het grote voetbaltopic

Gestart door heutink, 13-06-2010 16:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peteRRR

Citaat van: Marc O. op 14-06-2012 07:06:02
Citaat van: peteRRR op 13-06-2012 23:55:36
Wordt er ook wel eens over na gedacht dat het tijd nodig heeft om in de juiste vorm te komen " pieken " en dat dan weer vast zien te houden.
Ze zijn nog niet in de juiste vorm maar de inzet is er wel en dan is de tegenstander al gauw beter op dit level.

Het is echt niet zo van,...ik ga effe m,n lichaam bewegen en effe een paar doelpunten enz enz 2 x 45 min.
In de juiste vorm komen is echt niet zo makkelijk met 11 man en daarbij komt nog dat er 11 man zijn die je het leven zuur maken.

Het was een strijdbare pot.

Groet.

Maar daar zouden de Duitsers en Denen dan toch ook last van moeten hebben gehad? :eusa_think:

Die zijn wel op tijd in vorm en Nederland is dat nog niet,......het werkt niet zo dat je ergens een knop hebt en je daar op drukt en de vorm is er.
En dat er zoveel babbels zijn over het team is niet anders dan af geven zonder verstand,.....sport ( lichaam,geest ) kan je immers niet afkopen en daar gaat het om.
Hoe hard je ook traint de juiste vorm heeft tijd nodig,..het is een opbouw van meerdere factoren die op lijn moeten komen.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

BBS

#1831
Ik stond gisteren op tijd stil langs de A61 bij Koblenz. (DLD)
Alles klaar gemaakt om de wedstrijd in de cabine te kunnen kijken hoe oranje die duutsers verschalkt...

Na 24 minuten heel stilletjes de gordijnen maar dicht gedaan en het geluid zachtjes gezet... :-[

Wat kun je je dan schamen zeg, als enigste nederlander op de parking...
Laat ze nu ook maar met 3-0 van Portugal verliezen, loopt het mooi op. Kan gelijk die oranje rommel weg geflikkerd worden en kunnen we weer over gaan tot de orde van de dag. ;D
Volvoloos....

Ben

Krijgen ze eigenlijk betaald om mee te voetballen of is uitgekozen worden voor het Nederlands elftal een eer?

Shockwave

Het zou wel een eer moeten zijn. En volgens mij ervaren de meesten dat ook zo. Kanttekening is dat geeneen getinte speler van beide partijen het volkslied meezingt, maar goed, het grote probleem is dat de verkeerde spelers in het veld stonden en soms ook nog eens op de verkeerde posities. De hele oefencampagne + de wedstrijd tegen de Denen liep het gewoon niet. Menig Nederlander, en ook mensen die er verstand van hebben, zeiden dat het anders moest. Gisteravond konden we uit de interviews opmaken dat er ook gesprekken zijn geweest tussen spelers en staf over een andere opstelling. Van Marwijk hield echter vast aan zijn opstelling en taktiek die hij al jaren hanteerd in het Nederlands Elftal. Hij stond daarmee in zijn recht omdat we er de finale van het WK mee gehaald hebben. Echter, zeker van een coach van zijn niveau en ervaring, had ik verwacht dat hij veel eerder had gezien dat het niet ging op deze manier en had ingegrepen.

Ik noem concreet voor de wedstrijd tegen de Duitsers:
*Waarom stelt van Marwijk Robben aan de rechterkant op? Iedereen wees erop dat daar Lahm stond, die Robben door en en door kent, en dat Robben het dus van die kant moeilijk gaat krijgen. Wat bleek tijdens de wedstrijd? Robben lag grotendeels aan de ketting. Waarom stond hij daar?
*De algemene conclusie tijdens de wedstrijd tegen de Denen was dat er een blok van 4 voorin was en een blok van 6 achterin. Er was geen fatsoenlijk middenveld, terwijl daar de slag gewonnen moet worden tegen de Duitsers. Advies was een controlerende middenvelder eraf halen en vervangen door een aanvallende. Veranderde van Marwijk echter wat aan de basisopstelling? Nee. Hij greep pas in de rust in toen het leed al geschied was.

