het grote voetbaltopic

Gestart door heutink, 13-06-2010 16:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

macdriver

#780
helemaal mee eens ado is gewoon bestolen door foute beslissingen van de scheids
en laten we maar zwijgen over wegereef  >:( de fouten die nu ongedaan zijn gemaakt door de knvb zeggen genoeg en hij mag aankomend weekend waarschijnlijk alleen met zijn eigen fluit gaan spelen

Eric

Citaat van: Kingfisher op 26-10-2010 20:10:52
Citaat van: Eric op 25-10-2010 09:05:47Hoezo bestolen? Twente was zeker niet overtuigend maar als je zo dom bent als Bosschaart om de bal op te vangen met je bovenarm ipv hem gewoon over de lijn te koppen moet je niet zeuren...

Eerst maar even de beelden goed bekijken zou ik zeggen....

1x vrije trap terwijl er niets gebeurd --> doelpunt Twente
1x penalty terwijl de bal op de schouder komt (scheids kon niets zien) --> doelpunt Twente

Niets ten nadele van Twente, maar dat noem ik bestolen worden (van in ieder geval 1 punt) door scheids ja.


Kijk inderdaad zelf ook nog ff: http://www.youtube.com/watch?v=pZGTkF1Qhn4 (4:20)

Zijn linker arm steek hij naar voren en de bal komt tegen de binnenkant van de linkerarm. Als hij zijn arm gewoon bij het lichaam houdt gaat de bal over de lijn en is er niets aan de hand. Domme besliissing van Bosschaert om het zo te doen. Maar vanaf schouder tot puntje van de vingers is gewoon hands. Klaar... Wel knap dat de scheids het kon zien  :eusa_think:
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

The Saint

Je zou het echt zelf eens moeten proberen. Fluiten. Dat valt je vies tegen. Ook als je betaald krijgt en het elke week doet. Je kunt nooit en te nimmer alles zien. Fysiek/technisch kan dat al niet eens. Dus waarom zeuren? Het zijn mensen, en de ene x heb je mazzel, de andere x pech. Per saldo valt het allemaal wel mee over 34 wedstrijden.

NOOIT hoor je een coach zeggen dat de scheidsrechter slecht was omdat ze ten onrechte een penalty kregen  :P

En dan de spelers: waarom zegt er NOOIT eens iemand tegen de scheidsrechter: sorry scheidsrechter, je zag het niet, maar ik maakte hands, geef de tegenpartij maar een penalty. Ik deed het vroeger wel, op amateurniveau. Je had ze moeten zien kijken.. "scheidsrechter, het is idd een corner hoor, ik raakte de bal nog net aan" De sfeer werd er altijd meteen een stuk beter door, want ook de tegenpartij 'hielp' vanaf dat moment de scheidsrechter eerlijk.
No shirt no shoes, no pinball

heutink

 ;D
en vanavond weer eens een ouderwetse woensdagavond competitieavond.....
we gaan er weer lekker voor zitten, er lijken toch leuke potjes tussen te zitten 8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

heutink

 :eusa_clap:
ik begin maar met applaus voor de scheidsrechters.......ik geef de Saint helemaal gelijk, het is gewoon heel moeilijk. Zeker met al die camera's, wij zien lekker alles op de buis, en dan hebben we de herhalingen ook nog.
Ik heb zelf 10 jaar volleybalwedstrijden gefloten, en als je op goede voet staat met de teams, is alles een stuk makkelijker.......Een scheids maakt ook fouten...altijd, maar elke speler op het veld maakt er meer  dan de scheids........
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Wout309t

Citaat van: The Saint op 27-10-2010 17:26:22

En dan de spelers: waarom zegt er NOOIT eens iemand tegen de scheidsrechter: sorry scheidsrechter, je zag het niet, maar ik maakte hands, geef de tegenpartij maar een penalty. Ik deed het vroeger wel, op amateurniveau. Je had ze moeten zien kijken.. "scheidsrechter, het is idd een corner hoor, ik raakte de bal nog net aan" De sfeer werd er altijd meteen een stuk beter door, want ook de tegenpartij 'hielp' vanaf dat moment de scheidsrechter eerlijk.

Ik speel in de zaal (amateurniveau ;D) en daar gaat het ook gewoon zo hoor...

