LPG (tankschroefdop) tanken in buitenland

Gestart door TTT242, 17-02-2004 23:14:02

Vorige topic - Volgende topic

TTT242

Iemand een idee welke landen dezelfde of verschillende schroeftankdoppen hebben. België heeft de kleine. In Nederland dacht ik een grotere.
Kwestie van toch in het buitenland te kunnen tanken. Drielanden tourrit.... ;D
Via een verloopstukje gaat dat wel.
Duitsland? Frankrijk? Italië? Spanje?(als ze hier al uberhaubt weten wat LPG is)
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Peth©oni

Als je een algemene LGP site opzoekt van bv BK-autogas  oid, moet er bij staan welke vulsystemen ze hebben per  land en anders de ANWB site

suc6

Entuscan

Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

Heb me ook een banjonetsluiting aangeschaft die ik in m'n andere tankschroef moet draaien. Weet wel niet of het tanken gaat lukken in Nederland. Heb wel het verlengstuk niet erbij, was normaal niet nodig?

TTT242

Het koppelstuk (2391) is ingebouwd in bumper, dus heb ik in principe het verlengstuk niet nodig. We gaan gewoon eens proberen.

Entuscan

TTT242, ik denk dat we beide met met dezelfde aansluiting zitten (kleine binnendraad achter plastiek klepje)

Enkel zo'n nippel is genoeg, ben die al vaak genoeg gaan vragen in de NLse tankstations, verlengstuk ed allemaal niet nodig. Maakt het alleen maar moeilijker.

Dus net hetzelfde nippeltje als 99% van de nlers die op gas rijden.

2390 is dus perfect. Waar gehaald en wat mocht het kosten??

Entuscan

indd ik moet ne 2391 indraaien als ik hier in B tank, dus in NL 2391
Dacht dat TTT242 dezelfde aansluiting heeft als mij (is toch na mij geplaatst, bij dezelfde)
Hebt gij nog de grote ronde dan ludo?
dus Hier in B direct de vuldop erop, zonder tussenstukje

TTT242

Ludo zal wel gelijk hebben(meestal ;D),
De 2391 zit eral op ;achter een ronde zwarte plastic schroef dop. Dus verlengstuk wel nodig.
Entu, ik heb eens naar foto's gekeken van jouw wagen. Gij hebt een vierkant plastic klepje; origineel zwart maar dat heb je in zilver gekleurd. Jij moet de 2391 er nog op draaien, bij mij zit die eral op, maar dieper helaas.
Als we samen naar de elandproef gaan kunnen we eens testen met tanken, we zien wel...

BenC70ES

Raf heeft ook het kleine klepje -> dus om tussenstukje op te schroeven...

Hoe minder opvallend hoe mooier  :) is het niet mogelijk om de aansluiting achteraan onder de bumper uit te laten komen?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Raf

ik heb inderdaad ook de kleine aansluiting.

ik gebruik hier in Belgie altijd vuldop nr 2391

en in Nederland heb ik altijd al vuldop nr2390 gebruikt. dus zonder verlengstuk!
nooit enig probleem mee gehad!

Raf
De gustibus non disputandum est!

ed

Citaat van: BenC70ES op 23-03-2004 19:45:52
Hoe minder opvallend hoe mooier  :) is het niet mogelijk om de aansluiting achteraan onder de bumper uit te laten komen?

Als de kentekenplaat niet op de achterklep zit wordt de gasvulnippel hier ook wel achter gemonteerd. Kentekenplaat met een veermechanisme en je ziet er helemaal niet meer van. Volgens mij zit bij een C70 de plaat op het deksel.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

TTT242

Citaat van: Ludo op 23-03-2004 23:18:42
dat klopt raf, maar wij hebben als origineel een 2391 vuldop.
dan heb je 2x vuldop 2390 nodig op elkaar geschroefd.
en dan heb je nog geluk als bij de pomp de bajonet erop gaat.
Ludo, ik heb nu 1x vuldop 2390 gekocht. Daar kom ik waarschijnlijk niet mee toe. Er werd me ook een verlengstuk aangeboden, geen 2e vuldop 2390. Ik ga dat verlengstuk deze of volgende week halen.

Entuscan

Tom waar haal je die hollands tanknippels vandaan?
en wat kosten die zoal

TTT242

Bij LPG Techniek in Houthalen op industrieterrein. Dacht iets van 13 of 15 Flippo's. Ga me deze of volgende week maar 2 verlengstukjes bijhalen dan zal het zeker lukken. Als er één teveel is lever ik hem terug binnen.

TTT242

Heb nu 1 x vuldop 2390 en 1 x verlengstuk; zo moeten volstaan. Volgende zondag testdag.