Leuk was dat tóen er ingegrepen werd in de rust, Nederland zowaar begon te voetballen. Huntelaar als voorste spits, Van Persie er zwervend omheen kan makkelijk bleek. Robben schoof naar links ipv rechts en het spel begon te lopen, resulterend in enkele serieuze kansen + een goal van Van Persie.

Wat moet er mijns inziens tegen Portugal gaan gebeuren? Winnen en dat met veel doelpunten om nog kans te maken. Hoe bereiken we dat? Door Huntelaar helemaal voorin te zetten. Van Persie er omheen zwervend. Vanaf links moet Robben voor aanvoer zorgen. Onze spitsen moeten namelijk ballen krijgen waarmee ze wat kunnen doen. Gomez wordt perfect in stelling gebracht, laten wij dat ook doen. Vanaf de andere kant moeten er ook ballen de 16 ingegooid/geschoten worden, dat mag affelay of narsingh gaan doen. Door het midden moet er aanvoer zijn (1e goal Gomez), daar speelt sneijder direct achter van Persie. Ga alsjeblieft weer fantastische steekpasses geven waar onze jongens voorin wat mee kunnen. Doordat Sneijder nu verder naar achteren hangt wordt het middenveld tenminste weer fatsoenlijker gevuld. Dit middenveld moet nog extra verstrekt worden met een aanvallende middenvelder. Ik denk aan VDV (de Jong kan eventueel ook, maar we moeten nu hoe dan ook ouderwets aanvalspel spelen, we hebben geen keuze, dus VDV). Met deze 5 getalenteerde en voetballende heren voorin + 1 kille afmaker helemaal voorin gaat de boel (hoop ik) lopen. De verdediging bestaat uit de bekende 4 man + keeper. Onze backs moeten nu meer aanvallen. Niet dat naar voren wandelen, balletje breedt, balletje terug... schiet niet op. En loop alsjeblieft met je man mee backs. Willems is jong, valt op zich weinig te verwijten, maar liet gisteren toch Muller een paar keer passeren alsof hijzelf nog nooit van rennen had gegooid. Wat voor hem daar geld, geld ook voor het hele team: inzet, werken, jagen, afzien. Je wilt toch wat bereiken? Ook die miljoenen verdienende voetballers moeten maar is gaan bikkelen voor hun centen en ons minstens nog 1 overwinning op Portugal geven.



SnoobyDoo

Tragische wedstrijd. Maar of je nou van die Duitsers verliest of dat het gelijk wordt, macht kein flauss aus.

Je moet toch winnen van Portugal... alleen nu met 2 goaltjes verschil.

1x Robben, 2x Sneijder, rood voor Pepe en doorrrrrrr. 
Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

Spin!

Citaat van: Ben op 14-06-2012 10:50:24
Krijgen ze eigenlijk betaald om mee te voetballen of is uitgekozen worden voor het Nederlands elftal een eer?

Vroeger was het een eer om te spelen voor het nationale elftal. Indertijd lagen de salarissen voor voetballers nog niet zo absurd hoog en kreeg je een bonus en vergoeding voor het spelen in 'oranje'. Je land vertegenwoordigen was toen het hoogst haalbare voor een voetballer.

Nu ligt het anders. Een EK of WK is niet meer en minder dan een reclamespot voor het voetballende individu. De fors betaalde spelers worden opgeroepen voor het nationale team en hopen daar opgemerkt te worden door een sjeik met veel geld en een voetbalclub. De sommen geld worden niet verdiend op een internationaal toernooi. De Champions League heeft mijns inziens het fenomeen 'voor vlag en vaderland' om zeep geholpen. De vele miljoenen die daar in om gaan maken een EK of WK niet meer interessant en is puur voor zelfontplooiing.

