Een illusie armer: G3 afgeraden!!

Gestart door Rick3, 29-05-2010 10:03:48

Vorige topic - Volgende topic

Rick3

Kijkend naar mijn berichten zie je al snel dat ik niet echt op schiet met mijn droom V70. Doel was duidelijk; een V70 met niet teveel km's incl G3 (of deze laatste in een bezine zetten.
Gisteren gesproken met een redelijke bekende in categorie V70. Deze persoon (uiterst aardig moet ik zeggen) heeft me afgerarden om een g3 in te bouwen in een V70 2.5 die meer dan zo'n 260dkm achter de kiezen heeft.
Hij had de nodige voorbeelden voorbij zien komen waar de motor niet goed reageerde op g3, qua cilinderkop, scheuren, etc.
Ook wat betreft (onderhouds)kosten was hij wat minder rooskleurig dan dat ik in gedachten had (en ook lees).

Strekking:
-inbouw g3 alleen bij auto's <200dkm
-kosten in onderhoud liegen er niet om bij de wat hogere km's

Ik was echt wat beduusd na dit tel gesprek omdat mn plannetje in de war geschopt werd - echter wel (goud) eerlijke info. Maar nu vraag ik mij af; wat is jullie ervaring wat betreft g3 (kan een motor hier idd anders op reageren?) en kosten vanaf zo'n 250dkm - zijn deze idd aanzienlijk?

Spin!

Ik ben geen gas expert, maar volgens mij rijden er hier wel veel mee zonder problemen.

www.vm-parts.nl

pwaes

Over wat voor motortype hebben we het?

Ik zou zeggen: bel eens met meerdere LPG-inbouwstations. Volgens mij is het laatste waar ze naar vragen de km-stand van de auto  ;D

En kijk voor de grap ook het hoge-km-standen topic door, daar hebben de meeste LPG-auto's probleemloos over de 4 ton gedraaid (& counting...)

Onderhoud heb je altijd, een LPG-auto is wat gevoeliger voor storingen, maar met fatsoenlijk onderhoud (lees: originele Volvo onderdelen en met regelmaat) heb je een probleemloze auto. Een 850/V70 is qua onderhoud geen goedkope auto, maar je krijgt er wel heel veel rijgenot voor terug.

Marc O.

Ik heb in mijn toenmalige V70 LPi laten inbouwen bij een stand van ca. 240.000km en de auto verkocht bij een stand van ca. 370.000km. Absoluut geen problemen gehad, afgezien van een kapotte LPi pomp (maar dat staat los van de km-stand). Gewoon doén dus, niet luisteren naar die "redelijke bekende" maar dit forum gewoon eens goed doorspitten ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Rick3

Uiteraard heb ik het hier over de 2.5 - hydraulisch klepstoters (waarvan ik ook dacht geen problemen met g3).
Deze persoon was duidelijk; elke gasinbouwer is enthousiast (het is zijn brood immers) en bouwt in zonder te kijken naar kmstanden. Hij vertelde dat het echter met regelmaat niet goed gaat, indien de motor aanvankelijk veel op benzine heeft gelopen en dan ineens met hogere temperaturen wordt geconfronteerd......... Iets waar ik zelf niet veel over lees  - vandaar ook dit bericht.

Thys

Ik ben evenmin een expert, maar heb intussen wel, met 2 850's,  ruim 100.000 km gereden op gas, waarvan zeker de laatste 60.000 bijzonder probleemloos zijn geweest. De eerste auto was iets minder probleemloos, maar dat had vooral andere oorzaken. Die auto draait intussen nog steeds trouw zijn rondjes, en heeft bij mijn weten geen buitensporige onderhoudskosten met zich meegebracht.

Beide auto's hebben overigens een km. stand ver boven de 2 ton.

De persoon zal beslist goudeerlijk zijn geweest, maar het verhaal is op z'n minst een beetje gekleurd.

