probleem kmteller en dagteller

Gestart door volvodirk, 18-05-2010 06:37:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen74

Het orginele tandwieltje was zeker niet zelfsmerend en messing is dat wel ;) De twee andere wieltjes zijn geloof ik van persplex, dat is zeker niet zelfsmerend.

Ik maak me geen zorgen over de twee andere wieltjes. De rest van de auto zal wel tot stof vergaan zijn voordat ze het opgeven ;D

Wout309t

Citaat van: razorx op 27-07-2010 22:16:40
Citaat van: jeroen74 op 19-05-2010 12:39:40
Citeerde metalen wieltjes schijnen niet bevordelijk te zijn voor je klokkenwinkel

En waarom dan niet?
Heel simpel, metaal is harder dan kunststof.
Zet je er een metalen tandwieltje in, zal de rest harder slijten, tja en als je dat moet vervangen.. Zie er maar aan te komen. ;)

Daarnaast zijn sommige kunststofsoorten zelfsmerend.

Weet je wat nou zo gek is? Soms slijt metaal harder dan kunststof als ze elkaar tegenkomen.
En dan heb ik het nog niet eens over 'exotische' kunststoffen...
Maar je kunt idd gewoon beter dezelfde materialen pakken in dit geval...
2011 V70 2.0T R-Design MT

whachamacollit

#32
Citaat van: jeroen74 op 29-07-2010 18:22:26
Het orginele tandwieltje was zeker niet zelfsmerend en messing is dat wel ;) De twee andere wieltjes zijn geloof ik van persplex, dat is zeker niet zelfsmerend.

Ik maak me geen zorgen over de twee andere wieltjes. De rest van de auto zal wel tot stof vergaan zijn voordat ze het opgeven ;D

Ik sta perplex!

"Is het sap het knijpen waard"

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

jeroen74

Perspex, Plexiglas, Lucite, Altuglas, Optix etc :P PMMA dus :P

Jeroentjuh

Heb hem nu ook vervangen door zo'n messing exemplaar, maar wat me nu wel opvalt is dat ik de dagteller nu hoor lopen, dat had ik eerder nooit. Komt dit omdat het tandwieltje nu van messing is ipv rubber?

jeroen74

Zou best kunnen dat dat de reden was om voor zo'n raar materiaal te kiezen, geluidsproductie. Ik hoor echter geen verschil in mijn auto. Of mijn auto maakt zo'n herrie, of de jouwe is zo stil, of mijn gehoor is niet zo goed, of jouw gehoor is extreem goed, of je hebt misschien iets niet goed gemonteerd.

MikeyQR

Ik heb bij mijn vader zijn 850 ook het kapotte tandwieltje vervangen door een messing tandwieltje, dit bij 322000 KM, stand nu is 391000 en loopt nog steeds, maar hierbij is ook inderdaad het telwerk iets hoorbaar, maar dat is zeker niet storend.

GeertG

Hij doet het weer.......... :eusa_dance:
Dus verder vanaf 261188

Volgende keer doe ik het gewoon zelf  :eusa_whistle:.................. :eusa_shifty:.................... ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Bart Manders

Ik moet dat wieltje bij mijn auto ook vervangen.Is blijven staan bij 38xxxx .Moet volgens alles nu ongever 420000 weg hebben volgens NAP.

Kan ik ergens uit de electronica de echte kmstand terug vinden?
IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

thuur

Ja, de klokkenwinkels zijn uit te lezen.


Gr 8)

Bart Manders

Maar ik neem aan dat ik dat niet zelf kan................. :eusa_eh:
IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

thuur

Citaat van: Bart Manders op 15-08-2010 22:04:45
Maar ik neem aan dat ik dat niet zelf kan................. :eusa_eh:

Dat ligt er maar net aan hoe oud je 850 is.


Gr ;)

Bart Manders

IK ben net Lucky Luke...Ik  maak sneller rotzooi dan m'n schaduw!

thuur

Dan zul je moeten uitwijken naar een autobedrijf met de juiste apparathuur. Bij voorkeur de dealer, want het is vrij specialistisch.


Gr :-\