probleem kmteller en dagteller

Gestart door volvodirk, 18-05-2010 06:37:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart Manders

IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

Bart-Willem

Het vervangen is gelukkig zo gepiept, volgens IPD etc zou je er circa 2-2,5 uur zoet mee zijn, maar ik had het klusje geklaard in een uurke ofzo (eruit halen, teller-unit uit elkaar, ding fixen, goed uittesten en vervolgens in elkaar zetten). Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om de kilometer-stand aan te passen want het truukje dat ik bij ET meegekregen had werkte helaas niet (of beter gezegd: ik wilde niet nog meer kracht zetten om de boel te slopen). Op zich niet heel erg, al heb ik wel bijna 2 maanden met die defecte teller gereden. Hij wijkt daarom zo'n 2000km af. :P

Messing zou ik niet doen: dat spul is harder dan alle andere tandwielen en het plastic binnenwerk met als gevolg dat het erop invreet en de rest harder slijt. :P

jeroen74

Zoals ik al eerder geschreven heb, plastic wat aangedreven wordt door een metaal komt vaak voor. Ruitenwisser motor... electrisch raammotor... schuifdakmotortjes etc etc. Dus het zal bij zo simpel laag-belast teller mechaniekje allemaal wel meevallen kwa slijtage, invreten en andere enge dingen ;D

Als mijn auto binnenkort weer de deur uitgaat richting sloop zal ik wel even snel die bak eruit halen en kijken hoe vreselijk het allemaal er aan toe is ;)

Bart Manders

Het meeste werk lijk me de bovenkant van het dashboard open maken.Heb ik afgelopen maandag ffff gedaan.Waren n paar lampies kaduuk.Leuk klusje en dankzij de aanwijzingen hier op het forum,appeltje-eitje!
Ik geef wel de voorkeur aan helemaal verwijderen.Voor die paar schroefjes extra hoef je dat niet te laten!
IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

mehn

Citaat van: Bart Manders op 20-08-2010 18:36:24
Ik geef wel de voorkeur aan helemaal verwijderen.Voor die paar schroefjes extra hoef je dat niet te laten!

Zeker als je geen bijrijdersairbag hebt zou ik altijd het hele bovendek verwijderen. Bij auto's met bijrijdersairbag doe ik het ook, maar dan kan ik me voorstellen dat men dan maar de helft losmaakt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Bart Manders

Vandaag het tandwieltje voor de km binnen gekregen.

Leuk klusje en alles doet t weer.Ik heb meteen alle lampjess van de verlichting vervangen.Ook de ontbrekende lampjes van de waarschuwings symbolen aangevuld.
Nu gaat de service lamp even branden en gaart na ongeveer n milometer uit.Okk de lamp voor het ABS systeem brandt maar die blijft branden.De auto remt goed en de remblokken zijn volgens mij ook nog dik genoeg!?!?

IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

Thys

Het servicelampje geeft aan dat je auto weer een beurt nodig zou hebben, dit doet hij elke 15000 km.

Op niet alle plekken hoeft een lampje te zitten, sommigen worden niet gebruikt.

Bart Manders

Ik neem aan als het lampje gaat branden.....dat het dan ook gebruikt wordt  :eusa_think:
IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

Bart Manders

 :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik wordt gek!

Alles netjes ingebouwd,proef gereden,alles werkt(e)  :eusa_whistle:

Vandaag hield de klok t na n kilometer of 8 weer voor gezien!!!!!!

Heb de aanwijzingen gewoon op gevolgd,ook het afgebroken tandje is verwijderd.

Iemand??
IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

jeroen74

Weer uit elkaar halen en kijken wat er nu weer kapot is...

Rob850turbo

Ligt vast nog een stukje in?

elianmars

Citaat van: Bart Manders op 28-08-2010 17:04:55
de lamp voor het ABS systeem brandt maar die blijft branden.De auto remt goed en de remblokken zijn volgens mij ook nog dik genoeg!?!?



http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19537.0.html

Bart Manders

Het probleem lijkt nu opgelost.Ik had ffff nie opgelet en het tandwieltje ondersteboven geplaatst  :eusa_wall: :eusa_silenced: :eusa_wall:

Tja,daar leer je van zal ik maar zeggen.Voordeel is wel dat het dashboard met klokkenwinkel nu in 5 minuten en bijna met mn ogen dicht buiten de auto ligt!

Elk nadeel hep zn voordeel!
IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

solidnmgn

Goedemorgen,

Mijn teller is sinds gisteren overleden... heeft iemand toevallig nog een tandwieletje liggen of zijn ze nog te bestellen.

Groet Jacco...
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

LenT-5R

Citaat van: solidnmgn op 29-08-2015 10:18:09
Goedemorgen,

Mijn teller is sinds gisteren overleden... heeft iemand toevallig nog een tandwieletje liggen of zijn ze nog te bestellen.

Groet Jacco...

Zijn te bestellen:

Google "volvo 850 teller tandwiel"