Als je ook ziet wat er allemaal rond loopt op de velden...wat een poppenkast af en toe. Balotelli van Italië kan zijn eigen veters niet eens strikken. Bij de Portugezen loopt een figuur rond, en als ik die samen met een vrouw zie gaan, dan is dat hoogst discutabel...wat een modepop(plaspop) is dat zeg, getver (jazeker grieseliano Ronaldo)...

En natuurlijk lopen er normale jongens bij. Kijk zo'n Willems...daar kan ik van genieten. Hij is nog jong, en het kan absoluut nog de verkeerde kant op, maar hij staat met zijn 18 jaar wel als enige als een echte vent in het veld.

Overigens hebben we gisteren tegen de nieuwe Europees kampioen gespeeld. Bij uitstek de sterkste op het toernooi.

www.vm-parts.nl

rammstein01

Citaat van: Shockwave op 14-06-2012 11:28:00
Het zou wel een eer moeten zijn. En volgens mij ervaren de meesten dat ook zo. Kanttekening is dat geeneen getinte speler van beide partijen het volkslied meezingt, maar goed, het grote probleem is dat de verkeerde spelers in het veld stonden en soms ook nog eens op de verkeerde posities. De hele oefencampagne + de wedstrijd tegen de Denen liep het gewoon niet. Menig Nederlander, en ook mensen die er verstand van hebben, zeiden dat het anders moest. Gisteravond konden we uit de interviews opmaken dat er ook gesprekken zijn geweest tussen spelers en staf over een andere opstelling. Van Marwijk hield echter vast aan zijn opstelling en taktiek die hij al jaren hanteerd in het Nederlands Elftal. Hij stond daarmee in zijn recht omdat we er de finale van het WK mee gehaald hebben. Echter, zeker van een coach van zijn niveau en ervaring, had ik verwacht dat hij veel eerder had gezien dat het niet ging op deze manier en had ingegrepen.

Ik noem concreet voor de wedstrijd tegen de Duitsers:
*Waarom stelt van Marwijk Robben aan de rechterkant op? Iedereen wees erop dat daar Lahm stond, die Robben door en en door kent, en dat Robben het dus van die kant moeilijk gaat krijgen. Wat bleek tijdens de wedstrijd? Robben lag grotendeels aan de ketting. Waarom stond hij daar?
*De algemene conclusie tijdens de wedstrijd tegen de Denen was dat er een blok van 4 voorin was en een blok van 6 achterin. Er was geen fatsoenlijk middenveld, terwijl daar de slag gewonnen moet worden tegen de Duitsers. Advies was een controlerende middenvelder eraf halen en vervangen door een aanvallende. Veranderde van Marwijk echter wat aan de basisopstelling? Nee. Hij greep pas in de rust in toen het leed al geschied was.

Leuk was dat tóen er ingegrepen werd in de rust, Nederland zowaar begon te voetballen. Huntelaar als voorste spits, Van Persie er zwervend omheen kan makkelijk bleek. Robben schoof naar links ipv rechts en het spel begon te lopen, resulterend in enkele serieuze kansen + een goal van Van Persie.

