Mijn Volvo 850 T-5..the story so far..

Gestart door 850 T-5 STEFAN, 19-05-2010 22:13:39

Vorige topic - Volgende topic

850 T-5 STEFAN

Goh..Kan jij dan in het Haynesboek die pingelsensor terugvinden?..wat ik zie, als ik er alleen vanuit ga waar hij moet zitten,  is dat ze aangegeven worden als Knock sensors op pagina 2B-5..
En toch vaag dat de een bij deze code pingelsensor zegt en de andere nokkenassensor.. :eusa_think: ..en wat ik al zei: De storingsomschrijving klopt wel precies van die pingelsensor

Ludo

Knocksensor, de pingelsensor word ook klopsensor genoemd.
Nokkenassensor is camshaft position sensor, een relatie met kloppen zie ik daar niet in.

Maar goed, als we onze fantasie de loop laten, godweet wat we allemaal in/uit mekaar kloppen.  ;D

thuur

Citaat van: Ludo op 14-06-2011 20:02:38
Nokkenassensor is camshaft position sensor, een relatie met kloppen zie ik daar niet in.

Nou ik heb wel eens een 850je flink horen kloppen door een rotte nokkenaspositiesensor ;D

Gr ;)

850 T-5 STEFAN

Ok dit schept in ieder geval wat duidelijkheid.. En ja ik dacht bij knocksensors eerder aan nokkenassensors dan aan pingelsensors(vrij vertaald ja..nok-knock)..als ik wist dat die pingelsensors ook klopsensors worden genoemt had ik dat ook wel kunnen nagaan dat die bedoeld worden met de aanduiding 'knocksensors'.. ;D maar goed, zo zie je maar weer: het forum heeft weer z'n vruchten afgeworpen! Bedankt allen voor de reacties.. Zeer binnenkort maar ff fixen!             

850 T-5 STEFAN

Zo..eindelijk! Vandaag breng ik me auto naar NORDICAR ;D ..uitlijnen, lampen bijstellen en het euvel met de pingelsensor word gefixt ;D morgen weer ophalen..

850 T-5 STEFAN

Even een kleine update: pingelsensor is vervangen door een nieuwe, auto is uitgelijnt en de koplampen schijnen weer op de juiste hoogte. Erg fijn om weer volledig van me turbomonster te kunnen genieten! ;D ..what to do next: ..nou, eerst maar wat kleine klusjes.. Waterafvoeren even doorprikken en schoon blazen, inlegfilter schoonblazen plus filterhuis reinigen. Oh ja bij het stellen van me koplampen kwam ook uit voort dat me lichtbeeld minder word bij een koplamp..dwz een doffe/vieze chroome achterkant waardoor je lichtbeeld verkeerd verspreid word..nu zit ik te denken..hoe zal ik dat oplossen? Schoonmaken of beter kijken voor een andere koplamp/ koplamponderdelen?

maruska

schoonmaken is bijna niet te doen.. die achterkant wordt gewoon slecht, ipv vooral vies.. ik zou voor andere gaan kijken
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

850 T-5 STEFAN

Oh zo..ja het zal wel een soort van corrosie zijn kan ik me voorstellen.. 
Dus dat word uiteindelijk of 2 nieuw chroomen achterkanten en nieuw glas en rubbers daarbij, of een knappe 2ehands set, maja dan heb ik misschien ook weer snel last van hetzelfde euvel .. Ff internetten nog voor een prijsindicatie,.. 

850 T-5 STEFAN

Vanmorgen ff met me meissie naar Hoorn geweest.. een setje alter II achterlichten overgenomen van T5joost  ;D  Ja..lang over nagedacht, alter I erin houden of toch 's kijken hoe die alter II's bij mij staan (heb een overgangsmodel)..  Joost matste me erg met de prijs dus kon ze niet laten liggen.. Ff wachten tot me enkel weer wat beter is(onstoken/opgezwollen), en dan monteren! Foto's komen dan ook uiteraard 8)

850 T-5 STEFAN

UserID6342

Kijkt meteen stukken beter / mooier.  Ik blijf het bij een sedan het mooiste type lichten vinden.

850 T-5 STEFAN

:) ja he, het staat inderdaad een stuk minder gedateerd..

StefanCJ

)()()sT

Afgezien van de meegespoten delen lijkt ie een beetje op m'n 850 8)

850 T-5 STEFAN

Citaat van: StefanCJ op 06-08-2011 16:03:22
Veel netter zo! Mooie wagen!

;)
thanks  :)
Citaat van: )()()sT op 06-08-2011 16:27:33
Afgezien van de meegespoten delen lijkt ie een beetje op m'n 850 8)
;D nog weinig/geen 854 t-5's in NBP hier tegen gekomen.. Welke kleur interieur heb jij?