Chargertech

Gestart door Arjanestate, 08-06-2010 23:53:28

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Op dit moment bezig met de turboslangen vervangen voor blauwe exemplaren van chargertech, wat een hels karwei! Zit veel strakker dan origineel, maar dan zijn klemmen bijna niet meer nodig :P en het kleine slangetje die aan de stationairregelaar zit is te kort, (geen Samco genomen, dus dit is te verwachten) dus ik moet de plaatsing van dezxe regelaar aanpassen aan de slang van chargertech. Ik denk dat ik het steuntje afslijp en de boel 5 cm naar rechts ga verschuiven, dan past het wel.

Eigenlijk (zie foto) zou het kleine slangetje een goeie 5 cm verder naar links omhoog moeten komen. Is dit een slechte kopie van chargertech of heb ik een setje van een andere model T5(-R) te pakken? Ik heb zelf een T5 uit 02-`95.

Foto van de slang (beetje smerig geworden van al dat gemartel)

Oude foto inmiddels,

854 T-5 ROOD 1994

thuur

Je krijgt het ook niet passend als je eerst de stat.reg. aansluit en dan pas de rest?

Kun je een foto maken van hoe je die 5 cm te kort komt?

Gr ;)

Arjanestate

Citaat van: thuur op 09-06-2010 00:00:23
Je krijgt het ook niet passend als je eerst de stat.reg. aansluit en dan pas de rest?

Kun je een foto maken van hoe je die 5 cm te kort komt?

Gr ;)

Nee dat heb ik al geprobeerd, ik zag de bui al hangen toen ik de oude (OEM) en nieuwe met elkaar vergeleek. >:(

Foto gaat niet meer lukken, maar de originele slang zit onder aan de stationairregelaar aangesloten, en die zit links (van bovenaf gezien) van het steuntje, bij de nieuwe komt ie precies ONDER de het steuntje, ongeveer vijf centimeter teveel naar rechts, de enige oplossing is het steuntje met regelaar en al naar rechts te verplaatsen zodat die slang recht op de regelaar aangesloten kan worden. Maar dan moet die bovenste slang op de regelaar ook worden aangepast/vervangen, maar da`s niet zo`n probleem.

Ik zal morgen wel even een foto maken van beide slangen, dan zie je het verschil
854 T-5 ROOD 1994

thuur

En als je de stat.reg omdraait?

Dus de stekker links als je voor de auto staat.

Gr ???

Arjanestate

Citaat van: thuur op 09-06-2010 00:11:10
En als je de stat.reg omdraait?

Dus de stekker links als je voor de auto staat.

Gr ???

Da`s helemaal geen gek idee  ;D Misschien nog wel makkelijker ook! Ik denk alleen dat die stekkerkabel problemen gaat geven, want daar zit zo`n kunstof omhulsel omheen en die is moeilijk te manouvreren had ik vanmiddag al gemerkt, ik laat het morgen wel horen of het gelukt is

854 T-5 ROOD 1994

mehn

Samco is ook veel te strak hoor. Zonder slangklemmen zou je niet aanraden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbobiker

Klein stukje alu pijp er tussen plaatsen? (dus slang in 2 knippen)
De Tussenpaus

)()()sT

Bij mij plofte laatst ook dat slangetje bij wat stevig doorgassen eraf... Ook Samco, en idd, die had ook iets langer mogen wezen.

Arjanestate

Citaat van: Turbobiker op 09-06-2010 09:32:14
Klein stukje alu pijp er tussen plaatsen? (dus slang in 2 knippen)

Ik zal eerst even kijken of Thuur z`n advies gaat werken ;)

Citaat van: )()()sT op 09-06-2010 09:33:03
Bij mij plofte laatst ook dat slangetje bij wat stevig doorgassen eraf... Ook Samco, en idd, die had ook iets langer mogen wezen.

Da`s dus niet anders dan andere merken ;D Gelukkig maar dat ik dus een setje heb aangeschaft van Chargertech, scheelde gemiddeld 100 euro tov Samco. Voor de rest pas het allemaal prima, alleen loeistrak, die originele kon je er bijna afblazen zo los zat dat
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

De onderste slang kreeg ik niet op de intercooler, dus maar weer even de originele geplaatst, kan ik in ieder geval weer rijden :eusa_dance:
Nu is in iedergeval al die slappe zooi vervangen, het lijkt of de turbo iets sneller opspoelt, en het afbalzen gaat weer iets luider :eusa_dance: Moet er nog twee doen, maar dat ga ik binnen kort doen als ie weer de brug op kan, ik had geen zin om te gaan klooien met dit pokke weer.
854 T-5 ROOD 1994

Lampje

Bump!

En Arjan, hoe is deze klus afgelopen?

Ik heb ook een slangenset klaarliggen van Chargertech voor mijn T5 2.3.

Ben benieuwd hoe je jouw probleem toch opgelost hebt.

M a r c

Citaat van: Arjanestate op 09-06-2010 10:30:01
Da`s dus niet anders dan andere merken ;D Gelukkig maar dat ik dus een setje heb aangeschaft van Chargertech, scheelde gemiddeld 100 euro tov Samco. Voor de rest pas het allemaal prima, alleen loeistrak, die originele kon je er bijna afblazen zo los zat dat

Zijn deze slangen ook 4 koordlagen? Meeste goedkopere sets zijn maar 3 koordlagen of van mindere kwaliteit silicone... prijsverschil zit 'm meestal wel ergens in.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Lampje

@Arjan:Ik had precies hetzelfde probleem Arjan, die van mij paste ook niet. Ze maken nu een setje met een binnendiameter van 5.5 cm ipv 5.0.

Moet ik voor jou ook meteen eentje meebestellen, coulance?

@Marc: ik zou die van mij die niet past kapot kunnen zagen, of kan je het gewoon zien aan de buitenzijde?

De pasvormen van alle andere slangen was overigens perfect! De prijs is mooi. Misschien iets voor jou in het assortiment Marc?

Arjanestate

Citaat van: Lampje op 15-03-2011 21:35:02
Bump!

En Arjan, hoe is deze klus afgelopen?

Ik heb ook een slangenset klaarliggen van Chargertech voor mijn T5 2.3.

Ben benieuwd hoe je jouw probleem toch opgelost hebt.

Zo! Beste opgraving! ;D Ik had in eerste instantie de kapotte slang vervangen, en daarna de rest geprobeerd, ik kreeg de onderstee slang niet aan de intercooler en die met de vertakking, daarvan was de vertakking te kort, die zou ik moeten verlengen, echter, het is er nooit meer van gekomen.
Ik heb de auto verkocht en heb de slangen die niet  gemonteerd waren, meegegeven aan de nieuwe eigenaar. De rest was wel gelukt, maar wel met heel veel pijn en moeite en een hoop geweld.

Een ander setje hoef ik niet meer, ik heb een TDI ;)
854 T-5 ROOD 1994

vanderputtens

Als je aan de kopse kant van de slang kijkt, dus op de rand, dan kun je normaal de koordlagen wel zien en dus ook tellen.