Mijn Volvo 850 T-5..the story so far..

Gestart door 850 T-5 STEFAN, 19-05-2010 22:13:39

Vorige topic - Volgende topic

850 T-5 STEFAN

Justin-850

Ja, dit vind ik inderdaad ook niet mooi :(

Liever original :P

Piere

Mwaja, van de Alter I vind ik de achterlichten toch ook het minst geslaagd eerlijk gezegd  :eusa_think:

De bumpers daarentegen ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

850 T-5 STEFAN

Ja een ieder heb zo z'n eigen mening..: alleen het oranje gedeelte in de alter I had voor mij wel rood gemogen, of het middenstuk van de alter II hetzelfde als de alter I.. Maja dan had ik maar volvo ontwerper moeten worden ;D   

Piere

Het is nog niet te laat hè ;)

Maareh, wat dat rood betreft, je kunt je lichten spuiten, er is hier iemand die het es met z'n V70 gedaan heeft, al weet ik niet meer wie... Feit is ook dat dat wit was, niet oranje  :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

850 T-5 STEFAN

Citaat van: Piere op 27-05-2011 21:18:02
Het is nog niet te laat hè ;)
Maareh, wat dat rood betreft, je kunt je lichten spuiten, er is hier iemand die het es met z'n V70 gedaan heeft, al weet ik niet meer wie... Feit is ook dat dat wit was, niet oranje  :eusa_think:
Ja alles is mogelijk ;)
Maar goed, ja spuiten kan, folie valt er ook te krijgen.. dan los je het wel op, alleen word het wel afgekeurd met de apk.

850 T-5 STEFAN

:eusa_eh: ff een vraagje: Ik heb de laatste tijd geregeld dat met een rondje normaal rijden, en ik iets meer gas geef, dat me lambdasonde lampje gaat branden.. Kijk ik kan hem wel elke keer resetten..maar lijkt me toch iets niet helemaal goed mee...
Wat is het meest logisch/ vaker voorkomend waar het aan kan liggen? Iets van ontsteking of m'n brandstofsysteem..? Ik dacht zelf misschien een vuile injector? Maar goed..ik hoor graag jullie mening daarover.. :eusa_think: ..

Ludo

Citaat van: 850 T-5 STEFAN op 10-06-2011 21:29:19
me lambdasonde lampje gaat branden..

Wat is het meest logisch/

Foutcode(s) uitlezen.

850 T-5 STEFAN

gedaan ;D stekkertje in module A socket 2
1-4-3 gaf hij als code.. iets aan de hand met me "front knock sensor"..
volgens mij heb ik die al eens vervangen :eusa_think: is zo'n ding aan vuil van buitenaf onderhevig?..dat ik hem alleen even schoon moet maken? Of hebben ze gewoon niet zo'n lang leven?

Ludo

De pingelsensors al eens vervangen, maar ook correct gemonteerd?.
In dit topic staat hoe ze moeten gemonteerd worden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,2353.0.html

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

850 T-5 STEFAN

Nee pingelsensor niet vervangen, nokkenassensor vervangen(minimaal 1,5 jaar terug) waar nu deze 1-4-3 code ook weer naar verwijst(*ik heb mijn wijsheid uit het haynes service and repair manual)..zo'n pingelsensor wat ik in je link las kan ik wel terugvinden op een plaatje in dit haynes boek, word aangegeven als knock sensors..ik heb niet de voorste (die pingelsensor) maar die achterste vervangen.. Je kan zeker niet checken welke van de 2 nou stuk is? :eusa_think:

Ludo

Haynes wijst voor code 1-4-3 naar de nokkenassensor. ???
Dan mag Haynes naar de prullenbak.

De code wijst op de voorste pingelsensor.
Ik heb geen idee of je de stekkercontacten, of hoe, kan meten.
Controleer anders ook eerst of de stekker niet los zit.

CiteerInformatie over storingscode 1–4–3, 4–3–3

Toestand
Als de motorkoelvloeistoftemperatuur hoger wordt dan +40 °C, het motortoerental hoger wordt dan 2000 omw/min, de belasting hoger wordt dan 2,5 en er geen signaal is van de pingelsensor, dan wordt een storingscode voor die pingelsensor opgeslagen.

Vervangende waarde
B5234T/B5204T/B5234T5:
-anti-pingelsysteem is uitgeschakeld
-Alleen de beginlaaddruk wordt toegestaan.
-ontstekingsvervroeging verminderd om veiligheidsredenen
-Toename van de hoeveelheid ingespoten brandstof om het brandstof-luchtmengsel te laten afkoelen.
B5254S
-anti-pingelsysteem is uitgeschakeld
-ontstekingsvervroeging verminderd om veiligheidsredenen

Mogelijke oorzaak
-Onjuist afgestelde nokkenassen.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel
-Breuk in signaalkabel of massakabel
-Contactweerstand in aansluitingen.
-defecte pingelsensor.

Storingsbeeld
Zwakke prestaties als gevolg van beginlaaddruk en/of vertraagde ontsteking.

850 T-5 STEFAN

Ja zo klaar als een klontje als ik dit zo lees.. precies het storingsbeeld enz.
Ik hoop een stekkertje los :eusa_pray:, ..maar goed dat kenne we..het word gewoon weer in de buidel tasten  ;)
Bedankt voor het advies!  :eusa_clap:

mehn

Citaat van: Ludo op 14-06-2011 17:59:55
Haynes wijst voor code 1-4-3 naar de nokkenassensor. ???

Als je "Knock sensor" letterlijk vertaalt kun je met enige fantasie wel op de nokkenassensor uitkomen  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: