Xenon set gezocht

Gestart door Domaso, 21-05-2010 15:37:21

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Netjes zo onder de koplamp. Ik het mijn Xenon bij Xenonworld.nl gekocht. Kwalitatief best leuk spul, zeker gezien de prijs, nadeel is wel dat de ballasten aardig aan de maat zijn.

:)

MEN-O

Citaat van: dopie op 16-01-2011 20:08:50

De ballasten kun je prima wegwerken aan de zijkant van je voorbumper en je kunt ook de draden mooi wegwerken en er evt weer makkelijk bij! Het zijn namelijk ballasten met een klem dus je hebt zo alles eronder uit en je klikt het er zo weer in :).

Aan de rechterkant (Als je voor de auto staat) zit de ballast idd onder de koplamp, dit zit wel netjes. Aan de ander kant "van de zwarte doos - die niet het luchtfilter is, die zit aan de andere kant" is daar geen plek zover ik kon zien.

De ballasten aan de zijkant van de voorbumper ? lijkt me erg vochtgevoelig enzo, brr. Maar ik ga denk ik geen Xenon in m'n mistlichten doen, die dingen schijnen toch maar 1 meter ver, dan misschien 2  :P

Van verblinding oid is overigens geen sprake, ook de vrienden van de Politie hebben er blijkbaar geen moeite mee, gisteren even uitgeprobeerd op de snelweg, en naderde vrij snel met iets illegale een patrouillewagen, waar ik netjes met 140 achter bleef plakken. Ook het vervolg over een onverlichte B-weg leverde geen gestresste tegenliggers op. Voorlopig ben ik tevreden.

Wat is jullie ervaring met de levensduur van de lampen ?

)()()sT

Ik heb mijn Pilot setje er nu bijna 2,5 jaar inzitten.
De zwarte doos, naast de bijvuller van je ruitensproeivloeistof, bedoel je die? Daar zit de ECU in. Mijn ballast hangt daar vrolijk met een tiewrapje aan vast  :D

Geert-Jan

Wat hebben jullie er nu in zitten?

H7 of H7r die met reflectortje?

Overweeg ook al enige tijd een set aan te schaffen maar H7r is direct moelijk te krijgen geloof ik.  :eusa_think:

Volvo850Club lidnr.0504409

)()()sT

Ik heb H7 maar heb de heldere lampen.
Trouwens, ik dacht eigenlijk dat die H7R een "blinde kop" had à la halogeen maar dat is dus niet zo. Las op het net dat die vaker in die lenslampen zaten? WAT is nou concreet het verschil?

Geert-Jan

Citaat van: )()()sT op 17-01-2011 21:20:43
Ik heb H7 maar heb de heldere lampen.
Trouwens, ik dacht eigenlijk dat die H7R een "blinde kop" had à la halogeen maar dat is dus niet zo. Las op het net dat die vaker in die lenslampen zaten? WAT is nou concreet het verschil?
Het probleem is dat je met de standaard lampen je tegenligger verblind heb ik begrepen.
Om die reden de andere versie, maar je brengt me wel in verwarring want er is ook nog H7s!

Even van het Alfaforum gepikt:

- H7 R voor reflectorsystemen, het meest traditionele lichtbundelsysteem.
- H7 S voor projectorsystemen, met een extra optisch systeem dat het licht stuurt.

Dus zou ik in standaard lampen H7r moeten hebben.

:eusa_think:

LPGLE

pilot maakt geen verschil is S of R ;)

Ook philips reeks zoals Nightguide,  Xtreme power, Blue vision etc stapt af van die code benamingen .

Verschil is er vrijwel niet .

Geert-Jan

Citaat van: LPGLE op 17-01-2011 21:31:26
pilot maakt geen verschil is S of R ;)

Ook philips reeks zoals Nightguide,  Xtreme power, Blue vision etc stapt af van die code benamingen .

Verschil is er vrijwel niet .
Dus gewoon een H7 setje monteren kan geen kwaad  :eusa_pray:

dopie

Precies gewoon H7 is goed :)

H7R heeft voornamelijk veel effect als je de zogenaamde bolvormige ledlampen hebt. Omdat die een bolle lens heeft en een ronde reflector die de straal vormt en je dus meer licht van de zijkant van de lamp moet hebben dan van voren. Aagezien de meeste van ons die niet hebben is gewoon H7 Goed.

Begrijp me niet verkeerd dat de H7R lamp niet goed is alleen is het effect minder dan in zulke type lampen,maar het zal altijd wat doen!

BBS

Maar met standaard H7, kijk je dan niet rechtstreeks in het lampje? als tegenligger zijnde?
Dan verblind je toch je tegenliggers?

Of zit ik er nu geheel naast...
Volvoloos....

KIM

Citaat van: dopie op 17-01-2011 22:02:30

Precies gewoon H7 is goed :)

H7R heeft voornamelijk veel effect als je de zogenaamde bolvormige ledlampen hebt. Omdat die een bolle lens heeft en een ronde reflector die de straal vormt en je dus meer licht van de zijkant van de lamp moet hebben dan van voren. Aagezien de meeste van ons die niet hebben is gewoon H7 Goed.

Begrijp me niet verkeerd dat de H7R lamp niet goed is alleen is het effect minder dan in zulke type lampen,maar het zal altijd wat doen!

Het is precies andersom:

H7 voor lenslampen
H7R voor reflectorlampen

Eric

Ik heb de Pilot Proline 6000K gekocht vanwege de kleine ballasten. Het canbus kabeltje heb ik niet gebruikt.
Links, dus bestuurderskant, heb ik de accu er uit gehaald. Daar achter zit een kunststof kabelgoot waar ik de ballast op geplakt heb met dubbelzijdig tape wat er bij zit en dan met een tiewrap vast. Rechts heb ik het boutje van de kast waar de ecu in zit los gemaakt en de kast naar het midden geklapt. Er zit een stalen beugel omheen met 2 gaatjes. Daar kun je weer een tiewrap door heen halen en de ballast met de tape tegen aan plakken. Bij mij zie je geen ballasten en de kabels zijn weg gewerkt langs de kant.
Ook bij mij in combinatie met heldere C70 lampen waar het kapje in zit tegen het strooilicht.
Nadeel van deze combi is dat als je bijpassend grootlicht wilt je weinig keuze hebt met de H3B fitting.  :-\
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

dopie

Goede aanvulling KIM!

Lees het net even terug en net ff verkeerde lampje getikt  ;)

Geert-Jan

Dus voor standaard lampen in de V70 H7R  :eusa_whistle: want normaal reflectorlamp?

KIM