2011 V70 2.0T R-Design MT

heutink

 :D
nou vind ik zaalvoetbalwedstrijden toch veel sportiever/gemoedelijker, ik heb er een paar gespeeld, en 1 zal ik er nooit vergeten;
het was midden 70-er jaren, dat wij, een stuk of 10 fcUtrecht supporters, een zaalvoetbalteampje opgericht hebben , met de naam : de Adelaars. We speelden in het tenue van onze favorieten...Brazilie ( blauw / geel ) en nadat we 4 jaar achtereen kampioen geworden waren, zaten we in de hoofdklasse. De hoofdklasse-teams mochten meedoen met de regionale bekerwedstrijden, en we kwamen in de halve finale uit tegen......fcUtrecht.
Er werd gespeeld in de Catharijnehal, en die zat bomvol ( 2500 man )
Een paar sterren weet ik me nog wel te herinneren; Leo van Veen, Co Adriaanse, Ed van Stijn, Joop van Maurik, John Steen Olsen en Jurgen Hernriksen, keeper van het Deense nationale elftal.     Leo van Veen ging van de aftrap richting ons doel en eindigde daar ook met bal. Zo ging het de hele avond door tot we met 16-0 achterstonden. En toen hadden we een counter, ik kon Co Adriaanse het bos insturen, en kogelde de bal vanaf 15 meter in de rechterbovenhoek achter de keeper van Denemarken :eusa_dance:
Applaus van het publiek en felicitaties van de scheidsrechter :eusa_clap:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Kingfisher

Citaat van: Eric op 27-10-2010 14:02:12Kijk inderdaad zelf ook nog ff: http://www.youtube.com/watch?v=pZGTkF1Qhn4 (4:20)

Zijn linker arm steek hij naar voren en de bal komt tegen de binnenkant van de linkerarm. Als hij zijn arm gewoon bij het lichaam houdt gaat de bal over de lijn en is er niets aan de hand. Domme besliissing van Bosschaert om het zo te doen. Maar vanaf schouder tot puntje van de vingers is gewoon hands. Klaar... Wel knap dat de scheids het kon zien  :eusa_think:

Tja, zonder nu direct een hele discussie anatomie van het menselijk lichaam op te starten; ik zie de bal half/half landen. Volgens mij moet je een microscoop erbij pakken om te bezien of de bal via de arm de schouder raakt of via de schouder de arm raakt....... Toch mag een scheids never fluiten op dat moment omdat ie het simpelweg niet kon zien. De lijnrechter gaf ook geen signaal. Dat is toch een bedenkelijke beslissing..... :eusa_snooty:


Had liever met 3-0 verloren dan op die manier ...... Al had het ook 10-0 kunnen worden    ;D

The Saint

Citaat van: heutink op 27-10-2010 18:23:20En toen hadden we een counter, ik kon Co Adriaanse het bos insturen, en kogelde de bal vanaf 15 meter in de rechterbovenhoek achter de keeper van Denemarken :eusa_dance:
Applaus van het publiek en felicitaties van de scheidsrechter :eusa_clap:

Dát zijn de mooie herinneringen!  :eusa_clap:
No shirt no shoes, no pinball

heutink

 :D
ja, Saint, mocht ik ooit opa worden, is dat iets wat ik zeker aan mijn kleinkinderen zal vertellen
;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

arjen850

Citaat van: heutink op 27-10-2010 17:30:17
;D
en vanavond weer eens een ouderwetse woensdagavond competitieavond.....
we gaan er weer lekker voor zitten, er lijken toch leuke potjes tussen te zitten 8)

Heb er vandaag ook voor gezeten, alleen wel in de Arena :eusa_dance: Was een super avond

Robster480

Citaat van: arjen850 op 27-10-2010 22:51:55
Citaat van: heutink op 27-10-2010 17:30:17
;D
en vanavond weer eens een ouderwetse woensdagavond competitieavond.....
we gaan er weer lekker voor zitten, er lijken toch leuke potjes tussen te zitten 8)

Heb er vandaag ook voor gezeten, alleen wel in de Arena :eusa_dance: Was een super avond

Grappig, had niet verwacht dat voetbal leuk vindt ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

heutink

 ???
benieuwd of er nog een leuk potje op komt vanavond........
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

LPGLE

dat was toch ff op het puntje van de stoel de laatste 10 minuten .

proficiat heutink ;)

Spin!


www.vm-parts.nl