Wat moet er mijns inziens tegen Portugal gaan gebeuren? Winnen en dat met veel doelpunten om nog kans te maken. Hoe bereiken we dat? Door Huntelaar helemaal voorin te zetten. Van Persie er omheen zwervend. Vanaf links moet Robben voor aanvoer zorgen. Onze spitsen moeten namelijk ballen krijgen waarmee ze wat kunnen doen. Gomez wordt perfect in stelling gebracht, laten wij dat ook doen. Vanaf de andere kant moeten er ook ballen de 16 ingegooid/geschoten worden, dat mag affelay of narsingh gaan doen. Door het midden moet er aanvoer zijn (1e goal Gomez), daar speelt sneijder direct achter van Persie. Ga alsjeblieft weer fantastische steekpasses geven waar onze jongens voorin wat mee kunnen. Doordat Sneijder nu verder naar achteren hangt wordt het middenveld tenminste weer fatsoenlijker gevuld. Dit middenveld moet nog extra verstrekt worden met een aanvallende middenvelder. Ik denk aan VDV (de Jong kan eventueel ook, maar we moeten nu hoe dan ook ouderwets aanvalspel spelen, we hebben geen keuze, dus VDV). Met deze 5 getalenteerde en voetballende heren voorin + 1 kille afmaker helemaal voorin gaat de boel (hoop ik) lopen. De verdediging bestaat uit de bekende 4 man + keeper. Onze backs moeten nu meer aanvallen. Niet dat naar voren wandelen, balletje breedt, balletje terug... schiet niet op. En loop alsjeblieft met je man mee backs. Willems is jong, valt op zich weinig te verwijten, maar liet gisteren toch Muller een paar keer passeren alsof hijzelf nog nooit van rennen had gegooid. Wat voor hem daar geld, geld ook voor het hele team: inzet, werken, jagen, afzien. Je wilt toch wat bereiken? Ook die miljoenen verdienende voetballers moeten maar is gaan bikkelen voor hun centen en ons minstens nog 1 overwinning op Portugal geven.




Ik zie u nog weleens aanschuiven bij de "Miet"en "de Snor". Kraakheldere analyse.

@ scoobydoo - Maak je maar geen illusie, Nederland gaat echt niet winnen van Portugal. Gisteren MOEST het gebeuren, en het gebeurde niet. En dan nog, Denemarken en Duitsland hoeven niet meer, die gaan samen door. Zakelijk gelijkspelletje.

Uithuilen en werken aan een nieuw Nederlands elftal.

GeertG

Citaat van: rammstein01 op 14-06-2012 12:05:04

Ik zie u nog weleens aanschuiven bij de "Miet"en "de Snor". Kraakheldere analyse.

@ scoobydoo - Maak je maar geen illusie, Nederland gaat echt niet winnen van Portugal. Gisteren MOEST het gebeuren, en het gebeurde niet. En dan nog, Denemarken en Duitsland hoeven niet meer, die gaan samen door. Zakelijk gelijkspelletje.

Uithuilen en werken aan een nieuw Nederlands elftal.

Wanneer Duitsland en Denemarken het op een gelijkspelletje gooien liggen de Denen er wellicht uit (want ik denk dat het NL-team.....euh team wekt idee als samenhangend geheel op............NL spelers bijelkaar niet echt gemotiveerd genoeg kunnen zijn tegen Portugal die alleen bijwinst zekerheid hebben).

Dus Denemarken gaat ervoor.........
En stel die Denen zouden met 1-0 kunnen winnen van de 'zo zekere' Duitsers en toevallig wint Portugal ook met 1-0 van NL, dan weet ik wie er ook naar huis moet  :eusa_whistle:

Maar zover gaat het natuurlijk niet komen, die Duitsers rollen ook Denemarken op en daarom gaan naast hen ook de Portugezen door  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

henry classic v70

..je zou toch iets mogen verwachten van opgeteld ruim €175.000.000,= :eusa_think:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ben

Volgende keer gewoon Spakenburg 1 sturen.

Reitse

Net als met het songfestival, niet meer gaan en het vrijgekomen budget nuttig besteden? ;)

Kingfisher

Citaat van: pwberg op 13-06-2012 21:42:48
Zojuist gelezen op twitter:

De laatste keer dat Nederland zo slecht verdedigde tegen de Duitsers waren we ons land 5 jaar kwijt

:evil:

*PROEST*  ;D

UserID6342

Citaat van: henry classic v70 op 14-06-2012 14:24:32
..je zou toch iets mogen verwachten van opgeteld ruim €175.000.000,= :eusa_think:
Voor dat geld ontvang je een hoop gebakken lucht, maar 0,0 prestaties ;D.  Althans dat is mijn mening over het elftal... 11 over het paard getilde kereltjes en verder helemaal noppes.

Turbobiker

Citaat van: Ben op 14-06-2012 14:33:25
Volgende keer gewoon Spakenburg 1 sturen.

Gaat niet op zondag...
De Tussenpaus

petrolhead