Repareren Raambediening 850

Gestart door krataigos, 31-05-2010 23:04:13

Vorige topic - Volgende topic

krataigos

Laatste weken regelmatig problemen met het sluiten van mijn raam. Elke dag na het openen van de slagboom een paar minuten met de schakelaar klooien om het raam dicht te krijgen. Toch maar eens op onderzoek uit. Heb de oorzaak gevonden en alles weer werkend. Hier een beschrijving en een paar foto's.

Als eerste moet de unit met knopjes eruit. Normaal kun je die vrij makkelijk loskrijgen: afdekplaatje onder de handremhandel weg halen en dan van onderaf losduwen. Als dat niet lukt voorzichtig met een plamuurmes aan de slag (met een schroevendraaier beschadig je de boel sneller) het ding zit vast met maar twee klemmen, boven en onder een. Bij mij viel dit niet mee, er was aan de beschadigingen  te zien al eens iemand mee bezig geweest en een van de klemmetjes was zo verbogen dat ik het zaakje er bijna uit heb moeten breken.

Als je de unit los hebt moeten de stekkers van de spiegels eraf, de kabeltjes hadden ze wel wat langer mogen maken.
Hieronder zie je wat ik bedoel. stekker vergrendeling is omcirkeld.

helaas kun je de unit niet mee naar binnen nemen om op je gemak aan tafel de rest van de klus af te maken. De raamknopjes zitten vastgesoldeerd. tenminste, wel bij mijn '96 er. De unit moet dus ter plekke worden geopend. op de foto hierboven is met een pijl aangegeven waar je de twee helften los kunt maken (aan de andere kant zit nog een)
Nadat je de schakelaars uit de behuizing hebt verwijderd kun je de schakelaar open maken. aan de onderkant moet je hem op vier plekken loswippen.
LET OP: er zitten van die lekkere kleine losse dingetjes in....

Oorzaak duidelijk:

Schoongemaakt (contactspray) en het werkt weer.
Let bij het terugbouwen op dat je de bovenkant van de schakelaar zo houdt dat de veertjes precies op de kogeltjes vallen.
oh ja en als je dit 's avonds in het donker doet: vergeet niet de interieur verlichting uit te doen als je klaar bent :eusa_wall:
ik stond vanmorgen met een lege accu :eusa_wall: :eusa_wall: