NBP S70R > Motorkapkabel gebroken..

Gestart door Robster480, 01-06-2010 02:49:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: Thijssie! op 01-06-2010 12:34:30
Citaat van: )()()sT op 01-06-2010 12:30:55
Dat is inderdaad een goede oplossing! ::)

Niet? Ik dacht dat meerdere mensen dat hebben gedaan.... :eusa_shifty:

Er zit (uiteraard) verschil in de reflector. Een originele heeft "ribbels" in het glas; een heldere heeft de voorzieningen voor het lichtbeeld in de reflector.

Op het Volvo-forum heb ik wel eens een draadje gevolgd van iemand die dat dus ook gedaan had. Zoals Henry het al zei, het lichtbeeld klopte van geen meter meer  8)

Robster480

Citaat van: henry classic v70 op 01-06-2010 12:26:37
Citaat van: Robster480 op 01-06-2010 10:06:29
Wat kost zoiets nou, zo'n setje originele heldere lampen (incl knippers, het liefst geen USA-style). Voor een aftermarket setje ben je zo'n €350,- kwijt (lampen + knippers).

Bij de dealer in NL
koplamp € 320,= per stuk (incl btw)
knipper   €   94,= per stuk (incl btw)
grille       € 258,=              (incl btw)

Ik heb deze spullen bij Felipe besteld en moet zeggen dat het verschil in prijs aanzienlijk te noemen is!!
Informeer maar eens bij Felipe wat de spullen bij hem kosten

Dank voor het laten zien wat alles kost :)

Alleen de glazen vervangen schiet niet echt op nee.. Aangezien de heldere lampen ook andere reflectors zullen hebben.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

)()()sT


Robster480

Citaat van: )()()sT op 01-06-2010 13:13:54
Citaat van: Thijssie! op 01-06-2010 12:34:30
Citaat van: )()()sT op 01-06-2010 12:30:55
Dat is inderdaad een goede oplossing! ::)

Niet? Ik dacht dat meerdere mensen dat hebben gedaan.... :eusa_shifty:

Er zit (uiteraard) verschil in de reflector. Een originele heeft "ribbels" in het glas; een heldere heeft de voorzieningen voor het lichtbeeld in de reflector.

Op het Volvo-forum heb ik wel eens een draadje gevolgd van iemand die dat dus ook gedaan had. Zoals Henry het al zei, het lichtbeeld klopte van geen meter meer  8)

En als ik iets niet wil is het een verkeerd lichtbeeld met als risico mensen te verblinden... Net zoiets als xenon in een set originele lampen zetten.. Je kunt ze wel op de laagste stand zetten, maar strooi-licht houd je dan toch. Hoe zit het me originele heldere lampen en strooi-licht i.c.m. xenon? Zijn de units überhaupt geschikt voor Xenon of voor halogeen?
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Robster480

Er is vast niet iemand die een foto heeft met heldere koplampen, witte heldere knippers (geen usa style) en een originele grille met spijlen?  ::)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

)()()sT

Tja.... eigenlijk is geen enkele *70 lampunit geschikt voor xenon.
Echter, met die HID kitjes krijg je een goed resultaat. Ik heb een tijdje geleden eens vóór mijn eigen auto gereden en met de xenon in de heldere set verblinden ze niet.

In principe kun je ook zo'n kitje in je huidige lampunits stoppen, let wel op:
de *70 lampunit heeft geen kapje voor de lamp zelf zitten. Een halogeenlamp heeft een blinde kop, waardoor je niet recht erin kijkt. De xenonlamp heeft dat niet, vandaar extra/extreme verblinding. De heldere unit heeft wel zo'n parapluutje.

Het gekke is dat de 850 lampunits wél zo'n kapje hebben. In mijn vorig 850 had ik ook xenon, en dat verblindde ook niet (Thijzzer heeft het ook, ik heb een tijd geleden voor hem gereden; no problemo).

Xenon is echt heerlijk qua lichtopbrengt  8)

De V70:




De 850:



)()()sT

Citaat van: Robster480 op 01-06-2010 13:21:48
Er is vast niet iemand die een foto heeft met heldere koplampen, witte heldere knippers (geen usa style) en een originele grille met spijlen?  ::)

Wel een met ori grille, maar geen witte knippers  ;D


Witte knippers, maar wel met blokjesgrille:

Koots

Hij blijft mooi Robbie! Heb onlangs originele US-spec knippers gemonteerd (niet de heldere) en afgelopen zondag nieuwe koplampglazen (de originele met ribbels). Ziet er ook meteen frisser uit.

