probleem kmteller en dagteller

Gestart door volvodirk, 18-05-2010 06:37:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bastiaan

tiepies zeg!

de mijne is er op 22 mei mee gestopt.
Zal eens zoeken naar het topic over het onderdeeltje bestellen en vervangen.
- Binnenkort voor de deur: C70 2.0T Convertible 2004, 68d km
- Volvo V70 D3 geartronic 2011, Savile Grey, Limited Edition, Luxury Line MY12
- 480 2.0i Collection #372, 1995, Flame Red Metalic (verkocht onder voorbehoud)
- V70 D5 185pk GearTronic, 2007, Black Saphire Metalic (verkocht)
- 850 T5 estate, 1994, Dark Olive Pearl (verkocht!)

Rob850turbo

het lijkt mij dat het motortje niet zomaar stuk gaat. als je een stukje oud tandwiel hebt laten zitten  zal de meter er na een paar honderd meter mee stoppen en niet verder tellen.

bee

Ook mijn dagteller en kilometerteller zijn er sind vd week na 292462km mee gestopt.
Voordat ik mijn dachboard eruit haal zou ik graag willen weten waar het signaal vandaan komt?
Is dit signaal ook voor de snelheidsmeter of zijn dit verschillende signalen?

UserID6342

Waar het signaal van vandaan komt is met deze storing niet echt interessant. 9,9 van de 10 keer is het tandwieltje gebroken in de tellerkast.  Het motortje loopt dus wel maar neemt de tandwielen niet mee, omdat er van 1 de tanden weg zijn.  Bekend kwaaltje bij de 850's.

mehn

#19
Citaat van: bee op 28-05-2010 16:42:44
Ook mijn dagteller en kilometerteller zijn er sind vd week na 292462km mee gestopt.
Voordat ik mijn dachboard eruit haal zou ik graag willen weten waar het signaal vandaan komt?
Is dit signaal ook voor de snelheidsmeter of zijn dit verschillende signalen?

Heb je een boordcomputer? Als het tandwieltje stuk is loopt de teller van de boordcomputer gewoon door. Daar kun je dan al een conclusie aan verbinden ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

bee

Mehn

Dat was ik vergeten maar inderdaad de boordcomputer werkt wel.
Dus wordt het het tellerwerk verv.
Kan ik gelijk het lampje vd  oliedruk controleren want dit lijdt ook een eigen leven.
Werkt regelmatig niet bij aanzetten van het contact ook niet als ik de draad bij drukschak tegen massa leg.

jeroen74

Ik heb vanavond het bekende tandwieltje vervangen met een metalen examplaar wat ik gekocht heb bij www.ets1.nl. Vaag dat Volvo gekozen heeft voor een nogal flexibel materiaal voor het tandwieltje. Ik kon het tussen mijn nagels zo doormidden knijpen zonder al te veel moeite.

Anyway, het was allemaal vrij simpel.

jrkalf

jajajajaja, de mijne is vandaag gesneuveld. na 14 jaar en 360 dagen (afleverdatum 27-7) ...
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

GeertG

Sinds verleden week maandag (de 12e) dus ook blijven staan op 261188 na exact 15 jaar en 3 maanden (na eerste toelating)......... :eusa_boohoo:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

axelvr

Ik kwam er trouwens achter dat het gaat om 1 kapot tandje van het tandwieltje en dat het gehele tandwieltje is gemaakt van rubber?!?

Maargoed nu een platsic exemplaar erin en hij doet t weer ;-)

Jeroentjuh

Die van mij moet ik ook nog steeds maken, staat ook stil......

jeroen74

Citaat van: axelvr op 22-07-2010 16:19:51
Ik kwam er trouwens achter dat het gaat om 1 kapot tandje van het tandwieltje en dat het gehele tandwieltje is gemaakt van rubber?!?

Maargoed nu een platsic exemplaar erin en hij doet t weer ;-)

Ik vind het ook een hele vreemde materiaalkeuze. Er zal vast een goeie reden voor geweest zijn, al zullen we het waarschijnlijk nooit weten :( Ik heb het messing wieltje van ets1.nl erin gemonteerd. Wel extreem duur, 30 euro voor zo'n miniwieltje, maar ja, klein volume en custom made...

Nog een leuke touch van VDO of Volvo:

jrkalf

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

johan283

Citaat van: jeroen74 op 22-07-2010 21:41:11
Citaat van: axelvr op 22-07-2010 16:19:51
Ik kwam er trouwens achter dat het gaat om 1 kapot tandje van het tandwieltje en dat het gehele tandwieltje is gemaakt van rubber?!?

Maargoed nu een platsic exemplaar erin en hij doet t weer ;-)

he die elandjes heb ik nooit gezien, zeker te druk bezig met in elkaar zetten van mijn tellerwerk

Ik vind het ook een hele vreemde materiaalkeuze. Er zal vast een goeie reden voor geweest zijn, al zullen we het waarschijnlijk nooit weten :( Ik heb het messing wieltje van ets1.nl erin gemonteerd. Wel extreem duur, 30 euro voor zo'n miniwieltje, maar ja, klein volume en custom made...

Nog een leuke touch van VDO of Volvo:
http://img.photobucket.com/albums/v341/jproveniers/DSC_8865Medium.jpg

razorx

Citaat van: jeroen74 op 19-05-2010 12:39:40
Citeerde metalen wieltjes schijnen niet bevordelijk te zijn voor je klokkenwinkel

En waarom dan niet?
Heel simpel, metaal is harder dan kunststof.
Zet je er een metalen tandwieltje in, zal de rest harder slijten, tja en als je dat moet vervangen.. Zie er maar aan te komen. ;)

Daarnaast zijn sommige kunststofsoorten zelfsmerend.