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 29-05-2010 10:12:09
Ik heb in mijn toenmalige V70 LPi laten inbouwen bij een stand van ca. 240.000km en de auto verkocht bij een stand van ca. 370.000km. Absoluut geen problemen gehad, afgezien van een kapotte LPi pomp (maar dat staat los van de km-stand). Gewoon doén dus, niet luisteren naar die "redelijke bekende" maar dit forum gewoon eens goed doorspitten ;)

Oh, en laat ik daar aan toevoegen dat ik mijn huidige auto (S80 met 6 cylinder motor die in de basis volgens mij gelijk is aan de 5 cylinder) bij 260.000km op gas (LPi) heb gezet en daar in ruim een half jaar tijd 25.000 probleemloze km's mee heb gereden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Vind het een prima zet van je om verder te informeren,dan 1 persoon met goede kennis,er zijn echter tig auto,s met gas
waar het gewoon goed mee gaat met normaal onderhoud.

Het wil ook wel eens gebeuren dat mensen met een grote hoeveelheid aan kennis het zich zelf moeilijk maken
en de juist goede voorbeelden over het hoofd zien.

Ga gewoon je wens achter na...,moet toch gewoon goed gaan op gas ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thuur

Die voorbeelden ken ik ook niet. Onderhoudshistorie, daar gaat het om.

Ik heb mijn auto opgevoerd bij 350dkm. Ik heb geen nieuwe kwaaltjes of ellende meegemaakt.

Gr ;)

daytonawim

Kul verhaal.

Oude 850 2.5 20v had 510.000 km op gas gereden ( verdamoer G2)
De huidige T5 bij 2 ton laten inbouwen inmiddels bijna 3,5 ton dus 150k probleem
loos gereden.
De eerste had een kapotte koppakking door een geknapte waterslang :-(, de 2e
helemaal NIKS.

Overigens heb ik tot een half jaar geleden circa 80 K per jaar gereden !

Kijk ook eens over de grens voor een leuke V70 met weinig kilometers ( mobile.de),
invoeren is een fluitje van een cent.

peteRRR

JAHAAA DAT WORD WEER NA DENKEN  ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

mehn

Ik denk ook dat het wel een beetje te maken heeft de installatie die je laat inbouwen en wat je met de auto doet.

Als je met een V70 10v met een verdamperinstallatie zware caravans gaat trekken in de alpen kan ik me best voorstellen dat de motor goed warm wordt en dat is niet bevorderlijk voor bijvoorbeeld de kop.
Als je LPi zou laten inbouwen en er gewoon in NL op de snelweg mee rondtuft is er geen enkel (extra) probleem te verwachten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: Rick3 op 29-05-2010 10:03:48
Hij had de nodige voorbeelden voorbij zien komen waar de motor niet goed reageerde op g3, qua cilinderkop, scheuren, etc.
Ook wat betreft (onderhouds)kosten was hij wat minder rooskleurig dan dat ik in gedachten had (en ook lees).

Mensen die zoiets uit hun nek kletsen, daar loop je beter met een boog omheen.
Je koopt beter een auto bij iemand die wéét waarover hij praat.

::)

LeonW

Volvo S70 2.5T

V70geRwin

Welke onderhoudskosten worden eigenlijk bedoelt door de beste man, van de auto zelf of de LPG installatie?

Rond 2 ton kan een volvo idd een aantal posten hebben omdat Volvo een aantal slijtage delen maakt voor ong 2 ton gebruik. Het is dus eigenlijk slimmer om een goed onderhouden auto te zoeken die al over de 2 ton is.

Vraag de beste man eens naar de MEER kosten van onderhoud door LPG want dat zijn er op een mogelijke lpi pomp (de laatste jaren ook sterk verbeterd) niet veel. Als je het nieuw in laat bouwen heb je zowieso 2 jr garantie dus over welke kosten gaat het dan?.

LPG inbouwen bij de 850 op hogere standen is geen enkel probleem, dat is al zo vaak in de praktijk bewezen.
Zoek alleen een goed onderhouden exemplaar voordat je gaat inbouwen.

p.s. kijk je ook in duitsland (www.mobile.de) ?