XC-grill wil ik ook nog steeds erg graag, alleen die prijs he...

Robster480

Dank voor de vele info )()()sT! :D ;)

Met heldere lampen en knippers i.c.m. originele grille ziet er ook wel mooi uit eigenlijk! Het lichtbeeld van de V70 is wel stukken beter dan dat van de 850!

Bart: Heb reeds een aanbod binnen voor de heldere lampen + knippers en xc-grille . Wellicht dan een xc-grille over ;)

Heb je een foto van hoe het er nu uit ziet? :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

henry classic v70

Citaat van: Robster480 op 01-06-2010 13:50:33
Heb reeds een aanbod binnen voor de heldere lampen + knippers en xc-grille

Van Felipe?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Laserblue

Citaat van: )()()sT op 01-06-2010 09:59:07
Citaat van: Robster480 op 01-06-2010 09:41:46

Joost: die heldere koplampen staan super! Zijn toch de orignelen vor de C70? Aftermarket  heb ik het niet zo op, aangezien daar veelal vocht in komt.


Thanks!
Ik wil je wel gelijk uit de droom helpen, want ik heb ook bij de originele lampen heel soms vocht in de koplamp, en regelmatig in de knipperlichten  ::)

goh, ik heb bij mijn "lelijke" ::) aftermarket projectorkoplampen nog nooit vochtproblemen gehad.  8)

maar ik krijg er wel heel vaak complimenten over  :eusa_dance:

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Jeff

Citaat van: Laserblue op 01-06-2010 15:45:32
Citaat van: )()()sT op 01-06-2010 09:59:07
Citaat van: Robster480 op 01-06-2010 09:41:46

Joost: die heldere koplampen staan super! Zijn toch de orignelen vor de C70? Aftermarket  heb ik het niet zo op, aangezien daar veelal vocht in komt.


Thanks!
Ik wil je wel gelijk uit de droom helpen, want ik heb ook bij de originele lampen heel soms vocht in de koplamp, en regelmatig in de knipperlichten  ::)

goh, ik heb bij mijn "lelijke" ::) aftermarket projectorkoplampen nog nooit vochtproblemen gehad.  8)

maar ik krijg er wel heel vaak complimenten over  :eusa_dance:

http://i70.photobucket.com/albums/i110/Laserblue/Volvo/IMG_0349copy.jpg
Kan mij ook wel voorstellen, het ziet er ook heel erg mooi uit! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Robster480

Hmmm.. Die projectorlampen zien er ook zeer goed uit! Zijn ook in de donkere variant te krijgen toch?

Henry: nee, van martijn. hier op t forum.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Robster480

Citaat van: Laserblue op 01-06-2010 15:45:32
Citaat van: )()()sT op 01-06-2010 09:59:07
Citaat van: Robster480 op 01-06-2010 09:41:46

Joost: die heldere koplampen staan super! Zijn toch de orignelen vor de C70? Aftermarket  heb ik het niet zo op, aangezien daar veelal vocht in komt.


Thanks!
Ik wil je wel gelijk uit de droom helpen, want ik heb ook bij de originele lampen heel soms vocht in de koplamp, en regelmatig in de knipperlichten  ::)

goh, ik heb bij mijn "lelijke" ::) aftermarket projectorkoplampen nog nooit vochtproblemen gehad.  8)

maar ik krijg er wel heel vaak complimenten over  :eusa_dance:

http://i70.photobucket.com/albums/i110/Laserblue/Volvo/IMG_0349copy.jpg

Die zijn wel voor Xenon gemaakt? :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

)()()sT

Ja hoor, kan ook....

Sander (Sbv) heeft de donkere variant.


Maar.... zoals ie vanmorgen al postte:
Citaat van: Sbv op 01-06-2010 09:53:34
Wij hebben aftermarket erin zitten icm Xenon. Er komt gelukkig geen vocht in(afkloppen) de de projector lens heb je in het donker mooi licht, echter is het allemaal minder degelijk als origineel. Volgende keer zet ik er heldere C70 lampen in