C70 T5 automaat van Foekie... Alive and Kicking!

Gestart door foekie, 03-06-2010 10:45:30

Vorige topic - Volgende topic

foekie

Omdat ik toch nog het nodige moet en ga doen aan mijn C70, maak ik hier maar eens een blogje van.

Vandaag ga ik de remschijven en blokken vervangen.
De auto was al voorzien van 302 mm schijven, dus een upgrade was niet nodig qua formaat.
Ik heb voor de auto remschijven gekocht van brakemax, als remblokken ga ik de ferodo performance monteren.
Vanmiddag zullen de foto's online verschijnen, nu eerst maar eens de handen vies maken!

Wat ik verder nog wil doen aan de auto:

- Ondefineerbare rammel opsporen, op klinkerwegen e.d. lijkt het alsof de veerpoten oid los zitten, maar heb nog niks kunnen vinden.
- Stage 0 helemaal voor elkaar maken in de zin van: Bougiekabels, rotor, verdeelkap Done!
- Distributieriem + waterpomp vervangen
- Grote beurt
- Instapfunctie van de electrisch verstelbare stoel herstellen, zitting schuift niet meer naar voren bij bedienen van leuning.
- Xenon= Done
- Sportfilter met hitteschild= Done
- Sportuitlaat, deze plaats ik pas wanneer mijn huidige uitlaat niet meer voldoet
-Winterproject: Velgen laten spuiten/coaten
- Gaten in zijkant van het dashboard bedekken middels nieuwe telefoonsteun= Done ;D
- Na stage 0, auto chippen op Stage 1 = Done

verburgh

Citaat van: foekie op 03-06-2010 10:45:30
Omdat ik toch nog het nodige moet en ga doen aan mijn C70, maak ik hier maar eens een blogje van.

Vandaag ga ik de remschijven en blokken vervangen.
De auto was al voorzien van 302 mm schijven, dus een upgrade was niet nodig qua formaat.
Ik heb voor de auto remschijven gekocht van brakemax, als remblokken ga ik de ferodo performance monteren.
Vanmiddag zullen de foto's online verschijnen, nu eerst maar eens de handen vies maken!
Wat ben je allemaal van plan aan je mooie C  ;)

foekie

Nou, de remmen zitten er op... het was een helse klus om die kl*te bouten van brackets los te krijgen, maar het is gelukt!

Het spul kon nog wel heel eventjes.. maar gezien de kracht en het gewicht van de auto, vervang ik liever het spul bijtijds.
Hieronder een paar foto's:

Het nieuwe spul ligt te wachten:

Tijdens demontage, voor de scherpe oogjes onder ons.. het spanveertje is al van de klauw af gehaald.

Een van de gedemonteerde blokken:

Het nieuwe spul klaar voor de strijd ;)

animalT5R

Over die ondefineerbare rammel op klinkerwegen,misschien de stabi stangen die toch speling hebben?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

elianmars

Zo'n krikje ben ik ook ooit mee begonnen. Totdat er spontaan een wieltje afbrak  ;D

Succes met je project  :)

foekie

Ik denk niet dat de stabi-stangen het probleem zijn.. het klinkt alsof er wat los in de kofferbak ligt.
Maar dan nog blijft het lastig om het geluid echt te lokaliseren.

@ elianmars: Ik zet er ook voor de veiligheid ook altijd maar een as-steun bij onder.. dat sleutelt toch met een wat veiliger gevoel.

elianmars

Citaat van: foekie op 03-06-2010 21:39:33
Ik denk niet dat de stabi-stangen het probleem zijn.. het klinkt alsof er wat los in de kofferbak ligt.
Maar dan nog blijft het lastig om het geluid echt te lokaliseren.

Dan zou het wel eens één van de silentblokcs kunnen zijn, die kapot is.

Zo horen ze er uit te zien:

En zo zien ze er regelmatig uit:

foekie

Zoiets was ik al een keer tegen gekomen hier op het forum, ik heb alleen nog geen duidelijke how-to of foto begeleiding kunnen vinden van iemand die dit heeft vervangen

elianmars

Je zou eens onder de wagen kunnen kruipen om te zien of die blocks nog in orde zijn. Mochten ze heel zijn, kun je die in ieder geval uitsluiten.

Vaak breekt er een stuk van het lichtmetaal af, doordat de stalen bus gaat roesten en daardoor uitzetten. Ik had het ook bij mijn wagen.

Sbv

En ik had er ook last van. 1 kant een stuk verder als de andere kant dat wel

foekie

okee.. waar vind ik die precies? is dat de verbinding tussen de carosserie en de achteras?

elianmars

De nummers 6 op het plaatje zijn de silentblocks.

foekie

Bedankt elianmars!

Zo te zien moeten ze dus in het midden van de as zitten?

Als dit het probleem blijkt te zijn... gaat het nog wel een flinke klus worden denk ik, of niet?

Ludo

De achter bovenste schokbreker rubbers durven zich ook wel eens te vermenigvuldigen.  ;D

elianmars

Citaat van: foekie op 03-06-2010 22:05:49
Bedankt elianmars!

Zo te zien moeten ze dus in het midden van de as zitten?

Als dit het probleem blijkt te zijn... gaat het nog wel een flinke klus worden denk ik, of niet?

't Is een leuk klusje, maar eerst maar kijken of het überhaupt nodig is.