deur zodat ie wel klemt maar niet helemaal dicht is en het water kan verdampen.

Al met al valt het dus volgens mn vader en broer wel mee en ben ik aardig opgelucht.. Heb er steeds meer zin in om de auto eens lekker op te knappen :) een goeie poetsbeurt krijgt ie zodra ie in orde is en ermee gereden kan worden. hopelijk na het weekend al :)

peteRRR

En je slangen even af knijpen anders word het wateren.
Misschien was deze info overbodig,succes er mee.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Freakybaby

Carterventilatie en kachelradiateur moeten ze wel redden in een lang weekend..

Die gebogen slang aan de onderkant kan je gewoon loshalen, is nauwelijks langer dan wat je nu al kan zien.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

zyra

okey super! ga ik hem los halen, dan zal ie er wel tussen uit kunnen :D

mehn

Citaat van: zyra op 19-05-2010 18:19:32
alleen zit er nog een slangetje in het midden die van die bak naar beneden loopt zo de auto uit

Dat is een afvoer voor condens van de airco en water dat onverhoopt in de witte bak komt via het interieurfilter.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850estatetdi

Citaat van: zyra op 19-05-2010 18:36:58
okey super! ga ik hem los halen, dan zal ie er wel tussen uit kunnen :D
heb je al keken waar die lekt voor je hem er uit haalt

daytonawim

Binnen bekleding gewoon even er uithalen, het wordt de komende dagen super mooi weer !

Dan droogt het lekker in het zonnetje, overigens koelvloeistof is vies en lastig spul

zyra

loopt de binnen bekleding dan niet helemaal door naar achteren? (stoelen enzo moeten er volgens mij uitgehaald worden dan)

Jeff

Citaat van: zyra op 19-05-2010 19:10:48
loopt de binnen bekleding dan niet helemaal door naar achteren? (stoelen enzo moeten er volgens mij uitgehaald worden dan)
Klopt stoelen moeten er inderdaad uit, anders gaat het niet lukken!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Freakybaby

Citaat van: zyra op 19-05-2010 19:10:48

Of je pakt een stanleymesje en snijdt de bekleding precies op de raakvlakken vd voorstoelen los, zo heb ik dat toen gedaan, en dan krijg je het er weer netjes terug in. Even uitspuiten met de tuinslang als je het spul uit de auto hebt, dan laten drogen (water ipv koelvloeistof wat eruit moet drogen).

zyra

nou kachel radiateur is eruit en zo lek als een zeefje, als ik hem onder de kraan vul dan loopt het er al in een klein straaltje uit, laat staan met wat druk op het systeem :D nu wachten tot vrijdag, dan komt jeff me de nieuwe brengen en kan ikd ie erin gaan zetten. als mn vader/broer dan komt kunnen die verder met de carter ventilatie ;)

Sem

Maar nu is de vraag over het alter I / alter II verhaal nog niet beantwoord.....  Hoe zit dat? We gaan zo'n mooie alter I toch niet ombouwen? (wat overigens geld kost....)

850estatetdi

Citaat van: Sem op 19-05-2010 22:46:12
Maar nu is de vraag over het alter I / alter II verhaal nog niet beantwoord.....  Hoe zit dat? We gaan zo'n mooie alter I toch niet ombouwen? (wat overigens geld kost....)
ben ik het helemaal mee eens leker origineel houden (maar ze is heel erg eigenwijs) dus vrijf het er maar maar in emt ze alle ;D